Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Afgelopen week paar keer wezen fietsen in Montferland, maar vandaag lag de route er toch wel super bij!

Zag dat er ook flink wat onderhoud is geweest aan (met name) het stukje nabij ‘s-Heerenberg in de lus van hotel Montferland. Aan de ene kant jammer dat de wortels daar nu glad gestreken zijn met zand, maar denk dat het ook wel nodig was omdat het daar aardig kapot gereden wordt als het nat is.
Goed bezig in ieder geval! :-q
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Hi allemaal, ik zit te denken om binnenkort eens de Eltenberg te gaan verkennen. Is parkeerplaats Hulzenberg handig (ruim genoeg) om te gebruiken als startpunt of kan ik beter ergens in Elten gaan staan?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

qrealm schreef: ma 7 juni 2021, 14:15 Hi allemaal, ik zit te denken om binnenkort eens de Eltenberg te gaan verkennen. Is parkeerplaats Hulzenberg handig (ruim genoeg) om te gebruiken als startpunt of kan ik beter ergens in Elten gaan staan?
Is een prima parkeerplaats, maar in de weekenden zal het er vast druk zijn (zoals in alle bossen). Maar aan die weg liggen meerdere parkeermogelijkheden dus een plekje vinden moet lukken.

In Hoch Elten heb je ook voldoende plek, kun je na afloop bij jet pannenkoekenhuis aansterken (mits die geopend is :wink:
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

ThijsE schreef: ma 7 juni 2021, 14:30
qrealm schreef: ma 7 juni 2021, 14:15 Hi allemaal, ik zit te denken om binnenkort eens de Eltenberg te gaan verkennen. Is parkeerplaats Hulzenberg handig (ruim genoeg) om te gebruiken als startpunt of kan ik beter ergens in Elten gaan staan?
Is een prima parkeerplaats, maar in de weekenden zal het er vast druk zijn (zoals in alle bossen). Maar aan die weg liggen meerdere parkeermogelijkheden dus een plekje vinden moet lukken.

In Hoch Elten heb je ook voldoende plek, kun je na afloop bij jet pannenkoekenhuis aansterken (mits die geopend is :wink:
Haha ja.. Ik dacht al, ik ga vroeg of doordeweeks eens. Google Maps leek de Hulzenberg heel klein maar dat zal inmiddels veranderd zijn dan. Bedankt! :D
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Ben klein maandje niet geweest, maar vond het (afgelopen zaterdag) wel vrij tricky op sommige punten met al dat losse zand.. Was even wennen weer :)
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Veel mul zand op de route, meer dan ik voorgaande jaren zag, terwijl het nu een stuk meer geregend heeft!

groet!
Laatst gewijzigd door Hoogtemeters op vr 9 juli 2021, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mulle zand viel me afgelopen woensdag ook op.
Op sommige stukken lijkt het ook onderhoud geweest te zijn, alsof het aangevuld is met zand.

Op de klimmen (vooral de kant van braamt) is ook goed te zien dat de vele regen (diepe) sporen heeft achtergelaten. De afdalingen lagen er dan wel weer super bij.

Helaas is ook hier weer de processierups aanwezig. Knieholtes en ellebogen/onderarmen vol met jeukende bultjes.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: vr 9 juli 2021, 18:54 Mulle zand viel me afgelopen woensdag ook op.
Op sommige stukken lijkt het ook onderhoud geweest te zijn, alsof het aangevuld is met zand.

Op de klimmen (vooral de kant van braamt) is ook goed te zien dat de vele regen (diepe) sporen heeft achtergelaten. De afdalingen lagen er dan wel weer super bij.

Helaas is ook hier weer de processierups aanwezig. Knieholtes en ellebogen/onderarmen vol met jeukende bultjes.

Ja die processierups , ik heb er ook veel hinder van. Zowel door modder als door stof (waar het denk ik dan in zit)..
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Vandaag eervvoor het eerst in een aantal jaren hier weer wezen fietsen. De route is inderdaad wel aangepast al is het hier best wel goed gelukt. Je hebt in elk geval niet de indruk dat je alleen maar aan het zigzaggen bent. Het is wel zo dat je met al dit onderhoud steeds meer ziet dat de verschillende routes op elkaar gaan lijken. Al met al is de route best afwisselend maar ik ben bijv niet echt veel boomwortels tegen gekomen.

Wat wel oppassen is, is het mulle zand op een paar onverwachte plekken tijdens het afdalen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen met een betere techniek dan ik dit juist wel weer leuk vinden. Bij de reviews zag ik een reactie van iemand die met een groep was wezen fietsen waarbij er blijkbaar 2 in het ziekenhuis waren beland. Daarvan vraag ik me dan weer af hoe dat dan kan.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Afgelopen week bij een restaurant in de Achterhoek een mtb-routekaart gehaald met daarop 10 mtb-routes. De kaart is uitgegeven door Stichting Achterhoek Toerisme en was een hele recente van juli 2021.Tot mijn grote verbazing zag ik dat de rij-richting van de route Zeddam verkeerd om was ingetekend. :~ Ik heb er melding van gemaakt bij de stichting. Hopelijk wordt de kaart snel aangepast!
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

De route lag er vandaag prima bij!
Daar waar het wel eens tussen een zandbak en een zwembad wisselt was het nu licht vochtige ondergrond.
Het nieuwe zand en grit help duidelijk
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

LET OP!! Net aangesproken door de boswachter; Over een heel stuk van de route heen schijnen punaises te liggen! Hij had al een flinke hand vol opgeraapt in het stuk vanaf parkeerplaats klein Beekermark tot aan de hoge Eltenseweg. Opgelet dus!
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Wat een idioten zeg....

Hoe lag de route er bij trouwens? Gisteren erg veel regen gevallen. Is dat al goed ingetrokken?
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Heb me er enorm over verbaasd! Zeer weinig natte stukken! Vooral een aantal plassen, maar daar zou je nog omheen kunnen als je geen zin hebt om nat te worden.
Prophetroy
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Farley 5

Route ligt er al weken goed bij. De laatste tijd heb ik de route wekelijks gefietst. Het valt gewoon op dat er continu onderhoud wordt uitgevoerd. Gaten worden gedempt, geultjes voor de afwatering worden gegraven, bochten worden verbeterd. 👍🏻👍🏻
Plaats reactie