Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Sabazius schreef: za 24 juli 2021, 18:59 Vandaag de route Appelscha en Diever gereden Appelscha begint een beetje mul te worden maar nog wel goed te doen.
Diever was wel even schrikken al een tijdje niet gereden maar er zit nu aardig wat betonnen fietspad in de route hoop dat daar nog wel voor in de plek komt.
Ik denk dat dat mulle nu wel anders zal zijn. Ik was ook op zaterdag daar, ook Appelscha en Diever gereden, rond 9u gestart. Lag binnen de 2 km onderuit omdat ik in een bocht wat te ver aan de buitenkant zat en verrast was door het erg mulle zand. Voordeel is dat je dan ook zacht land. Vooral het verbindingsstuk is redelijk veel ( hoofdzakelijk ) verhard, verder vind ik het wel wat meevallen. Diever was voor mij eerste keer, maar de route is mij erg goed bevallen, al zaten er zelfs zaterdag nog wel behoorlijk natte stukken in.
Real men think straight and flat are boring :-D
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

In de oude versie van de route van Diever zat geen enkele stuk fietspad toen waren het nog zandpaden. Daarnaast is er ook een stukje route helemaal er uit gehaald
Gebruikersavatar
Varttaanen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 juli 2021, 14:12
Mijn mountainbike: is old school

Er is inderdaad een stuk waar je linksaf moet, maar de bordjes voor rechtsaf er nog staan, met daarbij de mededeling dat rechtsaf te gevaarlijk is en niet meer bij de route hoort.
Beginner met een oud beestje: '05 Gazelle Impulse 26"
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Sabazius schreef: za 24 juli 2021, 18:59 Vandaag de route Appelscha en Diever gereden Appelscha begint een beetje mul te worden maar nog wel goed te doen.
Diever was wel even schrikken al een tijdje niet gereden maar er zit nu aardig wat betonnen fietspad in de route hoop dat daar nog wel voor in de plek komt.
Op de gravel rijdt het betonpad in het natte najaar, de winter en het voorjaar super.
Voorheen was de verbindingsroute over de Oude Willem natuurlijk ook een fietspad
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Klopt maar zitten nu ook stukken beton pad in de route dat was voorheen niet zo dat vond ik jammer
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Vandaag in Appelscha gefietst, rood en blauw. Erg veel plassen en natte stukken. Sommige stukken echt afstappen, plassen van 30-40 cm diep :o
pjot0206
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 09:22

13-08 Diever - Hoogersmilde gereden (icm Dwingeloo);
Ondanks een hele week mooi weer, hoge temperaturen en geen regen, een parcours met veel plassen en modder-stukken.

Wel leuk rondje, zeker geschikt voor beginners en families. Voor gevorderden is het goed te combineren met de routes in de buurt. De route wordt dan door de gecombineerde lengte interessanter.
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Vlak voor deze mooie week is het hier in het noorden met bakken uit de lucht gekomen.
Dat blijf je op zulke routes heel lang zien.
Jammer dat er weer regen aan komt, zo drogen de bostracks helaas niet op. :(
Primar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 16 december 2019, 18:04

Hiltsje schreef: zo 15 augustus 2021, 17:05 Vlak voor deze mooie week is het hier in het noorden met bakken uit de lucht gekomen.
Dat blijf je op zulke routes heel lang zien.
Jammer dat er weer regen aan komt, zo drogen de bostracks helaas niet op. :(
Vandaag voor het eerst het rondje Diever gedaan lag zeker nog veel water op de track. Zitten leuke single tracks in met lekkere klimmetjes.
**Er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden**
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Gisteren met mijn zwager een rondje Diever gedaan. Prima vermaakt maar ga er niet weer heen als het geregend heeft, wat een modder! Paar weken geleden met mijn vrouw een droge route gereden en dan is hij erg leuk, niet te moeilijk zodat zij het ook leuk vond als beginner.
Had begrepen dat er binnenkort een grote wijziging in de route komt, weet iemand ook wanneer?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vanmorgen de route Appelscha gereden op een paar stukjes na ligt de route er goed bij. Ook is er op diverse plekken weer behoorlijk onderhoud gepleegd.
Wel hoorde op diverse plekken zaagmachines dus ben benieuwd hoeveel bomen er nu gaan sneuvelen
Gebruikersavatar
Fresia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 22:16
Mijn mountainbike: Kona

grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Pff.. de bezwaarmaker is wel overdreven dramatisch bezig. Hij doet zijn naam ook eer aan. Ga toch in gesprek en zoek samen naar een oplossing.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Sabazius schreef: ma 15 november 2021, 21:42 Vanmorgen de route Appelscha gereden op een paar stukjes na ligt de route er goed bij. Ook is er op diverse plekken weer behoorlijk onderhoud gepleegd.
Wel hoorde op diverse plekken zaagmachines dus ben benieuwd hoeveel bomen er nu gaan sneuvelen
Afgelopen week ook de route Appelscha gereden, zowel blauw als rood is aangepakt, kortom het ligt er fraai bij.
Diever daar in tegen is een ander verhaal.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

grunnfred schreef: za 27 november 2021, 14:40
Pff.. de bezwaarmaker is wel overdreven dramatisch bezig. Hij doet zijn naam ook eer aan. Ga toch in gesprek en zoek samen naar een oplossing.
De overdreven dramatische bezwaarmaker heeft (helaas) wel zijn zin.
Mountainbike Vledderveen verliest rechtszaak over aanleg mountainbikeroute: 'Dit is een kaakslag' #rtvdrenthe

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/176616 ... n-kaakslag
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie