Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Andere optie is Epen en Gulpen combineren.
Dan heb je ook aardig wat gezien.

Landgraaf met Pinkpop was in 1996 al een slecht idee. Daarna heb ik dat nooit meer gedaan :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

(... maar de Voerstreek blijft dan toch mooier en uitdagender :wink: )
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

aurelius schreef: wo 22 mei 2019, 14:14 (... maar de Voerstreek blijft dan toch mooier en uitdagender :wink: )
Maar of het ook leuker wordt?
Dat zal name het niveau vd beginner+ Afhangen.
Als deze continue van zij fiets moet bij klimmen en met de rem erop bergaf moet zullen zowel de beginner als gevorderd er weinig lol aan hebben...
Ride like you stole it
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gravelmarc schreef: wo 22 mei 2019, 14:23
aurelius schreef: wo 22 mei 2019, 14:14 (... maar de Voerstreek blijft dan toch mooier en uitdagender :wink: )
Maar of het ook leuker wordt?
Dat zal name het niveau vd beginner+ Afhangen.
Als deze continue van zij fiets moet bij klimmen en met de rem erop bergaf moet zullen zowel de beginner als gevorderd er weinig lol aan hebben...
Yep... met echte beginners zijn Epen/Vijlen en Gulpen al een zware kluif, laat staan de Voerstreek :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Komend weekend een weekendje biken in Zuid-Limburg. Ben erg benieuwd naar de tracks! Zitten in Gulpen.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Hebben Gulpen, Mechelen en Vijlen gereden.

Persoonlijk vond ik Vijlen wel echt met afstand de tofste route. Zware klimmen en heel veel technische klimmen en afdalingen.

Gulpen was ook een mooie route met leuke stukken erin. Route van Mechelen vond ik van deze drie de minste. Maar zeker voor Vijlen zou ik nog keer terug komen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag toevallig ook Epen-Vijlen en Gulpen gedaan, viel niet tegen. Gulpen zat wat te veel asfalt in naar mijn smaak . Gister de parkstad routes gereden maar vond vandaag eigenlijk leuker. Wat mij op viel was dat er maar weinig mtbers onderweg waren. Hooguit 15 mensen ingehaald in 57 km. Aantal wandelaars viel me nog mee, alleen wel veel mensen met honden waarvan 1 in attack modus :x
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik zou graag met mijn zoontje van 8 eens een route in Zuid Limburg willen proberen ergens in de komende weken en denk aan de vaste route van Sint Geertruid vanaf camping de Bosrand.
Deze route is mij redelijk bekend en ik schat in dat de kleine dit wel trekt. Vorig jaar zijn we in Riva geweest en heb ik een TowWhee aangeschaft om hem te slepen als het te lastig werd. Dit gaat nu uiteraard ook op (ideaal trouwens)

Hij fietst redelijk wat en is best handig, maar het verzet is wel een dingetje. 32 x 34..

Wij heeft er ervaring met keutels van gelijke leeftijd en kan mij tips geven?
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Gezien ik in het zuiden v/h land was vanochtend mijn interval blokken maar op de Parkstad routes afgewerkt (in het bijzonder brunssummerheide, strijthagen, en het NK rondje). Parkstad is mijns inziens nog steeds de beste vaste route van NL; het is allemaal wat minder aangeharkt dan mijn thuisroutes op de UHR. Enige puntje van commentaar: ik kan nu niet zeggen dat ik erg gecharmeerd was van de drops in het bikeparkje op strijthagen; die zijn toch wel erg "drop-to-flat"; een wat steilere landing zou een stuk beter zijn den ik. Daarnaast waren er wat delen van strijgthagen die nogal begroeid waren.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Binnenkort willen we de Epen route fietsen in combi met Aachenerwald. Weet iemand een geschikt lunchcafe op de helft of net erna, als we in Epen starten op het officiële startpunt?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Weet zo niet waar zich het dan bevind zoals jij wil rijden. Maar Boscafé 't Hijgend Hert - Vijlen kan ik je toch zeker aanraden.
◼︎ Go round the outside.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Heb een gpx gevonden en als ik op het kaartje kijk zit je dan ongeveer in de buurt van Kopfchen, Hauset (België) of Preuswald (Dld). Weet niet zeker of het echt het Aachenerwald is, maar het is het gebied ten zuiden/zuidwesten van Aken.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

‘Op’ het Drielandenpunt ligt ook een mooi lunchcafe, met terras, meteen links naast het labyrint-toegangsgebouwtje.

(Beetje bedaagder en oubollig, met zondags gekleed ouder Dts publiek, is ‘Entenpfuhl’ net over de grens in Dtsl.).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Drielandenpunt komen we ook, twee keer zelfs. Denk alleen ruim voor of ruim na de helft, maar we zien wel. Dank voor de tip!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
PaganiProductions

Wil morgen een ronde Zuid Limburg waarschijnlijk omgeving van Valkenburg hoe ligt er allemaal bij is het allemaal een beetje berijd baar waarschiijnlijk is daar nat morgen.
Mocht het te slecht woorden ga ik morgen naar mtb route van Maasmechelen.
Plaats reactie