Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Gevonden op de route dichtbij Beek: afdekkapje SRAM crankbout. Het lukt me niet om een foto te plaatsen maar het is de linker ring op de foto van onderstaande link. (DUB 8mm HEX) Mocht iemand hem verloren zijn, stuur me een pb.

https://www.pedaleur.nl/product/sram-cr ... gLDl_D_BwE
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Zaterdag voor het eerst in 8 jaar Zeddam weer eens gefietst. Veel veranderd, hierdoor mijns inziens duidelijk mooier geworden. Alleen.... route staat 5e op mtbroutes.nl, als 1e "lange" route, dus hoge verwachtingen. Maar als ik het vergelijk met Amerongen, Hellendoorn, Nijmegen / Groesbeek, vond ik het toch wat tegenvallen:
- Veel onoverzichtelijke singletracks, door varens etc. Ligt natuurlijk aan de tijd van het jaar, maar dit had ik recent in AMerongen absoluut niet.
- Veel afdalingen waren goed aangepakt, leuker dan 1.0 (rechtdoor omlaag, onderaan haakse bocht), maar veel remkuilen, mulle plekken, onoverzichtelijk dus, en niet een snelheidsgevoel als de eerder genoemde routes hebben. Ik weet dat het droog is, onderhoud lastiger, maar toch...
- Waar Amerongen Harry Slinger heeft als eyecatcher, Groesbeek het Traumapad, Rheden de Grannytrail, mistte ik zoiets hier.
- Behoorlijk wat stukken rechttoe rechtaan.
- De stukken buiten het bos landschappelijk wel mooi, tussen de glooiende graanvelden...

Kortom: wel lekker gefietst, prima route, maar voor mij persoonlijk geen wow-factor. Maar kan begrijpen dat die er voor anderen wel is. Maar voor mij absoluut geen top 5...
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Helemaal mee eens. Maar alsnog een erg fijne route door de ontzettend mooie omgeving en dat de klimmen veel conditie vragen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

drpaul schreef: ma 11 juli 2022, 11:30 Kortom: wel lekker gefietst, prima route, maar voor mij persoonlijk geen wow-factor. Maar kan begrijpen dat die er voor anderen wel is. Maar voor mij absoluut geen top 5...
Ik ga zaterdag Zeddam voor het eerst rijden. Ben benieuwd of deze zich kan meten met mijn huidige top 3 (Hellendoorn, Groesbeek/Nijmegen en Schoorl).
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

FreedomRanger schreef: di 16 augustus 2022, 16:15
drpaul schreef: ma 11 juli 2022, 11:30 Kortom: wel lekker gefietst, prima route, maar voor mij persoonlijk geen wow-factor. Maar kan begrijpen dat die er voor anderen wel is. Maar voor mij absoluut geen top 5...
Ik ga zaterdag Zeddam voor het eerst rijden. Ben benieuwd of deze zich kan meten met mijn huidige top 3 (Hellendoorn, Groesbeek/Nijmegen en Schoorl).
Daar kom je zaterdag achter :-q Gewoon gaan en een eigen mening hebben achteraf. De route is zeker de moeite waard om eens te rijden.
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Het stuk Elten is ook meer dan de moeite waard.
Er loopt geen route maar zijn wel veel leuke paden/paadjes om te fietsen.
Bovenop de Eltenberg is gelegenheid voor koffie en meer.
Ligt aan de andere zijde vd A3 (verlengde vd A12).
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Ger964 schreef: wo 17 augustus 2022, 20:03 Het stuk Elten is ook meer dan de moeite waard.
Er loopt geen route maar zijn wel veel leuke paden/paadjes om te fietsen.
Bovenop de Eltenberg is gelegenheid voor koffie en meer.
Ligt aan de andere zijde vd A3 (verlengde vd A12).
Wat is de naam van die gelegenheid voor koffie en meer?
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Geen idee, is het hoogste punt daar en niet te missen.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Weet iemand wat de echte hoogtemeters van Zeddam zijn? Mtbroutes geeft 447 hm’s aan maar zitten vaak te hoog is mijn ervaring.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Foxc schreef: do 18 augustus 2022, 15:51 Weet iemand wat de echte hoogtemeters van Zeddam zijn? Mtbroutes geeft 447 hm’s aan maar zitten vaak te hoog is mijn ervaring.
Dat klopt wel aardig met de hoogtemeters die ik met garmin registreer.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

alero schreef: wo 17 augustus 2022, 20:05
Ger964 schreef: wo 17 augustus 2022, 20:03 Het stuk Elten is ook meer dan de moeite waard.
Er loopt geen route maar zijn wel veel leuke paden/paadjes om te fietsen.
Bovenop de Eltenberg is gelegenheid voor koffie en meer.
Ligt aan de andere zijde vd A3 (verlengde vd A12).
Wat is de naam van die gelegenheid voor koffie en meer?
https://www.pannekoekhuys-hochelten.nl/de
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Zeddam heeft volgens mij 420HM
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

:-q
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

MarkMeisner schreef: di 16 augustus 2022, 18:16
FreedomRanger schreef: di 16 augustus 2022, 16:15 Ik ga zaterdag Zeddam voor het eerst rijden. Ben benieuwd of deze zich kan meten met mijn huidige top 3 (Hellendoorn, Groesbeek/Nijmegen en Schoorl).
Daar kom je zaterdag achter :-q Gewoon gaan en een eigen mening hebben achteraf. De route is zeker de moeite waard om eens te rijden.
Okay, hier is de eigen mening achteraf ... Erg mooie omgeving, lange (soms slopende) klimmen en bij vlagen lekker flowende ST's. Ik heb er vanmorgen van genoten en het is zeker de moeite waard om hier een keer naartoe te rijden. Maar is het voldoende om in mijn top 3 te geraken? Eh ... nee. Daarvoor zou de route toch wat meer (technische) uitdaging moeten bieden.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Waarom is het leukste stukje van Zeddam weer afgesloten?

Afbeelding

Ik heb gehoord dat dat stukje gewoon prima te rijden is.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie