Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Afgelopen zaterdag daar zelf ook 5 rondjes gedaan en het lag er heel goed bij. Paar modderplekjes wat geen naam mocht hebben en ondergrond lekker hard. Overigens na een aantal uren goed te merken wat zon en wind doet op de open vlaktes, want de bovengrond werd al weer mul in de tijd dat ik daar trainde.
Ik miste alleen op het vlakke stuk een bordje waardoor ik 3 km per ronde "gesmokkeld" heb en zag dat pas de laatste ronde. De bewegwijzering zou op sommige plaatsten net iets duidelijker kunnen, anderzijds ook zelf beter opletten.
Parcours super om te rijden met veel afwisseling en redelijk wat klim en daal werk. Gemiddeld meer dan 350 hm per rondje is niet verkeerd.
Afdalingen blijft opletten met de geultjes en hobbels, maar daarvoor is het mountainbiken en m'n Scalpel genoot ervan................
Volgens mij was er op sommige plaatsen onderhoud gepleegd want zag op sommige stukken veel "wit" zand wat er niet via natuurlijke weg komt.
Goed dat men dit doet anders krijg je het Lage Vuursche effect.

Zal nu na de laatste dagen met zware buien weer heel wat zwaarder zijn dan afgelopen zaterdag.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Pfff... 5 rondjes? Ik ben blij dat ik er 1 kan volhouden ;-)
Scheermes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 10:39
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Int'l Rockhopper Disc

sretlow schreef:Pfff... 5 rondjes? Ik ben blij dat ik er 1 kan volhouden ;-)
Hahaha ja dat dacht ik ook direct. :D
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Fred is een echte...

Die afdalingen rond de hettenheuvel zijn in een paar weken tijd wel erg veragd geraakt. Haalt de snelheid er uit, jammer.
Respect voor de mensen van het baanonderhoud, die op een aantal plekken met zand de schade hebben geprobeerd te repareren.
snwbrdr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 1 mei 2005, 21:03
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp
Contacteer:

Ter voorbereiding van mijn vakantie in Oostenrijk afgelopen zondag deze route 3 rondjes gereden om nog wat klimmeters in de benen te krijgen, morgen waarschijnlijk nog eens dunnetjes overdoen. Moet zeggen dat deze baan er over het algemeen altijd beter bijligt dan andere routes die ik rijd als het een paar dagen van tevoren geregend heeft. Weinig plassen te vinden, ook niet veel mul zand. Wel is de eerder genoemde corrosie op een paar afdalingen wat vervelend als je snel naar beneden wilt. Ik heb niet genoeg vertrouwen in mijn afdaalkunsten om hier volle bak te gaan, iets wat vorig jaar geloof ik beter was. (De ondergrond bedoel ik hiermee, niet mijn afdaalkunsten.)

Niettemin blijft dit een erg mooi parcours wat erom blijft vragen om bereden te worden. Dat ik er meer dan een uur voor moet rijden om er te komen mag de pret niet drukken.

Blijft nummero uno in mijn lijst met gereden routes.
Tekeningetjes, ontwerpjes enz @ haraldschipper.nl !

Supergave MTB foto's @ mtbpics.nl !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

xenios schreef:Fred is een echte...
Idioot!!!!!!!!!!!!!!!
Maar op deze manier pak je toch een "marathon" in je achtertuin.
Overigens zou het nu volgens mij veel en veel zwaarder zijn gezien alle regen de laatste periode.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Valt toch reuze mee... afgelopen woensdag nog een mooie tijd gezet, 57.01. Jahwel, behoorlijk ruim onder het uur dus!. En toch nog een fietser die een kleine minuut in de weg reed en twee grote groepen wandelaars waarvoor we van het gas moesten.

Lag er behoorlijk bij afgelopen woensdag, wel een beetje modder gezien maar niet gek veel. Ik kwam met m'n KillerBee's 1.9 (semi-slick) toch niks te kort. Misschien ook wel logisch want toen ik achteraf naar m'n bandendruk keek bleek er tussen de 1,6 en 1,8 bar in te zitten. :o Genoeg grip dus!:D
Innovate or die!
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

Fumi schreef:En toch nog een fietser die een kleine minuut in de weg reed
Dat was maar een paar seconden :~
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

floepert99 schreef:
Fumi schreef:En toch nog een fietser die een kleine minuut in de weg reed
Dat was maar een paar seconden :~
Van jou en Hans had ik inderdaad niet heel veel last nee.. :tong :D Maar het lag er goed bij toch?? :wink:
Innovate or die!
Posmon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 oktober 2007, 12:39
Mijn mountainbike: Specialized Tricross Pro

Gisteren voor het eerst sinds de winter weer eens de route gedaan,( 1u. 7min) lag er redelijk goed bij. Enkel in de afdalingen zitten diepe regengeulen en daar moet je ff op bedacht zijn.(ondervond ik aan den lijve, auw!). Dit blijft toch de vetste route van nederland(heb de rest van de top 20 ook gereden, dus weet waar ik het over heb).
jaloezie is het onvermogen je eigen beperkingen onder ogen te zien
fianke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 554
Lid geworden op: di 18 maart 2003, 18:42
Mijn mountainbike: Liteville 301 MK14
Contacteer:

Gisteren drie rondjes gefietst. Route ligt er redelijk droog bij. Pp sommige stukken wat modder maar grotendeels droog. Afdalingen zijn inderdaad voorzien van regengeulen. Goed je lijn kiezen dus. Mooie route met voor Nederlandse begrippen veel hoogtemeters per ronde. We kwamen op ruim 1100 hoogtemeters voor drie ronden.
http://www.fianke.com" onclick="window.open(this.href);return false;
bike_magic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp, magura voorvork, en deore, lx, xt, magura clara's
Contacteer:

We hebben gister zondag de route gereden (17 augustus) was prima te doen ik vond het juist op de wat vlakkere stukken erg mooi en hard op een plasje hier of daar na en afdalingen kunnen wat mij betreft niet uitdagend genoeg het is wel mountainbiken anders kunnen we beter op de race fiets gaan zitten
bruto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 21 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT S-Works 2012

Ik ben daar gisteren voor het eerst geweest, man wat een gaaf parcours. We kwamen om 0900 aanrijden (we moeten eerst een uurtje autorijden) en de parkeerplaats bij 't Peeske stond al helemaal vol, dat beloofde wat :-)
Ik ga hier zeker weer komen, lekker rondje om jezelf te benchmarken!
Every man dies, not every man lives.
jeroenh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 11:35

bruto schreef:Ik ben daar gisteren voor het eerst geweest, man wat een gaaf parcours. We kwamen om 0900 aanrijden (we moeten eerst een uurtje autorijden) en de parkeerplaats bij 't Peeske stond al helemaal vol, dat beloofde wat :-)
Ik ga hier zeker weer komen, lekker rondje om jezelf te benchmarken!
Ik ook, is een leuk parcours. Veel single tracks en nog aardig wat hoogtemeters. Is weer eens wat anders dan Amerongen :)
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Was afgelopen zondag toch wel weer erg geinig in Zeddam. Route was goed begaanbaar. Wel lekker modderig maar nergens gevaarlijk. Wel een aantal boben omgevallen waardoor je van de fiets moest.
Plaats reactie