Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Of de route van Sleen daar ben je ook zo vanaf Dieverbrug
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Als het tegen die tijd weer kan, ook hier even langs fietsen (of wandelen)
"De Bospub" https://www.bospub.nl
Fijne plek om te herstellen van een inspannende tocht.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat ziet er leuk uit.
Maar afgaande op de normale drukte bij dergelijke tentjes zal het na een jaar onthouding wel vechten om een plekje worden :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

<doorstrepen>Je zit binnen 15min afstand (auto) van route Havelte vanaf Dieverbrug, zou ik ook niet overslaan :-P<einde doorstrepen> was al eerder genoemd zag ik :D
:: Fear is your only god ::
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Denk dat je sneller naar de groene route van Havelte fietst vanuit Dieverbrug dan dat je het spulletje achterop de auto krijgt.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Het probleem is alleen dat het eerste stuk van Havelte-Oost de beleving geeft alsof je nog op een verbindingsstuk naar de route toe rijdt...
Zelf vond ik de Woldberg bij Steenwijk wel leuk de laatste keer dat ik er was.
En als je een liefhebber van afvalbergroutes bent, dan moet je de VAM- berg niet overslaan.
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Willem Altes schreef: wo 21 april 2021, 11:30 Het probleem is alleen dat het eerste stuk van Havelte-Oost de beleving geeft alsof je nog op een verbindingsstuk naar de route toe rijdt...
De lange lus van Havelte Oost is inderdaad geen zak aan. Maar van Dieverbrug direct naar de splitsing kort-lang is 8km, van daar zou je dan Havelte Oost met tussendoor West kunnen pakken.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Bor de Wolf schreef: wo 21 april 2021, 14:36
Willem Altes schreef: wo 21 april 2021, 11:30 Het probleem is alleen dat het eerste stuk van Havelte-Oost de beleving geeft alsof je nog op een verbindingsstuk naar de route toe rijdt...
De lange lus van Havelte Oost is inderdaad geen zak aan. Maar van Dieverbrug direct naar de splitsing kort-lang is 8km, van daar zou je dan Havelte Oost met tussendoor West kunnen pakken.
Precies, Havelte West is zeker ook een aanrader, in het weekend met extra lus over het oefenterrein. Dan is de route ongeveer 22km
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Fresia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 22:16
Mijn mountainbike: Kona

Staphorst is ook nog een leuke optie. Heel mooi stuk met kombochten en een uitbreiding van de route met TTF’s waarbij je steeds de keuze hebt uit moeilijk en makkelijk.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Fresia schreef: do 22 april 2021, 13:41 Staphorst is ook nog een leuke optie. Heel mooi stuk met kombochten en een uitbreiding van de route met TTF’s waarbij je steeds de keuze hebt uit moeilijk en makkelijk.
Is al wel weer wat verder van Dieverbrug, maar hoor er veel positieve dingen over inderdaad.
Real men think straight and flat are boring :-D
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Het nieuwe rondje van Doldersum is ook een aanrader, nog niet helemaal af maar wel leuk :D
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Maandag nog een rondje gedaan. Het is goed dat er morgen regen komt. Vooral de bosberg werd alweer een aardige zandbak. Andere ronde van Appelscha ook al wel.

Diever lag er mooi bij. Hoewel er wel aardig kapot gereden is door de bosbouw.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

veentje schreef: wo 28 april 2021, 08:41 Het nieuwe rondje van Doldersum is ook een aanrader, nog niet helemaal af maar wel leuk :D
Als ik zo op Strava kijkt heeft Fiets ze (de lokale club die de route aanlegt) hier 7 segmenten aangemaakt (fz1-7) van in totaal 7 kilometer en zie ik dat mensen al leuke rondjes rijden met deze 7 km erin.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik heb vanmiddag beide routes van Appelscha op de planning staan. Eventueel in combinatie met Diever. Nu lees ik dat die laatste erg gevoelig is voor nattigheid. Gezien de hoeveelheid regen van gisteren: kan ik beter 2x Appelscha (grote ronde) doen, of is Diever goed te fietsen? Liefst doe ik het laatste, zodat ik ook deze route kan afvinken (kom niet uit de buurt).
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Iemand enig idee wat de huidige staat van de route Appelscha en Diever is? Erg nat en modderig?
WIE REMT, VERLIEST...
Plaats reactie