Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Oh had nog een foto gemaakt.
Dit stuk was voorheen vaak een grote modderboel:


Afbeelding
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Appelscha vandaag gefietst en is droog. Je kan wel zien dat er veel water is gevallen. Was er eerste kerstdag ook en toen lag het er superstrak bij.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Ze zijn bij de route van Diever ook lekker bezig, Bij Hoogersmilde en bij Diever aardig wat onderhoud gepleegd :-q
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Hiltsje schreef: za 15 januari 2022, 19:06 We hebben natuurlijk maar kleine stukken gezien omdat we niet over de route lopen, dus geen idee hoe de rest er bij ligt.
Appelscha ligt er na de renovatie mooi bij. Helaas komen er al weer ontzettend veel remgaten voor bochten in het nieuwe gele zand.

Ik zie een foto met een hond. Doet mij denken aan vorige week toen ik er fietste. Ik kom op het eerste leuke afdalinkje waar je even snelheid kunt maken, lopen er 3 mensen onderaan de track te bewandelen met een grote Deense dog. Ik vol in de ankers en zeg vriendelijk, hij zal wel niks doen hè? Want ze hield de hond ineens strak bij zich. Waarop ik een serieus antwoord kreeg van: 'Ja, ik moet hem goed vast houden want hij heeft het niet zo met fietsers. Ik was al weer te ver weg toen ik bedacht dat ik eigenlijk had moeten vragen waarom ga je dan hier wandelen? Vreemde mensen die wandelaars. :winkie:
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Afgelopen weekend beide routes gedaan de route Diever word flink onderhandel genomen op dit moment. De afwatering is een stuk verbeterd en veel zand aangebracht op de route plus nieuwe tracks.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Was ook wel nodig in Diever, erg leuke route maar niet als het geregend heeft. Binnenkort maar weer eens rijden, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Erwin25 schreef: wo 19 januari 2022, 23:14
Hiltsje schreef: za 15 januari 2022, 19:06 We hebben natuurlijk maar kleine stukken gezien omdat we niet over de route lopen, dus geen idee hoe de rest er bij ligt.
Appelscha ligt er na de renovatie mooi bij. Helaas komen er al weer ontzettend veel remgaten voor bochten in het nieuwe gele zand.

Ik zie een foto met een hond. Doet mij denken aan vorige week toen ik er fietste. Ik kom op het eerste leuke afdalinkje waar je even snelheid kunt maken, lopen er 3 mensen onderaan de track te bewandelen met een grote Deense dog. Ik vol in de ankers en zeg vriendelijk, hij zal wel niks doen hè? Want ze hield de hond ineens strak bij zich. Waarop ik een serieus antwoord kreeg van: 'Ja, ik moet hem goed vast houden want hij heeft het niet zo met fietsers. Ik was al weer te ver weg toen ik bedacht dat ik eigenlijk had moeten vragen waarom ga je dan hier wandelen? Vreemde mensen die wandelaars. :winkie:
Hier in Beetsterzwaag wandelen ook veel mensen op de route.
Toen ik hier voor het eerst in het bos kwam had ik geen flauw idee dat er een "MTB route" was, wist niet eens dat zulke dingen in NL bestonden. :lol:
Het zijn, vooral hier en in Appelscha, vaak prachtige kleine paadjes door het bos. Ik vind de MTB route de mooiste wandelroute iig.
Dus ik snap het helemaal dat je er steeds mensen tegenkomt. Maar als je het eenmaal door hebt is het niet heel handig er met je fietser-opvretende-hond te gaan lopen. :lol:

De kruisingen met fietspaden midden in het bos verbaasd mij overigens wel. :o
Daar bij Oude Willem heb je er ook in ieder geval twee.. je moet de route kennen of verdomd goed opletten.
Mijn man had het laatst ook vertelde hij.. kwam er ineens zo'n oudere meneer op een elektrische fiets aanvliegen die niet op of om keek.
Gelukkig is hij geen "stravarijder" dus zag het ruim op tijd aan komen, maar het is wel link.
Zulke mensen verwachten natuurlijk ook helemaal geen MTB track vanuit de bosjes. :P
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Sabazius schreef: ma 24 januari 2022, 23:20 Afgelopen weekend beide routes gedaan de route Diever word flink onderhandel genomen op dit moment. De afwatering is een stuk verbeterd en veel zand aangebracht op de route plus nieuwe tracks.
Is Diever dan nu beetje normaal te rijden zonder diepe modderplassen?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Denk dat ongeveer twee derde goed te rijden de rest is nog niet onder handen. Genomen
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Het was alweer een tijd geleden dat ik er geweest was, omdat het er erg nat was.
Van de week de route weer gereden sinds lange tijd, en en een glimlach zo blij!! De route bij Diever voor 2/3 goed onder handen genomen.

En complimenten voor de verrichte werkzaamheden. :-q :-q
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Hoe is het in Appelscha na al die regen van afgelopen dagen, ik vermoed dat het wel meevalt maar welllicht al iemand die weer geweest is deze week?
One life, ride it!
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

Ik was er vanmiddag nog. Ik vind het nog een natte bende ondanks het goede werk wat er gedaan is. Omdat het nat is zie je hier nu ook steeds meer bypasses ontstaan. Gebruik je die niet maar rij je de trail zoals die hoort dan wordt je net zoals ik lekker smerig :D
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Het is zondag met bakken uit de lucht gevallen he :wink:

Zelfs Rolde (normaal gesproken droog) in deze regio is nog nat.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Routes in het noorden blijven ook langer nat doordat ze niet schuin liggen.
De UHR routes zijn veel sneller droog doordat ze die schuin leggen en diepe afwateringen geven.
Bij Appelscha en andere in Drenthe lossen ze het op door geel of wit zand op te brengen waardoor water blijft staan.
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

wibas schreef: wo 9 februari 2022, 07:54 Routes in het noorden blijven ook langer nat doordat ze niet schuin liggen.
De UHR routes zijn veel sneller droog doordat ze die schuin leggen en diepe afwateringen geven.
Bij Appelscha en andere in Drenthe lossen ze het op door geel of wit zand op te brengen waardoor water blijft staan.
Daarom is het ook zo jammer dat Doldersum eerst stil ligt muv de noordlus. Daar zie je dat er goed over de route en zijn ondergrond nagedacht is. Daarnaast speelt ook mee dat de ondergrond in het noorden nogal verschilt van die op de UHR.
Zelfs in het noorden zie je al verschil tussen bijv. Gieten die bijna altijd te berijden is en de drek-rondjes Exloo/ Appelscha/ Diever/ Dwingeloo/ Spier/ Havelte W en O. Deze kosten mij meerdere trapas lagers per jaar. :winkie:
Plaats reactie