Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Zondag middag 2 rondjes gereden en was idd super.
Geen mul zand meer en voldoende grip. :-q
emtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 april 2019, 20:17

Route deze week elke dag gereden. Route is nu na de flinke stortbui van vorige week vrijdag echt slecht. Heel veel mul zand. Ik begin altijd in Kilder en daar is het zand gewoon weggespoeld. Ik begin op een ondergrond waar het gaas helemaal bloot ligt. Afdalingen beginnen mij tegen te staan. En onderaan de afdaling allemaal mul zand.
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Sasha1103 schreef: vr 12 juli 2019, 21:37 Afgelopen week was het echt enorm mul dus de regen die gevallen is kon zeker geen kwaad. Ga morgen vroeg een rondje doen en zal wel ff posten hoe het erbij ligt.

Afgelopen week wat op ontdekking geweest op de Elten berg en zo jammer dat dat stuk geen deel is van de officiële route. Echt zulke toffe stukken daar!

Edit:
Vanochtend geweest en track lag er 95% top bij. Paar kleine stukken die nog wat mullig/los erbij liggen. Maar lang niet zo erg als begin van de week.
Gelukkig is het geen onderdeel van de route. Anders zou je daar ook beperkt worden in je mogelijkheden. Ik fiets liever in Elten dan de route. Zaterdag de route sinds 2 jaar of langer weer gefietst. Leuk en fijn dat de route er ligt. Ik zal er niet vaak komen.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Momenteel zijn ze druk bezig met aanpassen van de MTB route aan de kant van Zeddam / Kilder.

Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

R&DY schreef: wo 13 november 2019, 14:11 Momenteel zijn ze druk bezig met aanpassen van de MTB route aan de kant van Zeddam / Kilder.

Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Ja, ik zag ze vorige week ook al druk bezig met een kraantje. Hopelijk wordt het stuk waar ze met de boskap bezig zijn ook weer snel hersteld, dat is wel een beetje een bende geworden op het moment :D
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

germinator
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 september 2012, 20:49

Hier een bijna vergelijkbaar bericht:
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... bergherbos
boswielrenner.nl
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Iemand hier al de aagepaste route gefietst?

Ik ga hem morgen fietsen.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Ze zijn nog bezig met de verbouwingen. Dus nog niet alles is gereed.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Klopt. Nog niet alles was klaar, maar het ziet er veelbelovend uit. De delen die klaar zijn zijn echt super gaaf om te fietsen.

Ook al erg goed begaanbaar.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Ja klopt. Afgelopen zondag ochtend de route gereden en zag er zeker veelbelovend uit. Enige wat ik apart vond is de klim bij het restaurant. Die single track omhoog klimmen is gaaf, maar die gedeeltes dat het iets wat naar beneden gaat en weer flink omhoog rijdt voor geen meter.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Vandaag een mooie kerst rit gedaan op het Montferland. Ook al is het een hele mooie dag, het heeft veel geregend. Maar ik heb enorm genoten van de uitdaging van de modder. Zeker 30-40% single track bij aangelegd! De trail crew was top bezig! Op plekken waar je vroeger een verschrikkelijk saaie klim moest doen slinger je nu lekker op single track. Ik moet zeggen dat de single track echt lekker rauw is. Kuilen, goede modder. Je moet hard werken om de flow te krijgen. Vooral in de modder vandaag moet je een flinke conditie hebben en goede energie om er iets leuks van te maken. Gelukkig heb ik die conditie dus ik kon geweldig genieten. Ik kwam mensen tegen die verschrikkelijk moesten afzien, het is nu niet voor iedereen.

Vandaag was het heel druk met wandelaars, maar omdat er nu gescheid gewandeld wordt tov het fietsen heb ik er geen last van gehad. Top bezig hiero!
Heb k al vermeld dat de nieuwe afdalingen veel fijner gaan met een dropper.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zijn de hoogtemeters er wel in gebleven?
Dus ipv een "saaie" rechte klim nu singletrack omhoog?
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Rayb81 schreef: do 26 december 2019, 01:38 Zijn de hoogtemeters er wel in gebleven?
Dus ipv een "saaie" rechte klim nu singletrack omhoog?
Ik gok dat de afstand en hm ongeveer hetzelfde zijn. Misschien 50hm minder, maar het klimmen is er wel veel leuker op geworden. Helaas heb k vandaag Strava aangezet terwijl GPS uit stond... Geen data dus. Maar wel 144 km/u gemiddeld :-D
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

Is er al een gpx ergens beschikbaar van de nieuwe route, ik ben wel nieuwsgierig wat de veranderingen zijn.

Helaas ben ik over een maand pas weer in Nederland, dus de nieuwe route fietsen moet even op zich laten wachten.
Laatst gewijzigd door Bernhardxt op ma 27 januari 2020, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie