Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Konabud schreef: do 2 april 2020, 00:37
arjanvanwoudenberg schreef: di 31 maart 2020, 08:21

Precies, en ik zeg niet dat dit soort gasten zich niet op de route mogen begeven, als ze maar een beetje normaal doen.
En ja, "Normaal" doen is een ruim begrip maar iedereen snapt m toch.
Leuk, ik werk ook in de jeugdzorg. “Normaal” is helaas geen concreet begrip en ik sta er nog regelmatig versteld van wat onze jongeren onder dat “normaal” verstaan. Normen en waarden lijken steeds verder weg te zakken bij onze doelgroep.
Maar dat gezegd hebbend, zondag eerste keer Zeddam! Ben benieuwd en zin in!!
Dan ga je je zeker vermaken zondag!!
Wat zal ik zeggen...…..
ReneBrink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 20:31

Vandaag 3 rondes op de vernieuwd route gereden. Kan me indenken dat sommige stukjes 'tricky' zijn voor mensen met minder ervaring. Maar met gezond verstand en geen overschatting mag het geen probleem zijn ... en een 'momentje' heb je snel ... al met al een geslaagde upgrade!
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Sinds lange tijd gisteren ook maar weer eens een deel van de route gedaan. Ja, ik ben het er mee eens dat de route technisch uitdagender geworden is en dat dit voor minder ervaren bikers gevaarlijk kan zijn. Alleen dit is wel precies wat ik al die jaren gemist heb in de route. Ik was die lange, brede afdalingen gewoon zat eigenlijk. En dan met name de laatste 20 meter incl. bocht. Dit geeft veel meer uitdaging dan voorheen. Zeker nu er vrij veel mul zand ligt. Eindelijk eens lekker het achterwiel opzij kunnen zetten 8)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Vandaag weer eens 3 rondjes gedaan. De technische stukken zijn nog wel wat hobbelig. Er zitten 2 leuke technische afdalingen in. Er komen wel wat mulle stukken naar voren. Ik vind he een heerlijke route voor lekker de benen te trainen. . 1 ronde is met de nieuwe stukken 27 km en heeft 430 hoogte meters. De route lijkt aardig wat op de oude Veluwezoom route.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Vandaag voor het eerst sinds eeuwen de route weer eens aangedaan.. rustig aan gedaan, want ik merkte dat mijn conditie gewoon ruk is :oops: vanuit huis naar de route gefietst en daar het grootste deel van de route gedaan.. ik moest zelfs halverwege een klim stoppen omdat het gewoonweg niet meer ging..bah dat viel zwaar tegen!

Maar wat is de nieuwe route gaaf geworden zeg ! Lekker technische stukken ipv dat rechtoe rechtaan naar beneden en dan weer een bocht.. :-q

Nu ik de route zo heb gefietst ben ik ook wel tot de mening gekomen dat MFL niet meer echt een instaproute is geworden.. voor zover het dat al niet was
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Waar is nu het vignet te koop? Of is restaurant ‘open’ daarvoor?
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Makkelijkste is gewoon online. Vanaf moment dat je besteld hebt is je bevestigingsmail ook valide indien je gecontroleerd wordt.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Makkelijkste is gewoon online. Vanaf moment dat je besteld hebt is je bevestigingsmail ook valide indien je gecontroleerd wordt.
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Toen ik mijn fiets kocht, waren de vignetten daar ook op.. via natuurmonumenten online mijn vignet gekocht, 2 dagen later had ik hem thuis.

Ik kreeg alleen geen bevestigingsmail, maar normaal gesproken is dat voldoende als de boa je staande houdt inderdaad
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Sasha1103 schreef: vr 24 april 2020, 17:08 Makkelijkste is gewoon online. Vanaf moment dat je besteld hebt is je bevestigingsmail ook valide indien je gecontroleerd wordt.
Thanks, en ik hoop op een bevestigingsmail dan maar 🙂
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Vignetten zijn eventueel ook te koop bij de Pedaleur in Doetinchem en Bike Emotions in Beek. Beiden lekker dicht bij de route en gewoon open.
Wat zal ik zeggen...…..
Carve2013
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 4 september 2013, 12:58

Vignetten waren op bij Bike Emotions, althans toen ik mijn fiets kocht. Ze kwamen wel weer binnen zei hij nog
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Afgelopen zondag weer eens naar Zeddam geweest. Route tijdje niet gereden. Was aangenaam verrast, mooie singletracks zijn er aangelegd. Hulde aan de parcoursbouwers! 2x rond geweest, 57 km en ongeveer 800 hoogtemeters...
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Vandaag ook voor het eerst in 2 jaar weer in Zeddam geweest....

Het was wel druk zeg maar.... absoluut een verbetering van de route. Helaas door de droogte was er wel heel veel kapot gereden/ geremd.
Ik was zelf op de hardtail maar had moeite met het achterwiel aan de grond te houden in de remknippen, maar alleen met het voorwiel remmen kwam ik echt wel tekort dus de achterrem er wel bij moeten knijpen.

Er valt denk ik nog wel meer uit de omgeving te halen maar in ieder geval kom ik dit jaar nog een keertje terug.
Just do Ti, or did i die?
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Vandaag ben ik ook een rondje gereden op deze prachtroute, maar ik moet wel zeggen dat ik enorm geschrokken ben van de staat van de route zeg. Op sommige stukken is de ondergrond helemaal aan gort gereden, vaak midden in bochten hele grote remkuilen.
Even later kwam ik erachter waar dit aan lag. Ik zag heel veel fietsers die lukraak hun achterwiel blokkeerden. :evil: Even remmen ho maar, midden in de bocht ff keihard aan de rem trekken is wat ik veel zag. Komt natuurlijk ook grotendeels door de droogte, en door de toch wel goeie afdalingen die er in zitten.
Je moet niet vergeten dat de gemiddelde MTB er daar nog nooit een ietwat technische route heeft gereden, dus nu wordt het ook ooit geleerd.

Later in het rondje ben ik flink hard op mijn plaat gegaan omdat de kombocht helemaal aan gort geremd was. Goed ik ging natuurlijk ook veel te hard, maar van de winter ben ik door diezelfde bocht in de modder wel goed terechtgeraakt. Ik kan aan de ene kant van de bocht natuurlijk niet zien dat hij iets verderop kapot is. Wel een lekker zachte landing gehad zeg maar...

Het ging nog door mijn hoofd: hadden ze deze afdaling niet moeten afsluiten of een bordje neerzetten om te waarschuwen.
De volgende afdaling die ik tegenkwam was wel afgezet, vanwege valgevaar.

Natuurlijk is het gewoon jammer van de droogte, die zal in de zomer wel blijven hangen denk ik.

Ondanks alles wel een verschrikkelijk plezier gehad, het blijft nu gewoon een hele mooie route.
En ik zag vandaag veel relatief nieuwe fietsers zoals de trend, maar tegen de trend in allemaal met helm :-q .
Plaats reactie