Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gisteren deels Epen/Vijlen gereden en naar en rond 3LP. Geen tot nauwelijks modder :-q

Mocht je vanmiddag Gulpen doen doe even een groet bij de vakantiewoningen Ysvogeltje. Daar verblijf ik momenteel 8) :bier:

Of even je bidon vullen mag ook. Misschien ben ik alleen nog niet zelf terug van rondje fietsen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou zeg... vanochtend nog langsgereden... lag er allemaal top bij!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

NoMercy285 schreef: wo 24 februari 2021, 12:24 Vanmiddag ga ik eens kijken hoe Mechelen en Gulpen er bij liggen. Ik verwacht iets meer geglibber op de holle wegen maar denk dat alles wel prima te doen is.
Gulpen en Mechelen lagen er dus ook perfect bij, alleen wat oponthoud door een stratenveegwagentje.. routes lagen er bij alsof hij de hele routes geveegd had :lol:
hanjovdberg schreef: wo 24 februari 2021, 12:31 Gisteren deels Epen/Vijlen gereden en naar en rond 3LP. Geen tot nauwelijks modder :-q
Mocht je vanmiddag Gulpen doen doe even een groet bij de vakantiewoningen Ysvogeltje. Daar verblijf ik momenteel 8) :bier:
Of even je bidon vullen mag ook. Misschien ben ik alleen nog niet zelf terug van rondje fietsen :winkie:
Dus wel langsgekomen maar lees het nu pas. Ideale uitvalbasis voor een weekje MTB'en in Limburg, maar dat is die hele regio natuurlijk.

Als nog iemand een update over de parkstadroutes kan geven en Sint Pietersberg, ben wel benieuwd of die beboste routes er wel nog modderiger bij liggen. De regen van vannacht zal niet veel invloed hebben gehad. Denk dat ik morgen Valkenburg-Cauberg en Margraten ga doen en dan komende week de parkstadroutes.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Vandaag vanuit Bunde een rondje Gulpen gedaan. 62km 1050hm. Over het algemeen alles prima te fietsen hier en daar een modderpoel en een wat natter stuk, zelfs op de meest natte stukken was wel een redelijke lijn te vinden.

Sint Pieter is leuk maar sluit nergens echt goed op aan. Dus leuk als ochtend rondje en daarna iets anders gaan doen.
Normaal steek ik vanaf daar door naar België maar ds nu misschien niet z'n goede optie.
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Afgelopen dinsdag lag iig Roode Beek route er prima bij.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Weten jullie of de routes rondom het drielandenpunt er ook droog bij liggen?
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Ik denk van niet, aantal bekende plekken blijven lang nat.
Vannacht paar stevige buien gehad.

Net onder Gulpen waren sommige paden nog behoorlijk nat en glad.

Maar is dat een reden om niet te gaan?
Goed rubber d'r onder en gaan :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou dat is met een kleigrond niet altijd de beste optie heb ik wel gezien. Gisteren een route gereden die deels over de Valkenburg route ging. Dat stukje aangelegd op zo'n grasheuvel was echt hele stukken niet te zien waar nu de trail hoorde te lopen. Helemaal aan gort gereden en ongeveer 5 meter breed pad. Leek een beetje op skiroutes je weg vinden. Van paaltje naar paaltje maar zonder echt pad.

Zag vanmorgen ook een paar behoorlijk besmeurde mtbers langskomen. Zelf gekozen voor de racefiets als afscheidsrit. Ik had zelf de WP speed en race er opliggen. Op sommige stukken voelde ik gewoon hoe de klei het rijden veel zwaarder maakte. Een enkel stukje was te .. over het algemeen wel goed te rijden. Mijn voorkeur heeft dan toch wat stoffig ipv muddy.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

WP Speed achter is ook wel flink onderbemeten in de Limburgse winterse pratsj :winkie: . (Echt zomerbandje, en dan nog niet ideaal voor pittigere trails).

Ik rijd momenteel in Zuid L de 2,4” Cross voor en 2,4” Race achter, op 25mm velgen, en de Race heeft het soms al behoorlijk zwaar, voor de winter zou het soms een tandje meer mogen zijn op de steile trails of op schuine pratsjerige glibbergrasranden. Bij uitzondering komt noodgedwongen afstappen voor, waar bv een NoNi, Forekaster oid nog wel net grip houdt, en de Race net niet meer. Geldt alleen voor glibberige modder.
Natgrip op steen, hout is van de WP’s juist zeer goed. Compound is dus niet zozeer de beperkende factor, maar het ‘lichtere’ profiel dat snel volloopt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

+1 :-q

M'n versleten Ardent Race had gisteren regelmatig geen grip.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat weet ik ook maar ik ga niet voor 2-3 ritjes naar Z Limburg mijn banden wisselen ... Zeker niet met het mooie weer van afgelopen week. Dan maar af en toe iets meer glibberen.

De trails rond 3LP waren in mijn geval (woensdag) perfect.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Zondag eindelijk deze kant op. Gulpen-Epen met 2 x een stalen aap. We hebben er zin in! Hopelijk goede trails?
Groet vanaf de Brabantse Wal!
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Grond heeft gisteren aardig wat water gehad, maar ik verwacht dat zeker op zondag de condities alleraardigst gaan zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Ah ok. Nu droog tot zondag, we gaan uit van goede ondergrond. Modder is voor varkens.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Klein rondje brunssummerheide was goed te doen gisteren al.
Op 1 of 2 modderplassen na.

Gewandeld rondom de routes bij 't geuldal.
Daar ben ik tijdens het wandelen flink op mijn plaat gegaan. De kleigrond is toch nog vrij glad.
Plaats reactie