Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Zeddam heeft nu een eigen Facebook pagina voor updates
https://facebook.com/mtb_route_zeddam/
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Vanochtend een BBB bril met inzet stuk op sterkte gevonden op de route. Iemand van hier die zijn/haar bril is verloren?
JoostZB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 2 december 2021, 13:19
Mijn mountainbike: 2021 SWORKS Epic full XTR

Hallo,
Ik ben al jaren niet in Zeddam geweest en vraag me af of het de moeite is om morgen te gaan na al de regen van afgelopen dagen? Met andere woorden gaat het een bende zijn en beter wegblijven of zal er goed te rijden zijn?
Grt
Ride Hard Rock Harder!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

JoostZB schreef: do 30 december 2021, 11:30 Hallo,
Ik ben al jaren niet in Zeddam geweest en vraag me af of het de moeite is om morgen te gaan na al de regen van afgelopen dagen? Met andere woorden gaat het een bende zijn en beter wegblijven of zal er goed te rijden zijn?
Grt
Met de aanpassingen van de afgelopen jaren is er ook veel gedaan aan het afvoeren van water. Vooral in de afdalingen en in enkele beroemde modderstroken is het verschil goed te merken. De route zal best te rijden zijn maar zal ook wat modder en plassen hebben, daar moet je van houden :wink:
Ger964
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: za 19 januari 2013, 13:32

Ik heb vanochtend de route gereden.
Ligt er heel goed bij, enkel wat verbindings stukken zijn modderig.
Is prima omheen te fietsen.

Koffie to go en broodjes zijn verkrijgbaar bij Broods aan de rotonde in Zeddam.
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 1 april 2021, 15:49

Route ligt er inderdaad goed bij, echter ga je nog steeds bijzonder smerig worden :wink:
Maar niets al te gek storends ofzo.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Iemand vandaag nog weggeweest? Hoe ligt het erbij wil morgen nog een rondje doen .
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Van morgen de route gefietst .is goed te doen ondanks alle regen die gevallen is .
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Route ligt er momenteel ook prima bij. Geweldig dat er zoveel werk in wordt gestoken om alles zo te houden.
Nu nog wat meer technische uitdaging en wat Drops En jumps erin 🤩
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 22:25 Route ligt er momenteel ook prima bij. Geweldig dat er zoveel werk in wordt gestoken om alles zo te houden.
Nu nog wat meer technische uitdaging en wat Drops En jumps erin 🤩
Als je van uitdaging en jumps houdt, wellicht een keer het lijntje in bij hoch-elten opzoeken.
Hier ligt genoeg uitdaging, mocht je er naar toe gaan verken ‘m dan eerst voordat je opeens boven een gap van 4 meter lengte zweeft :wink:

N.b. Ligt tussen de hoynckallee en wildweg in.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: wo 19 januari 2022, 08:03
Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 22:25 Route ligt er momenteel ook prima bij. Geweldig dat er zoveel werk in wordt gestoken om alles zo te houden.
Nu nog wat meer technische uitdaging en wat Drops En jumps erin 🤩
Als je van uitdaging en jumps houdt, wellicht een keer het lijntje in bij hoch-elten opzoeken.
Hier ligt genoeg uitdaging, mocht je er naar toe gaan verken ‘m dan eerst voordat je opeens boven een gap van 4 meter lengte zweeft :wink:

N.b. Ligt tussen de hoynckallee en wildweg in.
Klopt , ik kom er wel eens! . Al is de staat van onderhoud niet zo goed meer. Ik heb ook geen idee of en zo ja wie hier onderhoud doet..
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: wo 19 januari 2022, 08:32
ThijsE schreef: wo 19 januari 2022, 08:03

Als je van uitdaging en jumps houdt, wellicht een keer het lijntje in bij hoch-elten opzoeken.
Hier ligt genoeg uitdaging, mocht je er naar toe gaan verken ‘m dan eerst voordat je opeens boven een gap van 4 meter lengte zweeft :wink:

N.b. Ligt tussen de hoynckallee en wildweg in.
Klopt , ik kom er wel eens! . Al is de staat van onderhoud niet zo goed meer. Ik heb ook geen idee of en zo ja wie hier onderhoud doet..
Ah top! Was er afgelopen zaterdag nog, lag er prima bij gezien de omstandigheden door de regen en bewolking de afgelopen tijd. De bodem was nog wel nat dus wat glad door klei en bladeren. Maar de rest zag er prima uit en gezien nieuw zand en aangestampt zand leek het onderhoud van niet zo lang geleden.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: wo 19 januari 2022, 09:05
Hoogtemeters schreef: wo 19 januari 2022, 08:32

Klopt , ik kom er wel eens! . Al is de staat van onderhoud niet zo goed meer. Ik heb ook geen idee of en zo ja wie hier onderhoud doet..
Ah top! Was er afgelopen zaterdag nog, lag er prima bij gezien de omstandigheden door de regen en bewolking de afgelopen tijd. De bodem was nog wel nat dus wat glad door klei en bladeren. Maar de rest zag er prima uit en gezien nieuw zand en aangestampt zand leek het onderhoud van niet zo lang geleden.
Dat is goed nieuws, dan wordt het er toch onderhouden. Ik ga binnenkort weer eens kijken.
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Ik heb er vorige weekend twee keer gefietst, het was alweer 10 jaar geleden dat ik Montferland met de MTB aandeed, de route heeft een mooie upgrade gehad! Ik had zowaar voor het eerst in mijn leven een vignet controle op de eerste beste klim.
Dus een tip, koop je vignet!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vraagje voor de kenners.
Ik zou graag het nieuwe Zeddam eens gaan fietsen (laatste keer was in 2018 met de marathon).
Omdat de route nogal kort is kan ik 2 rondjes rijden, maar 3 rondjes lijkt me wat saai.

Heeft er iemand een mooi rondje richting Elten?
Hoeft niet technisch te zijn, als er maar lekker door het bos gefietst kan worden met het liefst wat hoogtemeters.

Mag je btw door het gebied bij Zeddam vrij rijden? Dus anders dan het parcours te volgen?
Plaats reactie