Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
philippe1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:44

De routes "Brunssummerheide", "Rode Beek" en Strijthagen vorige week op een warme zonnige winterdag :-).

https://www.youtube.com/watch?v=aV4FowZVHLI&t=5s

https://www.youtube.com/watch?v=n3KqAHP9Rx8&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=rErUM4Lqnlc&t=3s

(voor de beste kwaliteit, kijken in 1080p of hoger)
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Ha!
Ik ben deze week in Zuid-Limburg (Vaals) en de MTB is mee. Ik wilde morgen een rondje gaan fietsen maar gezien de gevallen regen twijfel ik of ik en de trails daar blij van worden.
Ik lees dat de routes van Parkstad nog wel te doen zijn na regen. Is dat idd mijn beste optie?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Baldert schreef: di 12 maart 2019, 10:45 Ha!
Ik ben deze week in Zuid-Limburg (Vaals) en de MTB is mee. Ik wilde morgen een rondje gaan fietsen maar gezien de gevallen regen twijfel ik of ik en de trails daar blij van worden.
Ik lees dat de routes van Parkstad nog wel te doen zijn na regen. Is dat idd mijn beste optie?
Ik vraag me meer af of jij er wel blij van word als je nu gaat bike op de route's van zuid-Limburg.
Baldert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 13:45
Mijn mountainbike: 2014 Rose Mr Ride
Contacteer:

Vandaag Epen-Vijlen gereden en daar zaten nog best wel wat stukjes zonder modder tussen! Uiteindelijk wel met fietskleren en al onder de douche gestapt.. :)

Gezien de voorspelde regen voor de komende dagen denk ik dat ik het hier maar bij laat .
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Vandaag de combinatie route gereden van de Parkstad. Gestart in landgraaf bij de sportparken strijthagen. Eerst naar t noorden richting Brunssum. Wat een mooi gebied en wat een top route. Ook goed bij gehouden en goede weg wijzers. 1 bordje was weg, gelukkig had ik in mijn gps bij me, scheelt een stuk in de oriëntatie bij de verbinding stukken. Top single tracks, lekker langs de randen van de heuvels of dalen. Je hebt er wel een redelijke conditie voor nodig om de volle 78km rond te komen. De halfpipe bij de ski heuvel heb ik ook gepakt..... Niets voor mij, ik wordt er duizelig van, doe mij maar XC! Verder tot het einde afgemaakt en toen het zuidelijke deel gepakt, dat valt voor mijn gevoel dan weer wat tegen, je moet er van houden maar het is meer gravel en langere brede wegen. Ook wel singletracks maar dat is toch minder dan noordelijk stuk. Al met al..... Top dag gehad en 77km op de teller erbij gezet. Eerlijk gezegd vindt ik de vaste routes veel mooier dan de mh2d of Limburgs mooiste (er is dus NOG mooier).
Top bijgehouden trouwens, alle gevallen bomen een metertje eruit gezaagd zodat je er niet overheen hoeft te kruipen .
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Iemand een tip of goeie ervaring met een verblijf in de omgeving van Gulpen?
Ik zoek een B&B, huisje of hotel voor 2 personen in het weekend van 25 mei.

Thanks :-q
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Op maandag 10 juni, 2e pinksterdag, willen we met een klein groepje de MTB routes van Parkstad gaan rijden en dan wel de volledige ronde zoals ook beschreven staat op de website van MTB club Discovery. Maar dan is natuurlijk ook Pinkpop nog bezig.

Ik heb begrepen dat dan een klein deel van de Strijthagen route afgesloten is en parkeren bij park Strijthagen ook niet mogelijk is. Ik dacht zelf om dan maar te parkeren bij SnowWorld en vanaf daar de route te starten. Volgens mij moet dat kunnen of word het helemaal afgeraden om tijdens Pinkpop de routes te rijden?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4832
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik was vorig jaar op Pinkpop en de verkeerschaos was ongekend. Wij kwamen tot 3 km, de rest moeten lopen. Alles binnen die straal stond muurvast.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

erikver schreef: di 21 mei 2019, 15:58 Op maandag 10 juni, 2e pinksterdag, willen we met een klein groepje de MTB routes van Parkstad gaan rijden en dan wel de volledige ronde zoals ook beschreven staat op de website van MTB club Discovery. Maar dan is natuurlijk ook Pinkpop nog bezig.

Ik heb begrepen dat dan een klein deel van de Strijthagen route afgesloten is en parkeren bij park Strijthagen ook niet mogelijk is. Ik dacht zelf om dan maar te parkeren bij SnowWorld en vanaf daar de route te starten. Volgens mij moet dat kunnen of word het helemaal afgeraden om tijdens Pinkpop de routes te rijden?
Waarom perse daar in die drukte willen starten? Ik denk dat snowworld ook geen optie gaat zijn, en geloof ik tegenwoordig betaald parkeren.
Er zijn diverse andere plekken waar je rustig aan/op de route kunt starten.
Ik zou je de parkeerplaats bij Bezoekerscentrum Brunssummerheide aanraden.
Grote parking en geen last van Pinkpop verkeer.

Verder is de Wilhelmina berg tijdens Pinkpop drukbezocht door locals die gezellig op de berg van Pinkpop willen genieten. Houd dus rekening met volk op de tracks.
Daarnaast loopt inderdaad en deel op en dicht langs Pinkpop terrein en de campings. Dat zal deels dus dicht zijn.

Ik zou dus het stuk dat je naar beneden komt en richting hotel overste hof gaat vermijden.
Ik zou vandaar uit even richting “klimcentrum Neoliet” navigeren over de weg en hem daar weer oppakken.
Ride like you stole it
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gravelmarc schreef: di 21 mei 2019, 18:57
erikver schreef: di 21 mei 2019, 15:58 Op maandag 10 juni, 2e pinksterdag, willen we met een klein groepje de MTB routes van Parkstad gaan rijden en dan wel de volledige ronde zoals ook beschreven staat op de website van MTB club Discovery. Maar dan is natuurlijk ook Pinkpop nog bezig.

Ik heb begrepen dat dan een klein deel van de Strijthagen route afgesloten is en parkeren bij park Strijthagen ook niet mogelijk is. Ik dacht zelf om dan maar te parkeren bij SnowWorld en vanaf daar de route te starten. Volgens mij moet dat kunnen of word het helemaal afgeraden om tijdens Pinkpop de routes te rijden?
Waarom perse daar in die drukte willen starten? Ik denk dat snowworld ook geen optie gaat zijn, en geloof ik tegenwoordig betaald parkeren.
Er zijn diverse andere plekken waar je rustig aan/op de route kunt starten.
Ik zou je de parkeerplaats bij Bezoekerscentrum Brunssummerheide aanraden.
Grote parking en geen last van Pinkpop verkeer.

Verder is de Wilhelmina berg tijdens Pinkpop drukbezocht door locals die gezellig op de berg van Pinkpop willen genieten. Houd dus rekening met volk op de tracks.
Daarnaast loopt inderdaad en deel op en dicht langs Pinkpop terrein en de campings. Dat zal deels dus dicht zijn.

Ik zou dus het stuk dat je naar beneden komt en richting hotel overste hof gaat vermijden.
Ik zou vandaar uit even richting “klimcentrum Neoliet” navigeren over de weg en hem daar weer oppakken.
Pinkpop... Ik zou Parkstad dan lekker een andere keer gaan doen en die dag elders in Limburg gaan rijden, mooie alternatieven genoeg, vaste routes danwel mbv navigatie. Of de hele omgeving van de skiberg = pinkpopterrein skippen en je beperken tot de rest van Parkstad. Zijn er nog vaste routes die jullie niet gedaan hebben? Hoeveel km/hm wil je doen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

We hadden de trip aan het begin van het jaar gepland maar helemaal niet bedacht dat dan weleens Pinkpop zou kunnen zijn. Anders hadden we wellicht meteen al wat anders gekozen.

Het plan is om ergens tussen de 50 en 75km te fietsen met aardig wat hoogtemeters. Het niveau van het groepje (3-4 personen) varieert van beginner+ tot gevorderd.

We hebben nog helemaal niks in Zuid-Limburg gefietst dus alles is nieuw voor ons. We hebben GPS dus alternatieven van uitgepijlde routes is geen probleem. Ik zat zelf te denken aan de Oude Voerstreek route maar ik heb geen idee hoe zwaar/lastig deze is.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

zet je auto neer bij de Bosrand in Libeek en ga daarvandaan lekker mountainbike. Pak dan route Vijlen mee.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

erikver schreef: di 21 mei 2019, 20:35 We hadden de trip aan het begin van het jaar gepland maar helemaal niet bedacht dat dan weleens Pinkpop zou kunnen zijn. Anders hadden we wellicht meteen al wat anders gekozen.

Het plan is om ergens tussen de 50 en 75km te fietsen met aardig wat hoogtemeters. Het niveau van het groepje (3-4 personen) varieert van beginner+ tot gevorderd.

We hebben nog helemaal niks in Zuid-Limburg gefietst dus alles is nieuw voor ons. We hebben GPS dus alternatieven van uitgepijlde routes is geen probleem. Ik zat zelf te denken aan de Oude Voerstreek route maar ik heb geen idee hoe zwaar/lastig deze is.
Oude Voerstreek is prach-tig, als je hier nog niks kent! 50km 1000hm. GPS route staat in het desbetreffende topic.
Je kunt er evt de Vijlenroute aan vast plakken van 25km 550hm, ook de GPS van die variant staat in datzelfde topic. Totaal dan 75km 1550hm. Ben je de hele dag wel lekker zoet mee. Mooiere ongereptere en zwaardere route dan Parkstad, vind ikzelf....
Onderweg ook mooie stopplekken genoeg.
Camping De Bosrand prima startplek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

aurelius schreef: di 21 mei 2019, 21:47Oude Voerstreek is prach-tig...
Dit. ;) Veel plezier!
Roads? Where we're going, we don't need roads.
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Bedankt voor de reacties en route suggesties. Goed om te horen dat de Oude Voerstreek route een prachtige route is, die gaan we dan maar eens uitproberen. :-D
Plaats reactie