Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Met name het stukje over de mijnsteen..

Meer mensen die moeite hebben met de tweede bocht😖
Zit zo in mijn hoofd, moet gewoon voetje aan de grond zetten
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ikkes schreef: di 3 november 2020, 21:07 Met name het stukje over de mijnsteen..

Meer mensen die moeite hebben met de tweede bocht😖
Zit zo in mijn hoofd, moet gewoon voetje aan de grond zetten
Dit snap ik het wel, het pad is daar na de bocht ook wel heel smal. Ben daar onlangs eens terug omhoog moeten lopen, dan ervaar je pas hoe stijl het naar beneden gaat.
¯\_(ツ)_/¯
NoMercy285
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 24 september 2020, 12:14

FXII schreef: wo 4 november 2020, 11:32
Ikkes schreef: di 3 november 2020, 21:07 Met name het stukje over de mijnsteen..

Meer mensen die moeite hebben met de tweede bocht😖
Zit zo in mijn hoofd, moet gewoon voetje aan de grond zetten
Dit snap ik het wel, het pad is daar na de bocht ook wel heel smal. Ben daar onlangs eens terug omhoog moeten lopen, dan ervaar je pas hoe stijl het naar beneden gaat.
Toen ik er afgelopen zondagochtend (twee keer) langskwam, stonden er drie mensen voor/in die bocht, en achter me kwam nog iemand die ik hoorde roepen dat die er recent nog over de kop was gegaan. Het is waarschijnlijk het grootste mindf*ck-stukje op de route. En volgens mij is voetje breed in de binnenbocht (doe ik ook) tien keer makkelijker dan lopen, dat zag echt niet uit van die mensen.
TheKiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 20:41

Het is inderdaad niet de makkelijkste bocht op de route, maar mijn persoonlijke mening is dat iedereen die in staat is de rest van de route te rijden ook deze bocht zou moeten kunnen nemen zonder voetjes aan de grond..

Ik zou aanraden de bocht te oefenen samen met iemand die 'm wel kan rijden, het is ook niet verboden terug te gaan als het niet in één keer lukt om nog eens te proberen.. Dat doe ik vaak genoeg als een obstakel de eerste keer niet lukt :)
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Denk dat het voor de mensen die er moeite mee hebben vooral een mentale kwestie is. Ik rij 'm gewoon, verstand op nul en gaan (en vooral niet twijfelen, want daar gaat het fout). Voordat je na kan denken wat er allemaal mis kan gaan ben je er al langs :-q
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Dat denken... Daar gaat het fout.

Vandaag ook verstand op nul, zwiep naar rechts, sta er perfect voor en ik hoor mezelf DENKEN... Dit gaat goed.

Voetje op de grond



Beetje hetzelfde bij de drop/roller op het nieuwe stuk rondom park het plateau.
Meerdere keren gereden en nu ga ik er opeens omheen... Nu was vandaag de poort dicht dus kon het niet proberen
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Hm, gisteren was het wel open daar. Was erg druk op de Brunssummerheide, wat mij opviel is dat er voor de skinny/dropoff na de Schaapskooi diepe, uitgesleten kuilen lagen (bij Strijthagen is dat bij de TTF's in het Kapellerbos ook zo) - bewijs dat er hier momenteel echt heel veel gereden wordt. Kwam echt hele groepen mtb'ers tegen (over wandelaars maar te zwijgen, maar dat heb je daar nu eenmaal). Rode Beek was betrekkelijk rustiger.

Routes lagen er wel goed bij, beetje nat maar niet modderig/drassig, dus perfecte grip overal.
¯\_(ツ)_/¯
Ikkes
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 23:02

Extreem druk op de brunssummerheide idd.
Vooral wandelaars, die kom ik soms nog meer tegen op de routes dan andere mtbers
Zelfs op sommige stukken van de Hendrik?

Wat mij op valt als ik zelf wandel is dat veelal mensen met honden de mtb routes opzoeken omdat er minder wandelaars zijn en de honden dus los kunnen... Zodra ze de trail op zijn, gaat de riem los.
En Duitsers... Veel onnodig grensverkeer dus.

Was in eerste instantie aan het balen dat ik niet kon fietsen zondag, maar eenmaal in het bos was ik er niet rouwig om, zaterdag heb ik al genoeg moeten remmen
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Vandaag Gulpen gedaan plus nog wat single track tussen Gulpen en Partij. Het is wel boffen met het huidige weer zeg. Mooie vergezichten en een route die er goed bij ligt.

Bijna geen andere bikers gezien en het aantal wandelaars viel ook reuze mee.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Vrijdag ook gereden. Wat een prachtige omgeving in deze hoek. Zonnetje, old school route, een stalen fiets en een dagje helemaal in een andere wereld....
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Vandaag een eerste kennismaking gehad met de Watersley NK-route in Sittard, maar ik denk dat dit ook meteen de laatste keer geweest is. Hoewel het parcours erg te lijden heeft gehad van een stel motorcrossers een week geleden vond ik niet voor herhaling vatbaar. Slecht uitgepijld, ligt er allemaal troosteloos bij (hier en daar van die verloren stootzakken), route veel te moeilijk voor de normale mens. Dat laatste heeft ook met mijn eigen skills te maken maar ik heb ook zowel de Sint Pietersberg-route en de NK-route rondom Snowworld gereden en die vind beiden echt een stuk beter, veel meer flow, veel meer logica. Vond dit echt een aanfluiting, wat echt heel jammer is want is voor mij redelijk om de hoek.

Gelukkig hebben de Watersley als laatste stop in de route aangedaan, dus was maar wat blij dat we daarvoor een stuk Windraak en Stammenderbos gereden hebben...dat was veel leuker!
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Dat was mijn ervaring ook in het voorjaar. Te moeilijk voor mij, slecht gepijld, onderkomen en plaatselijk overwoekerd.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

FXII schreef: zo 15 november 2020, 20:58 Gelukkig hebben de Watersley als laatste stop in de route aangedaan
Ben er nooit geweest, maar is meestal verstandig om het lastigste stuk route niet voor het laatst te bewaren. Als je nog fris bent, dan gaan dingen vaak net ietsje beter :wink:
Bovendien; dan einigt je tripje niet in mineur (blijf je toch een vervelend gevoel houden); als je het andersom doet, ben je als klaar bent het vervelende stuk gewoon al vergeten.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Dat hadden we eigenlijk met opzet gedaan, omdat we juist een groter rondje wilden rijden dan 2x de Watersley op. Technisch moeilijk is natuurlijk relatief, maar zoals het daar ingericht was - daar ben ik niet het soort rijder voor. En misschien is de domper ook wat aangesterkt doordat de verwachting was ingesteld op de 2 soortgelijke routes die ik eerder al noemde. Al met al een prima dagje gehad hoor, ik had alleen iets beters verwacht van de Watersley-Route.
FranX78 schreef: zo 15 november 2020, 22:23 Dat was mijn ervaring ook in het voorjaar. Te moeilijk voor mij, slecht gepijld, onderkomen en plaatselijk overwoekerd.
Ja, ik had echt het gevoel ergens te rijden wat 'geweest' is.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

En dan te bedenken dat daar recent nog het NK is geweest.
Plaats reactie