Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag weer eens (vorige keer was 1 jaar geleden) Appelscha rood en blauw gefietst. Bosberg lag er erg goed bij, paar kleine plasjes. Geen mulheid. Mooi rondje, continu op en af, daardoor (voor mij) best wel vermoeiend. Appelscha was in het eerste deel (vanaf de aftakking vanaf de Bosberg) op punten best gevuld met plassen. Verder geen mul zand gezien. Stuk over de heide met windkracht 4 (?) in de rug, was heerlijk. Met snelheid van 30-35 waren de flauwe bochten opeens uitdagend.
Al met al een kleine 25 km gefietst, route blijft mooi om toch zeker 1x per jaar 45 minuten voor te rijden.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route weer eens gereden route lag er redelijk bij maar lekker fietsen was er niet echt bij veel groepen op de route die overal stil stonden veel mensen met een grote mond.
Dit was wel een hele omschakeling na de rustige weken in Oostenrijk :lol:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Sabazius schreef: zo 20 september 2020, 22:04 Vandaag de route weer eens gereden route lag er redelijk bij maar lekker fietsen was er niet echt bij veel groepen op de route die overal stil stonden veel mensen met een grote mond.
Dit was wel een hele omschakeling na de rustige weken in Oostenrijk :lol:
Ja op zondag is het geen aanrader inderdaad. Maar nog niet superdroog dus?
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Wij hebben gistermiddag Appelscha/blauw-Diever-Appelscha/rood gefietst, de routes liggen er mooi bij alleen wel veel afgekalfde bulten gezien. Verder nog steeds een héél mooie route.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Zitten wel mulle stukjes tussen maar hij is nog goed te doen
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Vandaag geen mulle stukken gezien op Appelscha rood en blauw (Diever had ik geen tijd meer voor, het was al donker) maar dat had van mij best gemogen #27,5 plus bike #kona big honzo :wink:

Maar, hij lag er prachtig bij na de regen van afgelopen 2 nachten!
Stefandaman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 juni 2020, 08:34

Vandaag groene route vanuit Diever gedaan.
Wel erg veel plassen, waarvan sommige aardig diep waren. Ook niet gek na al de regen van afgelopen week.
Haalt wel veel snelheid uit de track helaas.
Trek Marlin 7 2021 :D
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Hoi, ik ben volgende week in Appelscha en zou graag deze routes gaan doen. Ik probeer in te schatten hoe technisch deze routes nou echt zijn want ik heb dan waarschijnlijk mijn crosser bij me en niet een mountainbike. Zijn er mensen die deze routes op cx of een gravel bike doen?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Michiel schreef: di 13 oktober 2020, 10:13 Hoi, ik ben volgende week in Appelscha en zou graag deze routes gaan doen. Ik probeer in te schatten hoe technisch deze routes nou echt zijn want ik heb dan waarschijnlijk mijn crosser bij me en niet een mountainbike. Zijn er mensen die deze routes op cx of een gravel bike doen?
De grote ronde is goed te doen met een crosser. Relatief vlak en niet technisch. De korte lijkt me pittig op een crosser vooral vanwege het continu op en af. Deze is verder ook niet technisch.

Ik heb afgelopen vrijdag deze 2 routes icm de route van Diever gedaan op mijn Plus bike en daarbij waren eigenlijk vooral de (soms hele diepe) plassen en stukken met modder op de route van Diever wat het zwaar maakte ;-)
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Goofman schreef: di 13 oktober 2020, 10:30 De grote ronde is goed te doen met een crosser. Relatief vlak en niet technisch. De korte lijkt me pittig op een crosser vooral vanwege het continu op en af. Deze is verder ook niet technisch.

Ik heb afgelopen vrijdag deze 2 routes icm de route van Diever gedaan op mijn Plus bike en daarbij waren eigenlijk vooral de (soms hele diepe) plassen en stukken met modder op de route van Diever wat het zwaar maakte ;-)
Thanks! Met de crosser gaat het worden, zal wel goed komen dan. :-q
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Michiel schreef: di 13 oktober 2020, 10:13 Hoi, ik ben volgende week in Appelscha en zou graag deze routes gaan doen. Ik probeer in te schatten hoe technisch deze routes nou echt zijn want ik heb dan waarschijnlijk mijn crosser bij me en niet een mountainbike. Zijn er mensen die deze routes op cx of een gravel bike doen?
Mjah blauwe route kan wel, er zitten drie punten in die wat minder gaan op de crosser. het begin stuk, hier zitten ook wat dropjes in. Halverwege net na de heide (wat dikkere boomwortels) en als je weer terug bent bij begin wat bultjes maar dat zal nog wel gaan.

Mjah rood op de crosser zou ik echt niet doen. :lol:
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Michiel schreef: di 13 oktober 2020, 10:13 Hoi, ik ben volgende week in Appelscha en zou graag deze routes gaan doen. Ik probeer in te schatten hoe technisch deze routes nou echt zijn want ik heb dan waarschijnlijk mijn crosser bij me en niet een mountainbike. Zijn er mensen die deze routes op cx of een gravel bike doen?
Ja hoor, zowel rood als blauw en groen wel op de gravelbike gedaan. Rood is wel technisch en nu er zoveel regen is gevallen en zo na de zomer, zijn de paden behoorlijk uitgesleten en de kleine "drops", ondertussen aardige hoge drops geworden maar met enig beleid en techniek wel te doen. De wortels zijn lastig m.n. op de rode route maar ook daar weer, techniek (en zelf stap ik af en toe af als ik het niet zie zitten).
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Oké dank allemaal. Ik schat in dat het uiteindelijk wel gaat lukken en anders stap ik toch even af, no shame. Ik ga het zien. We zijn nog steeds aan het twijfelen om uberhaupt te gaan vanwege de maatregelen die gisteren zijn aangekondigd maar dank voor het antwoord!
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

https://www.lc.nl/friesland/ooststellin ... 18550.html

:cry: :evil: Welke klootviool doet nou zoiets!?! Oppassen de komende tijd dus...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Iemand die graag een strafblad wil hebben?
Zonder enig letsel (gelukkig is het tijdig ontdekt) is het goed voor 80 uur taakstraf. Het wordt als brommen als er echt wat gebeurd was.
Plaats reactie