Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Even ordinair copy paste
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3912147497

Klinkt veel belovend waar men mee bezig is, dus dacht deel de waarschuwing.
Een paar spannende toevoegingrn aan de routes zijn nooit verkeerd.
Een leuk nieuw stuk uitbreiding van de brs heide route is alweer deels dicht nog voor de opening op last van de gemeente. De heren en dames beleidsmakers reageren schijnbaar erg snel op incidenten en klachten van omwonenden.

Mocht de link niet werken, via de Facebook pagina van de parkstad routes kan je 't bericht ook vinden.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik verbaas me eigenlijk over de kortzichtige reacties op dat bericht, schijnbaar zijn er toch nog lokaal mensen die liever het harde werk van andere teniet doen omdat ze liever zelf dingen maken die inspelen op hun eigen behoefte. Blijkbaar dringt het bij die mensen niet door dat ze daardoor de lokale instanties redenen geven om alles te sluiten; met als gevolg dat zij ook eindeloos hun eigen trails kunnen blijven herbouwen, omdat de instaties de boel weer blijft ruimen. Vicieuze cirkel zo.
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Was ook nogal verbaasd over de felheid waarmee gereageerd werd.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Helaas zijn er hier in het zuiden een aantal mannen die er werkelijk geen bal van snappen hoe het werkt en hoeveel moeite wij als vereniging moeten doen om überhaupt vergunningen te krijgen voor route aanleg.....
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

Iemand enig idee hoe de route Vijlen er op dit moment bij ligt? Begreep dat er in Maastricht geen sneeuw ligt. Geldt dat ook voor Epen/Vijlen? Ben van plan het weekend die kant af te zakken.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Heb van het weekend de Bart Brentjes Challenge gereden maar het was goed te doen doordat er nog vorst in de grond zat. Later op de dag werd het al modderig en op veel locaties is er nog veel ijs rondom het parcour. Het zal aankomend weekend dus slechter zijn door het smelt water.

Ps het was ook meer bevroren sporen en voetstappen rijden dan lekker trail rijden ;)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ja het zal behoorlijk modderig zijn, nu alle sneew en ijs gedooid zijn, en gisteren (en waarschijnlijk de rest van komende week) er een aantal hoosbuien overheen gaan.
¯\_(ツ)_/¯
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vijlen zal nu erg modderig zijn in het bos. Op de brede open veldwegen is het prima. Hollewegen, bospaden: glibberen en glijden.
Vandaag een 50km 770hm rondje gedaan, paar klimmen rond Gulpen amper te doen, zo weinig grip, zoveel modder.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Ok, zondag ziet het er voor mij naar uit om de fiets uit zijn winterslaap te halen. Dit jaar veel hardgelopen en al een week of 6 niet gefietst. Dus wel fit en een dagtripje Limburg zie ik wel zitten. Is het enigzins begaanbaar zondag verwachten jullie? Omgeving Gulpen :-D

De lol in west brabant / Grenspark is er definitief vanaf helaas.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

El-Fenomeno schreef: do 18 februari 2021, 23:53 Ok, zondag ziet het er voor mij naar uit om de fiets uit zijn winterslaap te halen. Dit jaar veel hardgelopen en al een week of 6 niet gefietst. Dus wel fit en een dagtripje Limburg zie ik wel zitten. Is het enigzins begaanbaar zondag verwachten jullie? Omgeving Gulpen :-D

De lol in west brabant / Grenspark is er definitief vanaf helaas.
Het viel mij vandaag behoorlijk mee. Eén grote modderpoel door boswerkzaamheden. Rest is goed begaanbaar, maar wel een klei ondergrond waardoor het fietsen een stukkie zwaarder is.
de hollander
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1089
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3

Het is me goed meegevallen vandaag (omgeving Meerssen Valkenburg)
Nog genoeg modder hier en daar maar meestal wel goed te fietsen, of een lijntje te vinden.

Ook het poetsen was minder werk dan in de afgelopen maanden :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Eijsden, St Geertruid, Plateau tot Slenaken vandaag: prima. Vooral open stukken en veldwegen liggen er juist perfect bij.
Schaduwrijke trails, smallere bospaadjes: om de oude modder(poelen) heen sturen.
Prima te MTB-en dus.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben momenteel een weekje in Limburg. Moet zeggen dat ik zaterdag nog tegen vond vallen en de klei nog erg nat en vettig was. Gisteren maar de racefiets gepakt. Elke dag wat afwisseling is in Limburg geen straf :-q

@Aurelius heb je voor mij nog een leuke gpx? Alle vaste routes al diverse malen gedaan dus een keertje wat anders zou leuk zijn.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

De wall, rock 'n rollers op Watersley (Sittard, aan Windraakroute) zijn klaar en er is ook nieuwe gravel gestort.

Afbeelding

Afbeelding

Ook is er een nieuwe flowtrail maar die mag nog wat ingereden geworden en kan nog wat gravel gebruiken. Wel een mooie rolling 'drop' aan het eind.

Afbeelding
¯\_(ツ)_/¯
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

Afgelopen zondag lag Nuth-Voerendaal er perfect bij op een paar kleine poeltjes na, en Meerssen lag er eigenlijk net zo goed bij, ook het stuk op de Dellen en het stuk na Meerssen. Open paden zijn dus goed (en snel) te fietsen nu. Ik heb de fiets niet eens afgespoeld na de rit.
Vanmiddag ga ik eens kijken hoe Mechelen en Gulpen er bij liggen. Ik verwacht iets meer geglibber op de holle wegen maar denk dat alles wel prima te doen is.
Plaats reactie