Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Wowwww, wat was het genieten vandaag. Gulpen-Epen zo'n 52km en 1200 hm's op de stalen aap.
Het lag er echt magnifiek bij, tot snel!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ikkes schreef: zo 7 maart 2021, 09:22 Klein rondje brunssummerheide was goed te doen gisteren al.
Op 1 of 2 modderplassen na.
Gisteren ook even op de de heide geweest, daar was het goed te doen. Strijthagen was alleen echt vettig in het Kapellerbos achter het kerkhof (das bijna altijd modderig) en op de Rouenhof & Wilhelminaberg.

De top van de Wilhelminaberg is overigens afgesloten, dus het stukje NK-route die er overheen gaat is niet te rijden. Dit geven ze overigens nergens aan, want ze betalen liever fulltime iemand met een V op de borst die daar (nogal onvriendelijk) MTB'ers wegbonjourt.
¯\_(ツ)_/¯
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Om er vroeg bij te zijn: De zomervakantie is geboekt, camping in Schimmert. Nu zijn de routes daar in de buurt niet de meest spannende (Nuth scoort bij MTB-routes.nl een 2.7, Meerssen een 3.2 en WIndraak 3.3), en voor het zoeken van meer vertier moet ik een stukje rijden (auto, ben lui aangelegd) naar bijv. Parkstad - Strijthagen, Roode Beek en Brunsummerheide, Sint-Pietersberg en evt. Bikepark Aachen / Drielandenpunt.
Maar heeft iemand een of meerdere gpx voor me van technische off-route trails (mag als pm)? Ik smeed deze dan zelf tot een tochtje dat geschikt is voor mijn conditie (lengte en hm). Mag ook over de grens zijn (als vanzelfsprekend zal ik me netjes houden aan de dan geldende regels in Be en Du).
Het mag technisch uitdagend zijn, zodat ook mijn Jeffsy een leuke vakantie heeft!

Alvast dank!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Camping Mareveld toevallig? :winkie: Daar heb ik ook meerdere keren gestaan.

Benader Aurelius even. Die heeft genoeg in de aanbieding. En tegen die tijd mogen we vast wel weer België in lijkt mij ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

drpaul schreef: ma 8 maart 2021, 13:32 Om er vroeg bij te zijn: De zomervakantie is geboekt, camping in Schimmert. Nu zijn de routes daar in de buurt niet de meest spannende (Nuth scoort bij MTB-routes.nl een 2.7, Meerssen een 3.2 en WIndraak 3.3), en voor het zoeken van meer vertier moet ik een stukje rijden (auto, ben lui aangelegd) naar bijv. Parkstad - Strijthagen, Roode Beek en Brunsummerheide, Sint-Pietersberg en evt. Bikepark Aachen / Drielandenpunt.
Maar heeft iemand een of meerdere gpx voor me van technische off-route trails (mag als pm)? Ik smeed deze dan zelf tot een tochtje dat geschikt is voor mijn conditie (lengte en hm). Mag ook over de grens zijn (als vanzelfsprekend zal ik me netjes houden aan de dan geldende regels in Be en Du).
Het mag technisch uitdagend zijn, zodat ook mijn Jeffsy een leuke vakantie heeft!

Alvast dank!
Ik heb wel wat GPX'jes liggen. En anders ben je vanuit Schimmert ook zo op de Watersley (Sittard/Munstergeleen, via Windraak-route). Ligt ook genoeg moois tussenin, veel stukjes uit de Bikeboutique Trailtour. En vanuit Schimmert is Meerssen/Valkenburg ook niet bijster ver, naast de gepijlde routes ook veel moois! Vind de Meerssenroute overigens wel leuker dan de Windraak-route en 3.2 is best wel een karige score, zo slecht is ie echt niet.
Laatst gewijzigd door FXII op ma 8 maart 2021, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

De camping in schimmert ligt halverwege mijn woonwerk commute.
Tenminste voor mijn gevoel. Brunssum-maastricht

Nee de complete routes zijn zeker niet de spannendste, maar hier en daar liggen al dan niet pal naast de routes heel uitdagende stukjes.
Ik doe niet aan gpx dus kan je er niet mee helpen, maar je ogen open houden in de omgeving doet wonderen
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

hanjovdberg schreef: ma 8 maart 2021, 14:16 Camping Mareveld toevallig? :winkie: Daar heb ik ook meerdere keren gestaan.

Benader Aurelius even. Die heeft genoeg in de aanbieding. En tegen die tijd mogen we vast wel weer België in lijkt mij ... :roll:
Klopt, Mareveld.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

@aurelius. Beetje omslachtige manier om je te benaderen zo, maar volgens mij kan ik je geen PM meer sturen.

2 jaar geleden heb je me een prachtig overzichtje gestuurd met mooie routes in Limburg die jij op Strava hebt gereden. Komend weekend ga ik weer mountainbiken in Limburg. Nu had ik gehoopt weer jouw routes te kunnen gebruiken, alleen zie ik nu dat het nodig dat ik een volger ben van jou op Strava, om de routes te kunnen downloaden. Zou je het vervelend vinden als ik je een dag mag volgen met dit doel?
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

@aurelius: bedankt voor het supersnel doorsturen van de routes. We hebben er dit weekend fantastisch mee gefietst!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Pfoeh, door die hagelbuien heen? Respect hoor!
De omgeving hier is drijfnat en alleen de lokale zandheuvel is enigszins te doen. Voor de rest is drab het credo.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Hoe ligt het er zondag bij in de omgeving vd voerstreek? Het heeft lang genoeg geduurd nu dat stomme gedoe :D
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Modderig.
Maar ik ben het met je eens hoor, heeft lang genoeg geduurd, die modder...
(En de Belgen, Vlamingen, controleren de afgelopen weekenden strenger op onnodig buitenlandbezoek, afgelopen weekend werden er een paar 250,- bonnen uitgedeeld).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Begreep dat ook bij de oosterburen boetes uit worden gedeeld op de officieuze trails
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef: vr 19 maart 2021, 08:44 Modderig.
Maar ik ben het met je eens hoor, heeft lang genoeg geduurd, die modder...
(En de Belgen, Vlamingen, controleren de afgelopen weekenden strenger op onnodig buitenlandbezoek, afgelopen weekend werden er een paar 250,- bonnen uitgedeeld).
Waardige toeristenbelasting. En een schijntje als ik zie wat mensen uitgeven aan een vakantie. :kiss:
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

aurelius schreef: vr 19 maart 2021, 08:44 Modderig.
Maar ik ben het met je eens hoor, heeft lang genoeg geduurd, die modder...
(En de Belgen, Vlamingen, controleren de afgelopen weekenden strenger op onnodig buitenlandbezoek, afgelopen weekend werden er een paar 250,- bonnen uitgedeeld).
Ah dank voor de tip, daar zit je niet op te wachten als je Coronaproof een rondje gaat fietsen. Toch nog even geduld dus helaas. Gulpen was goed te doen twee weken geleden. Misschien geluk gehad toen?
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Plaats reactie