Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mcauseway
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 683
Lid geworden op: di 30 juli 2002, 21:26
Mijn mountainbike: BMC Speedfox 02

Gewoon vaker rijden dan fiets je 'm met je ogen dicht :P
:: Fear is your only god ::
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Ik vond het ook lastig hoor die paaltjes die achter de begroeing stonden.
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

Vanmiddag rondje Appelscha-Diever gedaan. Wat een nat parcour na al die regen! Het was hier en daar door een ondiep meer fietsen met af en toe een eilandje aandoen!
Verder wel lekker gefiets, alleen een half uur langer over gedaan dan normaal.
Op router Diever zijn bordjes vervangen/geplaatst, dus geen onduidelijkheden meer.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

dubbel bericht. deze mag weg.
Laatst gewijzigd door faxe op za 8 december 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb vandaag hetzelfde rondje ook gefietst. Je had vandaag inderdaad op sommige plekken je duikbril en snorkel nodig. Als ik morgen ga fietsen denk ik dat ik voor een stuk over de weg kies. Hoe laat was je er trouwens? Ben onderweg één andere mountainbike tegengekomen. Dat was in de buurt waar je komend vanuit Appelscha de autoweg oversteekt en dan vervolgens linksaf de route opfietst.
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

Ik ben om 11.30 uur gestart bij het bezoekerscentrum, ben 1 MTB-er tegengekomen op de verbindingsroute naar Diever. Verder nog tussen de hardlopers gefietst, er was schijnbaar een een of andere wedstrijd in Diever.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Vandaag ook in Appelscha en Smilde gefietst alleen dan wel over de fietspaden. Prima alternatief.

Ik had absoluut geen zin dit keer om de route te rijden en dus door al die bagger. Ik wacht wel als het wat droger wordt.
wytze850
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 3 mei 2007, 03:26
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC9 SE

Vanmorgen Appelscha en Smilde net onder 0 met het rijp aan de bomen en de bodem lekker stevig. (lees: bevroren sporen :-D ) Wat een lekker tochtje. :-q
Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft nog nooit iets geleerd.
Eelco Bakker
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 6 juni 2007, 12:13
Mijn mountainbike: Gazelle Response 2005

Ze organiseren vanuit m'n sportcentrum in februari een toertocht in Appelscha...Normaliter ga ik naar Havelte, maar een keer met een groep mee lijkt me ook leuk! Wat moet ik me voorstellen hierbij, snel parcours of heel technisch? Ze rijden alleen de route Appelscha, eventueel 2 ronden, is dat goed te doen of is het een zwaar parcours?
Denk niet na
liever voor
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Alleen de ronde Appelscha is een redelijk snel parcours. Heeft geen bijzondere uitdagingen. Wel een lekker swingend stukje singletrail aan het eind over de hei. Havelte is technischer.
Waarom organiseert je club geen grote ronde Appelscha/Smilde en dan voor de mensen die iets korts willen alleen Appelscha? Is veeeeel minder saai volgens mij :wink: !
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Denk ook dat het leuker is om de routes van Diever en Appelscha gecombineerd te rijden. Als je ergens begint in het midden van beide routes kun je eerst met de hele groep de route van Appelscha rijden. Dit is een relatief makkelijk route die voor beginnende fietsers erg geschikt is. Daarna kun je voor de liefhebbers de route van Diever fietsen.
Eelco Bakker
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 6 juni 2007, 12:13
Mijn mountainbike: Gazelle Response 2005

Ik zal het eens voorstellen, ze splitsen in ieder geval in twee groepen! Dus ja, als je dan 2x Appelscha rijdt kun je beter combi van die twee doen inderdaad...Even afwachten hoe het weer is, maar anders dus mooie harde bandjes en flink tempo rijden :)
Denk niet na
liever voor
Gebruikersavatar
dirtbag
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 22:40
Mijn mountainbike: is net weer schoon

Even opletten, Smilde is als het geregend heeft een enorme baggerbende. Ik had vorig weekend erg veel plezier van mijn NN´s!
de geest is gewillig, het lichaam ook, maar soms de fiets niet!
adirem
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 21:59
Mijn mountainbike: On-One carbon race 29er
Contacteer:

Appelscha is ook nog steeds een modderbende. Op sommige stukken ga je tot de assen in de drek, dus wachten op beter weer...
wie zijn fiets poetst, kan hem ook weer vies maken
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Dan zal Diever nog wat erger zijn denk ik!
Ik mijd deze routes altijd in de winter, ik heb er wel eens 600 meter door kniehoge diepe plassen moeten rijden.
Plaats reactie