Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

Appelscha valt wel mee, bepaalde stukken wel nat maar goed te doen. Diever net twee keer gereden, is erg nat en modderig. Doordat de route nu meer gebruikt wordt zijn de doorgaans modderige stukken breder en nog natter dan normaal. Ik sla hem over tot het weer een week of twee droger geweest is.
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Duidelijk. Thanks!
WIE REMT, VERLIEST...
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Willem Altes schreef: wo 28 april 2021, 12:10
veentje schreef: wo 28 april 2021, 08:41 Het nieuwe rondje van Doldersum is ook een aanrader, nog niet helemaal af maar wel leuk :D
Als ik zo op Strava kijkt heeft Fiets ze (de lokale club die de route aanlegt) hier 7 segmenten aangemaakt (fz1-7) van in totaal 7 kilometer en zie ik dat mensen al leuke rondjes rijden met deze 7 km erin.
Hoorde hier vanmorgen ook positieve berichten over. Schijnt uiteindelijk rondje van ongeveer 9km met veel flow en snelle bochten erin te worden.
Real men think straight and flat are boring :-D
Fanja
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: za 1 mei 2021, 13:23

Fanja schreef: za 22 mei 2021, 14:59 Appelscha valt wel mee, bepaalde stukken wel nat maar goed te doen. Diever net twee keer gereden, is erg nat en modderig. Doordat de route nu meer gebruikt wordt zijn de doorgaans modderige stukken breder en nog natter dan normaal. Ik sla hem over tot het weer een week of twee droger geweest is.
Vandaag rondje blauw en rood gedaan, ook hier nu drekracen icm glibber en glij😁. Eerst maar even laten drogen.
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

Erwin.vL schreef: za 22 mei 2021, 16:14
Willem Altes schreef: wo 28 april 2021, 12:10

Als ik zo op Strava kijkt heeft Fiets ze (de lokale club die de route aanlegt) hier 7 segmenten aangemaakt (fz1-7) van in totaal 7 kilometer en zie ik dat mensen al leuke rondjes rijden met deze 7 km erin.
Hoorde hier vanmorgen ook positieve berichten over. Schijnt uiteindelijk rondje van ongeveer 9km met veel flow en snelle bochten erin te worden.
https://fietsze.nl/mtb-route/
Klik ff 'mtb-route-Vledder-projectplan' aan bovenaan in website. Daar worden de 3 routes, daar valt stukje Boschoord onder, beschreven.
Mooi voor de kilometervreters en uitstekend te combineren met diverse andere routes rondom Vledder.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vorige week waren wij in die buurt op vakantie en heb ik beide Appelscha routes gedaan. Helaas met wat teveel nattigheid naar mijn smaak :-D

Groen vond ik niet zo bijzonder, vrij (te) veel rechtuit, en de meeste leuke stukken waren flink nat.
Blauw beviel me beter, meer leuke flowy bochtenstukjes dan groen. De omgeving was mooi, dus volgende keer brengen we beter weer mee ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

kermit schreef: zo 23 mei 2021, 20:15 Vorige week waren wij in die buurt op vakantie en heb ik beide Appelscha routes gedaan. Helaas met wat teveel nattigheid naar mijn smaak :-D

Groen vond ik niet zo bijzonder, vrij (te) veel rechtuit, en de meeste leuke stukken waren flink nat.
Blauw beviel me beter, meer leuke flowy bochtenstukjes dan groen. De omgeving was mooi, dus volgende keer brengen we beter weer mee ;-)
Kan het zijn dat je met groen Diever bedoelt? Die ken ik persoonlijk nog niet, en zolang het zo nat blijft gaat dat ook niet veranderen. Van die route is het bekend dat die erg snel erg nat is.
Heb je van Appelscha alleen blauw gedaan of ook gecombineerd met rood ( Bosberg, kort rondje met veel op en neer dicht(er) bij het dorp zelf )?
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

wessell schreef: zo 23 mei 2021, 18:50
Erwin.vL schreef: za 22 mei 2021, 16:14
Hoorde hier vanmorgen ook positieve berichten over. Schijnt uiteindelijk rondje van ongeveer 9km met veel flow en snelle bochten erin te worden.
https://fietsze.nl/mtb-route/
Klik ff 'mtb-route-Vledder-projectplan' aan bovenaan in website. Daar worden de 3 routes, daar valt stukje Boschoord onder, beschreven.
Mooi voor de kilometervreters en uitstekend te combineren met diverse andere routes rondom Vledder.
Zo, erg mooi en ambitieus project! Het is nu al ( deels ) open?
Real men think straight and flat are boring :-D
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

Erwin.vL schreef: zo 23 mei 2021, 22:02
wessell schreef: zo 23 mei 2021, 18:50

https://fietsze.nl/mtb-route/
Klik ff 'mtb-route-Vledder-projectplan' aan bovenaan in website. Daar worden de 3 routes, daar valt stukje Boschoord onder, beschreven.
Mooi voor de kilometervreters en uitstekend te combineren met diverse andere routes rondom Vledder.
Zo, erg mooi en ambitieus project! Het is nu al ( deels ) open?
Ik heb laatst stukje in bos van Boschoord gefietst, daar was wat bewegwijzerd maar nog niet helemaal. Van de rest weet ik het niet, officieel open is het ook niet.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Erwin.vL schreef: zo 23 mei 2021, 21:12
kermit schreef: zo 23 mei 2021, 20:15 Vorige week waren wij in die buurt op vakantie en heb ik beide Appelscha routes gedaan. Helaas met wat teveel nattigheid naar mijn smaak :-D

Groen vond ik niet zo bijzonder, vrij (te) veel rechtuit, en de meeste leuke stukken waren flink nat.
Blauw beviel me beter, meer leuke flowy bochtenstukjes dan groen. De omgeving was mooi, dus volgende keer brengen we beter weer mee ;-)
Kan het zijn dat je met groen Diever bedoelt? Die ken ik persoonlijk nog niet, en zolang het zo nat blijft gaat dat ook niet veranderen. Van die route is het bekend dat die erg snel erg nat is.
Heb je van Appelscha alleen blauw gedaan of ook gecombineerd met rood ( Bosberg, kort rondje met veel op en neer dicht(er) bij het dorp zelf )?
Ik denk dat je gelijk hebt :oops:
We zaten op park Wildrijck vlak naast een groen gemarkeerde route, dat zal idd de route van Diever geweest zijn. Appelscha rood heb ik dus niet gereden...
Volgende keer beter opletten :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

kermit schreef: ma 24 mei 2021, 09:55
Volgende keer beter opletten :D
En ik had het je nog zo duidelijk uitgelegd (dacht ik) waarbij ik aangaf dat je Diever niet moest fietsen. Verspilde moeite van het typen dus. :winkie:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ach beetje Kermit vindt beetje vochtige ondergrond niet erg.... :winkie: :D
Real men think straight and flat are boring :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die groene misschien niet, maar zelf heb ik een uitgesproken voorkeur voor droge trails ;-)
Thuis zou ik waarschijnlijk niet eens op de fiets gestapt zijn met zulke omstandigheden.
Erwin25 schreef: ma 24 mei 2021, 16:18
kermit schreef: ma 24 mei 2021, 09:55
Volgende keer beter opletten :D
En ik had het je nog zo duidelijk uitgelegd (dacht ik) waarbij ik aangaf dat je Diever niet moest fietsen. Verspilde moeite van het typen dus. :winkie:
Ja sorry...
Ik zat vooraf al zo in mijn hoofd met dat we vlak naast de beide Appelscha routes zaten dat ik niet veel verder meer heb gekeken. Maar da's het risico van een forum hè, dat je input niet altijd gebruikt wordt zoals je gehoopt had ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

wessell schreef: ma 24 mei 2021, 09:12
Erwin.vL schreef: zo 23 mei 2021, 22:02
Zo, erg mooi en ambitieus project! Het is nu al ( deels ) open?
Ik heb laatst stukje in bos van Boschoord gefietst, daar was wat bewegwijzerd maar nog niet helemaal. Van de rest weet ik het niet, officieel open is het ook niet.
Erg mooi project inderdaad, bedankt voor het delen. Deze houden we in de gaten :)
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

kermit schreef: di 25 mei 2021, 16:19 Ik zat vooraf al zo in mijn hoofd met dat we vlak naast de beide Appelscha routes zaten dat ik niet veel verder meer heb gekeken. Maar da's het risico van een forum hè, dat je input niet altijd gebruikt wordt zoals je gehoopt had ;-)
Je zat in Diever en Appelscha is daar meer dan 10 km vandaan. Als je maar een leuke vakantie hebt gehad.
Plaats reactie