Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ontzettend jammer, maar ook wel heel erg pijnlijk dat de procedure niet goed gevolgd is..

Route is een ontzettende aanwinst voor hier in het noorden en is mooi om te combineren met Appelscha. Beter dan Diever waar weinig tot geen onderhoud meer is en hierdoor ook veel beter bestand tegen regen.

Overigens complimenten aan de onderhoudsploeg, er is over de hele route goed onderhoud uitgevoerd op Appelscha. Hierdoor ligt deze er geheel droog bij. Ook nog een leuk nieuw stukje van 25 meter (?).
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Hopen dat er een oplossing voor komt heb tijdens een tocht al een heel stuk van de nieuwe route kunnen fietsen.
Gebruikersavatar
Fresia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 22:16
Mijn mountainbike: Kona

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/176775 ... ledderveen

En het gaat nog verder door....... :x
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Fresia schreef: vr 24 december 2021, 16:02 https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/176775 ... ledderveen

En het gaat nog verder door....... :x
Pff, er zijn ergere zaken waar je je druk om kan maken. Hebben die mensen te veel tijd ofzo?
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

grunnfred schreef: vr 24 december 2021, 16:33
Fresia schreef: vr 24 december 2021, 16:02 https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/176775 ... ledderveen

En het gaat nog verder door....... :x
Pff, er zijn ergere zaken waar je je druk om kan maken. Hebben die mensen te veel tijd ofzo?
Inderdaad, plaatsvervangende schaamte.
Maar ".. de illegale mountainbikers.. " dat helpt niet voor onze beeldvorming.
En de rechter heeft NatuurAlert :roll: nu eenmaal wel in het gelijk gesteld. :-{
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Appelscha blauw ligt er goed bij, veel onderhoud uitgevoerd en nog een klein stukje vernieuwd
One life, ride it!
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Vandaag Appelscha blauw en rood (bosberg) gereden.
Vooral blauw lag er erg goed bij door het vele onderhoud wat er is gedaan, zeer blij mee!
Rood was iets meer water maar eigenlijk alleen de 1e helft vanaf de start bij Kramer, het 2e stuk, wat weer terug loopt vanaf het tunneltje, was perfect droog.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Goed om te lezen :-q

In ben namelijk helemaal klaar met een baggerbende overal :winkie:
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

ReneLWD schreef: vr 7 januari 2022, 20:12 Vandaag Appelscha blauw en rood (bosberg) gereden.
Vooral blauw lag er erg goed bij door het vele onderhoud wat er is gedaan, zeer blij mee!
Rood was iets meer water maar eigenlijk alleen de 1e helft vanaf de start bij Kramer, het 2e stuk, wat weer terug loopt vanaf het tunneltje, was perfect droog.
Zijn de verbeterde delen al ingereden dan? Dat was een week geleden nog een blubberbad.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Er waren wel een aantal kleine stukjes wat vochtiger maar over het algemeen waren de nieuwe stukken gewoon droog.
Was er al een tijdje niet geweest dus dit was een aangename verrassing. Vooral het stuk langs de provinciale weg vanaf de tunnel is veel beter geworden. Mijn vrouw en ik waren vanmorgen eigenlijk van plan om dit stuk over te slaan omdat dat stuk zelfs in de zomer behoorlijk modderig/nat kan zijn.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ik las op een Strava van iemand dat ze bezig zijn met de route van Diever om nieuwe stukken aan te leggen. Iemand die hier meer informatie over heeft?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

In de kerstvakantie heb ik tijdens het wandelen wel gezien dat ze het technische deel bij hoogersmilde rigoureus hebben opgeknapt.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Zou mooi zijn. Diever is een leuke route maar als het geregend heeft kan je er beter een week niet komen.
Ben daarom de laatste paar keren ook naar Gieten-Gasselte geweest omdat die route goed droog blijft.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Iemand de laatste dagen Appelscha nog rond geweest? Is het water allemaal een beetje weggezakt?
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Wij hebben vandaag met de honden bij het "oude Willem" stuk gewandeld.
Track zag er geweldig uit! Er zijn bakken met nieuw zand opgebracht, afwatering gegraven, hele stukken uitgegraven en met zand bedekt.. het was daar op diverse plekken kurkdroog en heel netjes. :-q
We hebben natuurlijk maar kleine stukken gezien omdat we niet over de route lopen, dus geen idee hoe de rest er bij ligt.
Plaats reactie