Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

PaganiProductions schreef: ma 12 augustus 2019, 21:32 Wil morgen een ronde Zuid Limburg waarschijnlijk omgeving van Valkenburg hoe ligt er allemaal bij is het allemaal een beetje berijd baar waarschiijnlijk is daar nat morgen.
Mocht het te slecht woorden ga ik morgen naar mtb route van Maasmechelen.
Maasmechelen is een mooie 40km vrij vlak met snelle stukken trail tussen de bomen door. Deze doen wij altijd als wintertraining omdat hij goed te fietsen blijft. Je kunt hem van 2 kanten berijden.
Wil je steviger parcour zou ik brunssumerheide, schutterspark aanbevelen. Route windraak is ook goed te doen, vorige week nog gedaan
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Vandaag Meerssen, Valkenburg Broekhem, Valkenburg, Gulpen en Epen-Vijlen gereden. Ondanks de regen van de afgelopen dagen was het goed berijdbaar. Alleen is deze combinatie wel slopend.

Maar ja de challenge: https://www.kluitech.nl/n/52in52html.php
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Agamer schreef: do 8 augustus 2019, 17:35 Heb een gpx gevonden en als ik op het kaartje kijk zit je dan ongeveer in de buurt van Kopfchen, Hauset (België) of Preuswald (Dld). Weet niet zeker of het echt het Aachenerwald is, maar het is het gebied ten zuiden/zuidwesten van Aken.
Waldschenk, aanrader want mtb'ers altijd welkom. Ligt 1km ten noorden van Preusswald aan de weg.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

ThaSingleTrackMastah schreef: do 15 augustus 2019, 22:02
Waldschenk, aanrader want mtb'ers altijd welkom. Ligt 1km ten noorden van Preusswald aan de weg.
Daar komen we zo te zien kort langs. Thx!
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Dus, fantastische tocht gereden zaterdag. Van Epen via het drielandenpunt naar het Aachenerwald en weer terug. Uiteindelijk 57 kilometer met 1130 hm er op staan maar ook 1300 m gedaald...het zal er wel ergens tussen in liggen. Was gisteren wel wat stijf :-D .

Uiteindelijk geluncht bij Manneken frit op de Duits/Belgische grens. Waldschenk was op 3/4 van de route, net wat laat.

Mocht er iemand interesse hebben in de gpx dan kan dat via pb.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
michel_cooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Scott Scale 920

Wij willen volgende week de route Epen-Vijlen rijden. Weet iemand hier hoe het parcours erbij ligt? Moet ik, als duinen rijder, nog extra voorzorg maatregelen nemen? Sowieso wat grotere noppen op de banden denk ik?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zet er echte mannen rubber op. Je strand bandjes gaan gegarandeerd aan stront. (vuursteen)
◼︎ Go round the outside.
michel_cooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 mei 2018, 08:27
Mijn mountainbike: Scott Scale 920

Bedankt voor je reactie. Laatste keer dat ik de route reed (juli) lag er in de laatste afdaling naar Epen een buis bloot tussen de stenen. is dit nog het geval?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat weet ik niet laatste keer dat ik geweest ben was vorig jaar. Maar er zitten vast hier wel een paar locals op het forum.
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die hele openliggende buizensectie is.... uh... sort of geasfalteerd, gebetonniseerd, of zoiets. En er lagen afgelopen zondag ook nog geen losse keien, zand of blaadjes op, dus als je eventueel KOM-minded bent, dan is dat een pre, en ben je dan niet, dan is die afdaling nu een stukje saaier, minder uitdagend geworden, 't is maar waar je van houdt.
De oude 'Modderbakafdaling' is er ook uitgehaald. Persoonlijk vind ik dat wel jammer... het nieuwe stuk staat prima aangegeven en moet nog wat ingereden worden. Eindigt met leuke slingerafdaling. Hier en daar wat offcamber, dus lekker listig.
Banden met grip zijn welkom, in de bochten bergaf en voor de tractie steil bergop, en lekbestendigheid is een dikke pre met alle stenige afdalingen. NoNi achtigen zijn altijd goed, achter kom je met de nodige techniek ook nog wel weg met minder qua grip.
Altijd een mooi rondje!
Laatst gewijzigd door aurelius op di 29 oktober 2019, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

NobbyNic vorig jaar toch een mooie snee in gereden. Met ty-raps om de band en tig keer oppompen terug gekomen bij de camping. Nu was dat wel op de oude Voerstreek maar toch. Back-up spulletjes zijn dus aan te raden.
◼︎ Go round the outside.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tijgerhaai schreef: di 29 oktober 2019, 13:59 NobbyNic vorig jaar toch een mooie snee in gereden. Met ty-raps om de band en tig keer oppompen terug gekomen bij de camping. Nu was dat wel op de oude Voerstreek maar toch. Back-up spulletjes zijn dus aan te raden.
Pech hebben kan natuurlijk altijd.
Tubeless rijden met de geschikte band (NoNi bv) is het beste.
Sowieso pluggen en reserve binnenband meenemen natuurlijk.
Tiewraps behoren ook tot het standaard arsenaal om een scheur bijeen te houden, net als een los stukje band om aan de binnenkant van de buitenbant te kunnen leggen om een scheur af te dekken.
Plaksetje...
Dan weet je dat je altijd verder kunt bij bandenpech.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Was ook gevalletje pech hebben. En was ook ergens naar beneden geragd waar de boswielrenner vloekend afgestapt zou zijn. (Rockgarden XXL zeg maar) Maar op standbandjes was je niet eens beneden gekomen. Goede tips van je welke spulletjes mee te nemen. In mijn geval was het 37 graden en mijn band is nog strakker dan mijn buurvrouw dus als het half kan haal ik die er niet af in de brandende zon.
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Agamer schreef: ma 26 augustus 2019, 08:46 Dus, fantastische tocht gereden zaterdag. Van Epen via het drielandenpunt naar het Aachenerwald en weer terug. Uiteindelijk 57 kilometer met 1130 hm er op staan maar ook 1300 m gedaald...het zal er wel ergens tussen in liggen. Was gisteren wel wat stijf :-D .

Uiteindelijk geluncht bij Manneken frit op de Duits/Belgische grens. Waldschenk was op 3/4 van de route, net wat laat.

Mocht er iemand interesse hebben in de gpx dan kan dat via pb.
☝️

En verder morgen, op uitnodig van een local, de Maastrichtse paden ontdekken. Het UHR rubber laat ik thuis. MKIII voorop en Barzo achterop. ‘Mooi’ evenwicht :tong 36-46💪🏻

Uiteraard zit de Observant route er in. We zijn er nu toch :-q
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren de Vijlen / Epen route gefietst was lekker glibberen naar nog redelijk goed te doen. Mijn vriendin had meer pech met twee lekke banden in tien minuten tijd maar gelukkig nog tijd genoeg om een drankje te doen bij het hijgend hert :bier:
Plaats reactie