Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route van Appelscha maar weer eens gefietst ligt er grotendeels wel goed bij. Wel zitten er enkele plekken tussen die nog goed nat zijn.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Iemand een idee of morgenochtend fietsen verstandig is met de regen van vandaag? Routes waren redelijk droog, maar geen idee of ze deze hoeveelheid regen snel kunnen verwerken?
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

jensss schreef: vr 18 juni 2021, 21:38 Iemand een idee of morgenochtend fietsen verstandig is met de regen van vandaag? Routes waren redelijk droog, maar geen idee of ze deze hoeveelheid regen snel kunnen verwerken?
normaal gezien kan het heel wat hebben, nog mensen geweest vandaag?
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ik ben zelf uiteindelijk toch ‘gewoon’ gegaan. Op de bekende plekken staan wat plassen, ik verwacht dat richting eind van de dag deze zelfs al wat zullen zijn afgenomen. Wat mij betreft nog prima te doen en fiets je de route niet kapot. Fiets poetsen voorkom je echter niet :wink: . Morgen wel weer veel regen voorspeld..

Edit: ik heb overigens Appelscha blauw en rood gefietst. Diever zou ik ook overslaan nu.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Zondag rondje Appelscha gedaan. Heen gefietst via het stuk route Vledder-Doldersum wat al gereed is.
Dat lijkt tot nu toe een erg leuk rondje te worden, goede flow en goed gebruik gemaakt van de (minieme) hoogteverschillen in het terrein. Als ze de aansluiting richting Appelscha iets dichterbij kunnen maken en de start dichter bij Vledder wordt dat een perfect rondje voor mij om mee te pakken. :lol:
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Vanmiddag de blauwe Lux goed uit kunnen laten. 5 rondjes rood gedraaid en daarna nog even blauw. Lag er weer super goed bij :D

Eindelijk begint het weer te normaliseren qua drukte, parkeerterrein niet meer overvol en op de route op een zaterdagmiddag ook gewoon goed te doen qua drukte. Op blauw op de hele route niemand tegengekomen. Op rood wel wat mensen maar ook prima te doen. De coroanfietsers zijn weer exit zo te zien :D :-q

Wat ik overigens niet begrijp dat veel 'beginners' ook met rood denken te moeten starten.

In een van de snelle stukken naar beneden lag een vader die met zn zoontje was fietsen midden op de route in de kreukels/gevallen. Schrok me kappot, kon niet helemaal meer op tijd remmen en er nog net half bij langs. Nou ja. Zoiets verwacht je ook niet.
Laatst gewijzigd door nickster op zo 4 juli 2021, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Volgens mij heb ik jou nog voorgelaten op rood, ik riep nog ‘mooie fiets’ :tong. Heb zelf een grand canyon en zit al tijdje te dubben over het aanschaffen van een lux. Maarja momenteel (uiteraard) niet eens leverbaar..
Ik werd zelf verrast door een vrij diepe plas op blauw, kon ik alsnog poetsen na vandaag, niet zo handig. Viel mij ook op hoe rustig het was, zeer positief :wink:
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

jensss schreef: za 3 juli 2021, 23:30 Volgens mij heb ik jou nog voorgelaten op rood, ik riep nog ‘mooie fiets’ :tong. Heb zelf een grand canyon en zit al tijdje te dubben over het aanschaffen van een lux. Maarja momenteel (uiteraard) niet eens leverbaar..
Ik werd zelf verrast door een vrij diepe plas op blauw, kon ik alsnog poetsen na vandaag, niet zo handig. Viel mij ook op hoe rustig het was, zeer positief :wink:
Hey wat leuk! :D

Ja klopt inderdaad nu weet ik het weer. Thanks :-q :D riep nog dank maar toen was ik al wat meters verder. Ook zat ik op dat punt lekker hoog in de hartslag hihi.
En thanks voor het aan de kant gaan. Ook nog op een goed punt :-q Je ging zelf ook heel lekker op die stukken zag ik, vooral downhill hihi.
Ben je nog stukje bij mij aangehaakt? Hoorde eerste stuk nog wel iets achter me.

Lux zal inderdaad lastig worden dit jaar, denk niet dat je die nog kan krijgen. Zou zelf mooi op het nieuwe model wachten. Komen meestal in september/oktober ook alweer.

Fijn dat jij dezelfde ervaring had qua drukte op de route.

Veel fietsplezier en wie weet tot ziens
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ja downhill ging nog wel, klimmen wat minder, iets met vermoeide beentjes :winkie: .

Klein stukje inderdaad geprobeerd aan te haken, maar ik hield je duidelijk niet bij. Zal wel door de fiets komen (geintje :wink:).
Jij ook veel plezier op de (rode) route in Appelscha!
CyclingBeatle
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 4 juli 2021, 20:24

Morgen ga ik met een paar collega’s de rode route fietsen. Het merendeel zit voor de 1e keer op een mtb dus het zal een rustig rondje worden. Om het een beetje spannend te maken wil ik wellicht op mijn gravelbike gaan. Ik heb 38mm banden met lichte noppen op de gravelbike gezet. Hoe ligt de route erbij? Is dit te doen met de regen van afgelopen dagen?
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

nickster schreef: zo 4 juli 2021, 14:05
jensss schreef: za 3 juli 2021, 23:30 Volgens mij heb ik jou nog voorgelaten op rood, ik riep nog ‘mooie fiets’ :tong. Heb zelf een grand canyon en zit al tijdje te dubben over het aanschaffen van een lux. Maarja momenteel (uiteraard) niet eens leverbaar..
Ik werd zelf verrast door een vrij diepe plas op blauw, kon ik alsnog poetsen na vandaag, niet zo handig. Viel mij ook op hoe rustig het was, zeer positief :wink:
Hey wat leuk! :D

Ja klopt inderdaad nu weet ik het weer. Thanks :-q :D riep nog dank maar toen was ik al wat meters verder. Ook zat ik op dat punt lekker hoog in de hartslag hihi.
En thanks voor het aan de kant gaan. Ook nog op een goed punt :-q Je ging zelf ook heel lekker op die stukken zag ik, vooral downhill hihi.
Ben je nog stukje bij mij aangehaakt? Hoorde eerste stuk nog wel iets achter me.

Lux zal inderdaad lastig worden dit jaar, denk niet dat je die nog kan krijgen. Zou zelf mooi op het nieuwe model wachten. Komen meestal in september/oktober ook alweer.

Fijn dat jij dezelfde ervaring had qua drukte op de route.

Veel fietsplezier en wie weet tot ziens
Gisteren de Lux cf7 besteld, maar nu alweer op in de maat XL.
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

nickster schreef: za 3 juli 2021, 21:18Wat ik overigens niet begrijp dat veel 'beginners' ook met rood denken te moeten starten.
Ik snap dat wel, veel verhuurbedrijven zitten het dichtst bij de start van rood in Appelscha.
Dan ervan uitgaande dat ze instructie krijgen om over het fietspad naar blauw te rijden, maar dit naast zich neer leggen en direct op rood beginnen.
Vervelend voor hun is dat dit dan direct wel het moeilijkste gedeelte van rood is.
Gebruikersavatar
Varttaanen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 14:12
Mijn mountainbike: is old school

Ben van plan vanmiddag, als het droog blijft, het rondje Diever-Hoogersmilde te doen vanuit Diever. Ben nog maar een beginner, dus ga kalm aan doen en vooral genieten.
Beginner met een oud beestje: '05 Gazelle Impulse 26"
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route Appelscha en Diever gereden Appelscha begint een beetje mul te worden maar nog wel goed te doen.
Diever was wel even schrikken al een tijdje niet gereden maar er zit nu aardig wat betonnen fietspad in de route hoop dat daar nog wel voor in de plek komt.
Gebruikersavatar
Varttaanen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 14:12
Mijn mountainbike: is old school

Sabazius schreef: za 24 juli 2021, 18:59 Vandaag de route Appelscha en Diever gereden Appelscha begint een beetje mul te worden maar nog wel goed te doen.
Diever was wel even schrikken al een tijdje niet gereden maar er zit nu aardig wat betonnen fietspad in de route hoop dat daar nog wel voor in de plek komt.
Heb Diever nu 2 keer gereden. De eerste keer een bordje over het hoofd gezien en de noordoostelijke offroad-lus gemist. Toen vond ik het idd wel een lang stuk beton.
De tweede keer beter opgelet en vond de paar korte stukjes beton niet bezwaarlijk.

Het stuk Appelscha moet ik er nog eens aan vastknopen. Als er mensen zijn die daar zin in hebben en zich willen verlangzamen tot mijn niveau, hou ik me aanbevolen :bier:
Beginner met een oud beestje: '05 Gazelle Impulse 26"
Plaats reactie