Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Ja? Is het heel slecht in 't Montferland? Dus zaterdag mijn nieuwe upgrades daar testen en m'n fiets nog enigzins toonbaar houden behoort niet echt tot de mogelijkheden? :oops:

(Och.. Misschien ligt er zaterdag wel sneeuw... :D )
Gebruikersavatar
Edgar2
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 7 juli 2004, 12:39
Mijn mountainbike: Commencal Supernormal

Een bike net uit de mud is ook mooi!!
one love, two wheels, Supernormal
Fumi
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 963
Lid geworden op: di 29 mei 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 29 carbon / S-Works HT 29, Epic 29 en Tarmac SL4

Gary'sGirl schreef:Ja? Is het heel slecht in 't Montferland? Dus zaterdag mijn nieuwe upgrades daar testen en m'n fiets nog enigzins toonbaar houden behoort niet echt tot de mogelijkheden? :oops:

(Och.. Misschien ligt er zaterdag wel sneeuw... :D )
Het is gewoon echt ploeteren in Montferland op het moment, zeker na die boomkap in combinatie met het weer van de afgelopen tijd. Maarjah, ik denk dan ook nog altijd terug aan de (relatieve) racebaan van een jaar geleden. :D

Weet niet of je een béétje bekend bent hier? Elten is meestal wel wat droger dan de route namelijk. Goeie optie!
Innovate or die!
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Fumi schreef:Het is gewoon echt ploeteren in Montferland op het moment, zeker na die boomkap in combinatie met het weer van de afgelopen tijd. Maarjah, ik denk dan ook nog altijd terug aan de (relatieve) racebaan van een jaar geleden. :D

Weet niet of je een béétje bekend bent hier? Elten is meestal wel wat droger dan de route namelijk. Goeie optie!
Ik kom van oorsprong uit Braamt, dus met de regionale bekendheid (ook in het bos) zit het wel goed. Alleen niet vanaf de fiets. Ik fiets nog net geen 3 jaar, en ik ben inmiddels al een tijdje het ouderlijk nest uitgevlogen.. Dus.. :-{ Ik vrees dat ik in het bos in Elten niet echt veel verder ga komen dan de dubbele karresporen, zeg maar...
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Afgelopen zondag (27-1-2008) de route gereden! Lag er behoorlijk goed bij, er waren enkele modderige stukken maar dat kan ook niet anders door grote hoeveelheid regen van de laatste tijd, het was dus heerlijk in het bos en prima te fietsen! Verder Elten lag er helemaal prima bij!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Ieereen praat over "Elten". Maar er is daar toch geen route of begrijp ik nu iets helemaal verkeerd? Ik ken alleen de Montferland route.

Mocht er in Elten wel een route zijn dan hoor ik het graag met bv startpunt en of een GPS track?
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Er is geen route in Elten, alleen Montferland is onze huisroute deze rijden we bijna elke zondag maar pakken er altijd een stuk door Duitsland (Elten) bij zodat we als we terug zijn zo'n 50 km op teller hebben!
Er is dus geen route in Elten zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen omdat er te veel boseigenaren zijn die allen hun eigen belangen hebben en het dus niet eens kunnen worden over fietsen in het bos! Dit leidt overigens af en toe wel tot een confrontatie met 1 van deze eigenaren die erg narrig en agressief kan zijn!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Lady Scott
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 18 februari 2008, 13:51
Mijn mountainbike: Scott Contessa Scale Carbon

Vanmorgen weer lekker in Montferland gefietst! Route ligt er weer super bij! Jammer op sommige plaatsen zijn ze er met de shovel over gegaan en dat maakt er bijna een fietspad van maar dat corrigeerd zich de komende tijd vanzelf wel!
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Lady Scott schreef:Jammer op sommige plaatsen zijn ze er met de shovel over gegaan en dat maakt er bijna een fietspad van maar dat corrigeerd zich de komende tijd vanzelf wel!
Jammer inderdaad, op dit soort 'Amerongse fietspaden' zitten we niet te wachten. :(

De route was aardig modderig vandaag. Lekker plonsen en glibberen! De storm van vrijdag had ook aardig huisgehouden in het Bergherbos. Op twee plaatsen was het pad versperd door een omgewaaide boom. Al met al was het goed te doen en na twee rondjes ben ik weer voldaan naar huis gekeerd.
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Wordt is hoog tijd dat ik een keer naar zeddam toe ga :wink:
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Amerongse fietspaden?? :~ Nouja, volgende week vrijdag kom ik waarschijnlijk even kijken of het idd zo is. Ben wel benieuwd geworden naar deze route.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Dirrty schreef:Amerongse fietspaden?? :~
Even wat uitleg. Een paar weken geleden heb ik voor het eerst de Amerongen route gereden. Omdat deze vaak goede beoordelingen krijgt op mtbroutes.nl waren de verwachtingen hooggespannen. Het viel me achteraf toch een beetje tegen. Ieder z'n ding maar ik vond het in ieder geval weinig uitdagend. Erg jammer, want de Utrechtse Heuvelrug is voor mij als Zuid-Hollander toch een stuk dichter bij huis dan Montferland. Maar voor een parcours als Zeddam heb ik er geen problemen mee om 1,5 uur in de auto te zitten, want de A12 doorkruist een paar mooie natuurgebieden. Ik noem een Utrechtse Heuvelrug :D
Laatst gewijzigd door xenios op ma 9 juni 2008, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

Hallo allemaal.

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn vriendin de Zeddam-route gereden.
Wat een prachtig stuk is dat zeg, en dan zijn we alleen nog maar binnen de route gebleven.
Ik zag hier en daar ook nog wel wat "niet gemarkeerde paadjes" die er erg mooi uitzagen.
Mijn vriendin zat pas voor de tweede keer van haar leven op een MTB !!
Ondanks de moeilijke/steile stukken in de route heeft ze het meeste gefietst, slechts een enkele keer moest zij afstappen. :-q

Af en toe schreeuwde ze wel wat naar me :evil: :oops: , maar het meest van de tijd vond ze het leuk :D

Normaal gesproken fiets ik in en om de omgeving Heuvelrug, maar dat kun je niet vergelijken met de route Zeddam.
(Tenzij je hier en daar een stukje "off route" pakt) en dan nog kom je niet aan die "kuiten vretende heuvels". (bergjes)
Ik kan mij dan ook helemaal vinden in de mening van Xenios en zal ook snel weer 1,5 uur in de auto gaan zitten want het is het waard !!!

Nu waren we er het hele weekend in Stroombroek, dus vertrokken we vanuit 't huisje. dat is ook wel lekker luxe natuurlijk
en meteen vanaf de fiets douchen ipv eerst 1,5 in de auto 8)
I love ZEDDAM
bikerob
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 19:24

hoi Lucube,

Weet precies wat jouw vriendin schreeuwde, de mijne heeft 1 keertje op de mtb gezeten.
Heb zelfs de steilste stukken gemeden, maar dat mocht niet baten.

groet bikerob
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

bikerob schreef:hoi Lucube,

Weet precies wat jouw vriendin schreeuwde, de mijne heeft 1 keertje op de mtb gezeten.
Heb zelfs de steilste stukken gemeden, maar dat mocht niet baten.

groet bikerob
:D

en nu fietst ze nooit meer ?
I love ZEDDAM
Plaats reactie