Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Frapant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 11:44
Mijn mountainbike: C'dale Prophet

Update Vijlen Route:
27,66 km. 1h 14m 06s
Gem.22,4 km/u.
Max. 51,4 km/u.

Iemand anders?
M@nuel
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: do 10 mei 2007, 14:13
Mijn mountainbike: Giant XTC Advanced 1.5 LTD. 29"

Aangezien we het hier in zuidlimburg toch zo goed hebben qua routes hierbij wat foto´s gemaakt in de bossen van Elsloo.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
axirally
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 6 november 2004, 17:42
Mijn mountainbike: Scott

[quote="M@nuel"]Aangezien we het hier in zuidlimburg toch zo goed hebben qua routes hierbij wat foto´s gemaakt in de bossen van Elsloo.

Is geen vaste route, en volgens mij mag je daar helemaal niet fietsen. :wink:
klepvogel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 4 juni 2008, 22:04

Gisteren heb ik de routes van Valkenburg en Gulpen gecombineerd, mijn eerste singlespeed-ervaring in deze omgeving. Valkenburg heeft eigenlijk te veel asfalt naar mijn smaak, maar ik vind het wel een mooie "warming up" voor het echte werk in Gulpen. Beide routes lagen er super bij: nergens echt nat, niet te stoffig, en dat kon ik ook wel gebruiken tijdens het omhoog stoempen. Voornamelijk in de Gulpen route had ik regelmatig het gevoel dat er niks moest gebeuren of ik zou van de fiets af moeten. Maar gelukkig kon ik overal fietsend boven komen.

Met welk verzet rijden de singlespeeders onder jullie in deze omgeving? Mijn 36:18 (op 26" fiets) vond ik in de klimmen net niet leuk meer (te zwaar), ik denk dat ik de volgende keer in Limburg mijn versnellingen weer mee neem.

@frapant:
valkenburg + gulpen: 54.8 km, 2u22m26s --> gem. 23.1 km/u (inc. ongeveer 1km verbindingsroute)
MarcM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 11 juni 2008, 17:50
Contacteer:

Ik rijd ook in limburg altijd 32:16. Er is 1 klim waar ik met de ss nog niet op ben gekomen, en dat is niet eens omdat die nou zo steil is...maar op het stuk waar het dan echt steil is liggen allemaal stenen, boomwortels en los zand. Dan is het 10 meter lopen en je kan weer door. .

Overigens, als ik in limburg ben rijd ik eigenlijk alleen de routes op de brunssumerheide, en dan 95% van de tijd route 1. Ouders op 3 minuten van de route is erg fijn :).
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Gister de route van meerssen gedaan, en weer de eerste berg na de nachtegaal omgevallen kom die berg maar niet omhoog :-{
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Nicky87 schreef:Gister de route van meerssen gedaan, en weer de eerste berg na de nachtegaal omgevallen kom die berg maar niet omhoog :-{
Blijven proberen. Het is gewoon een lastige klim. Met name omdat de ondergrond altijd heel erg glad is. De aanhouder wint :-q
HAPPY TRAILS!
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

roger77 schreef:
Nicky87 schreef:Gister de route van meerssen gedaan, en weer de eerste berg na de nachtegaal omgevallen kom die berg maar niet omhoog :-{
Blijven proberen. Het is gewoon een lastige klim. Met name omdat de ondergrond altijd heel erg glad is. De aanhouder wint :-q
Dat klopt idd maar je moet echt goed opletten welke keuze je maakt aan de rechterkant of de linkerkant van de watergeul :roll:
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
The_Duke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 13:08
Mijn mountainbike: Olympia Bull
Contacteer:

Ben net terug van een weekendje Slenaken,voor mij de volgende keer 2 mooie routes: St Geertruid en de Epen route. Dat zijn wel de mooisten met de meeste hoogtemeters er in.
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

Vandaag nog eens Mechelen gereden. Perfecte omstandigheden daar :-q .

Ze hebben alleen de afdaling naar Eys verhard. Wel zonde, want deze was normaal wel spannend.
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ja die was wel spannend, maar soms ook te spannend, vooral als de boer er een nieuwe karvracht grind had gestort. Ik ga hem morgen maar es rijden denk ik.

Aangezien mijn singlespeed tandwieltje niet paste met mijn ketting heb ik maar de 17 en 20 tandwielen van mijn cassette erop gezet, hopelijk kom ik met de 20 gulpen wel op dan. Ben benieuwd.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

RC-Roy schreef:Vandaag nog eens Mechelen gereden. Perfecte omstandigheden daar :-q .

Ze hebben alleen de afdaling naar Eys verhard. Wel zonde, want deze was normaal wel spannend.
Zeker leuke route, korte steile klimmetjes, maar toch echt teveel asfalt in de route, ik rij deze route meestal als het echt slecht weer is geweest, leukste stuk vindt ik van onderaan (voor wijlre) richting eyser bos over het spoor.
Frapant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 11:44
Mijn mountainbike: C'dale Prophet

Dit zijn mijn laatste tijden
afstand 27,41 km.
tijd 1h 12m 20s
gemiddeld 22,7 km/u.

Zijn er dan zoveel mensen die hier in Limburg ss rijden?
Ik rijd toch liever 'gewoon' en dan 140mm. voor en achter om de afdalingen net iets harder in te kunnen duiken ;)

Maar inderdaad teveel asfalt, rijd dan ook alleen als ik ben uitgekeken op het Aachener Wald, zijn er bikers die daar veel komen?
Godfrey
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd 2008

Verleden week de Meersen route gedaan. Geweldig was het, sommige stukken zijn echter wel heel stijl en glad (althans toen). Lag ook aardig wat modder, maar dat vind ik juist leuk. Lekker doorheen raggen..
Fiets hem erin!
Eelco Bakker
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 6 juni 2007, 12:13
Mijn mountainbike: Gazelle Response 2005

Einde van de maand ga ik een weekendje naar Valkenburg, even lekker biken! Nu ben ik onervaren met veel klimwerk, fiets normaal alleen in Havelte, Appelscha en beklim af en toe het heuveltje bij Kardinge (Groningen). Welke routes raden jullie aan die qua niveau/zwaarte goed te doen zijn?
Zijn er ook mooie routes te combineren met een start vanuit Valkenburg? En tot slot; ik neem de eigen bike niet mee dus zoek een goed verhuurbedrijf met kwalitatief goede fietsen, tips?

Alvast bedankt
Denk niet na
liever voor
Plaats reactie