Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Naar beneden is een uitdaging, maar zou wel moeten kunnen denk ik. Wel op zijn elf-en-dertigst :winkie:
Naar boven wordt wat interessanter, maar in plaats daarvan zou je eventueel ook een deel van de gewone weg kunnen gebruiken. Gaat hier om een stukje van +/- 500 meter. En volgens mij is de rest redelijk te doen.
¯\_(ツ)_/¯
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Willem Altes schreef: ma 18 oktober 2021, 22:33
gekkokees schreef: ma 18 oktober 2021, 22:11 Hahhah, cewl. Als je ooit n x Brunssum (rode beek) gaat doen...moet je me waarschuwen, wil ik wel ns zien... :D
Ja dat is inderdaad de vraag:
Die switchbacks bij de Rode Beek, zijn die tandemproof?
Ik zeg: die switchbacks moeten op het lijstje :)
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

FXII schreef: di 19 oktober 2021, 10:38 Naar beneden is een uitdaging, maar zou wel moeten kunnen denk ik. Wel op zijn elf-en-dertigst :winkie:
Gisteren weer kunnen merken dat de Hope V4 erg goed werkt :-q
FXII schreef: di 19 oktober 2021, 10:38Naar boven wordt wat interessanter, maar in plaats daarvan zou je eventueel ook een deel van de gewone weg kunnen gebruiken. Gaat hier om een stukje van +/- 500 meter. En volgens mij is de rest redelijk te doen.
We houden niet van omwegen maar soms moet je wel ...........
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

dubbelop schreef: di 19 oktober 2021, 17:37
Willem Altes schreef: ma 18 oktober 2021, 22:33

Ja dat is inderdaad de vraag:
Die switchbacks bij de Rode Beek, zijn die tandemproof?
Ik zeg: die switchbacks moeten op het lijstje :)

Dan neem t nieuwere stuk richting schutterspark er ook maar meteen bij.. :bier:
feel the fear,do it anyway!
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Goedemiddag,
Weet iemand hoe de route Vijlen er bij ligt? Ben van plan er dit weekend een rondje te maken.
thanks.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met de juiste banden altijd goed :wink: .
In de herfst/winter zal het wat modderig kunnen zijn op sommige bosstukken. Geen enkel probleem als je met de juiste 'toerbanden' rijdt (dwz voldoende grip, en idealiter tubeless, of minimaal 2 reserve banden en plaksetje mee).
't Is er nu prachtig in de herfst met mooi weer (komend weekend)!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

aurelius schreef: do 21 oktober 2021, 17:52 Met de juiste banden altijd goed :wink: .
In de herfst/winter zal het wat modderig kunnen zijn op sommige bosstukken. Geen enkel probleem als je met de juiste 'toerbanden' rijdt (dwz voldoende grip, en idealiter tubeless, of minimaal 2 reserve banden en plaksetje mee).
't Is er nu prachtig in de herfst met mooi weer (komend weekend)!
oke thanks.
Rijdt met barzo voor en Terreno dry achter... de achterband is denk ik niet geschikt :-{
Idd tubeless.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zéér ongeschikt voor de steile klimmen en stenige ondergrond. Slechte grip, snel lek, slechte tractie.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

aurelius schreef: do 21 oktober 2021, 18:20 Zéér ongeschikt voor de steile klimmen en stenige ondergrond. Slechte grip, snel lek, slechte tractie.
Ik vrees het ook en ga ik toch vloeken op het forum.. racefiets maar mee ipv MTB 8)
Helaas geen andere banden liggen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4657
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kom net terug van een midweek Mechelen. Voornamelijk op de gravelbike op de weg gereden. Zo kom je nog eens bekende wielrenners tegen 8) TD oa .. :winkie:

Had wel de MTB mee maar het was dinsdag op route Mechelen (grotendeels verhard ..) al modderig en nat. Met al die regen van donderdag zal het idd wel behoorlijk modderig zijn.

In Limburg vind ik fietsen over de weg niet zo'n straf. Zoveel mooie klimmen daar :kiss:

Heb nog wel wat mooie routes die oa de Voerstreek aandoen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Als je nog wat leuke routes hebt, houd ik me aanbevolen. Alle gepijlde mtb routes al wel eens gedaan. Ook oude voerstreek en diverse limburgs mooiste al eens gereden, maar lusjes in andere volgorde of met andere verbindingen is altijd verfrissend
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

hanjovdberg schreef: za 23 oktober 2021, 10:20 Kom net terug van een midweek Mechelen. Voornamelijk op de gravelbike op de weg gereden. Zo kom je nog eens bekende wielrenners tegen 8) TD oa .. :winkie:

Had wel de MTB mee maar het was dinsdag op route Mechelen (grotendeels verhard ..) al modderig en nat. Met al die regen van donderdag zal het idd wel behoorlijk modderig zijn.

In Limburg vind ik fietsen over de weg niet zo'n straf. Zoveel mooie klimmen daar :kiss:

Heb nog wel wat mooie routes die oa de Voerstreek aandoen.
Zeker geen straf op de racer. Heb ook een paar leuke tochtjes gemaakt. Valt me op dat er ook veel leuke gravelpaden lopen in zuid Limburg.
Had ook nog ff gekeken naar de mtb route bij Vijlen die een paar keer de weg kruist, maar was idd erg nat.
Binnenkort maar eens wat ander schoeisel op de mtb leggen.
Trappendan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 12:36

Komend weekend voor het eerst sinds jaren weer een dagje fietsen in Zuid-Limburg gepland. Oude Voerstreek route en Epen-Vijlen staan op de planning. Momenteel lekker aan het voorbereiden. Slaat de banden-stress toe. :~
Vraagje voor de locals: Momenteel staat mijn fiets op een (tubeless) Wolfpack Speed-Race combo. Werkt prima op de UHR, maar kom ik daar ook mee weg op de genoemde routes of doe ik er verstandiger aan een setje Forekasters te steken??
YT Capra Core 3 (2023)
Eerder: Canyon Neuron CF 8 (2020) -Specialized Stumpjumper FSR Comp (2003) - Trek 4500 (2001)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nat, modderig: FK’s, of FK-Race. Speed is nu niks.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Trappendan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 12:36

aurelius schreef: wo 3 november 2021, 22:15 Nat, modderig: FK’s, of FK-Race. Speed is nu niks.
Helder! Dat was de bevestiging die ik zocht. :-q
Thanx!
YT Capra Core 3 (2023)
Eerder: Canyon Neuron CF 8 (2020) -Specialized Stumpjumper FSR Comp (2003) - Trek 4500 (2001)
Plaats reactie