Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Ik had gezworen om hier nooit meer te fietsen na vorig jaar, al die haakse bochten en recht toe recht aan afdalingen... Maar na de verhalen over de vernieuwing hier toch maar eens wezen kijken. Zeer positief, die vervelende afdalingen zijn bijna allemaal vervangen door flowende singletracks, waar je met een mooie snelheid door heen kunt knallen. Hier en daar nog mul, dus wel ff opletten!
Ik moest wel even 2 keer kijken toen ik een laadpaal voor ebikes midden in t bos zag staan, wtf is dat? Kan zo'n fiets een half rondje zeddam niet aan? Heel raar vond ik dit, maar goed, wel genoten van de route!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

markindealpen schreef: ma 10 februari 2020, 11:25 Ik moest wel even 2 keer kijken toen ik een laadpaal voor ebikes midden in t bos zag staan, wtf is dat? Kan zo'n fiets een half rondje zeddam niet aan? Heel raar vond ik dit, maar goed, wel genoten van de route!
Je zal net je adapter vergeten zijn :wink:

https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a65aed62/
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

ThijsE schreef: ma 10 februari 2020, 11:37
markindealpen schreef: ma 10 februari 2020, 11:25 Ik moest wel even 2 keer kijken toen ik een laadpaal voor ebikes midden in t bos zag staan, wtf is dat? Kan zo'n fiets een half rondje zeddam niet aan? Heel raar vond ik dit, maar goed, wel genoten van de route!
Je zal net je adapter vergeten zijn :wink:

https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a65aed62/
je zou m maar in je tas stoppen voor de volgende keer :)
goeie grap!
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

markindealpen schreef: ma 10 februari 2020, 11:25 Ik had gezworen om hier nooit meer te fietsen na vorig jaar, al die haakse bochten en recht toe recht aan afdalingen... Maar na de verhalen over de vernieuwing hier toch maar eens wezen kijken. Zeer positief, die vervelende afdalingen zijn bijna allemaal vervangen door flowende singletracks, waar je met een mooie snelheid door heen kunt knallen. Hier en daar nog mul, dus wel ff opletten!
Ik moest wel even 2 keer kijken toen ik een laadpaal voor ebikes midden in t bos zag staan, wtf is dat? Kan zo'n fiets een half rondje zeddam niet aan? Heel raar vond ik dit, maar goed, wel genoten van de route!
Hmm, dan moet ik Zeddam ook nog maar een keer een kans geven zo te zien...
Klusteam MTB Zuid Veluwe
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Vandaag in Montferland geweest. Lag er mooi bij en geen omleidingen meer. Hier is het een stuk rustiger dan op de UHR. dat is ook wel weer eens lekker. De nieuwe stukken moeten wel nog aardig ingereden worden. Na 4 rondjes was mijn zitvlak wel aardig gaar.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

wibas schreef: zo 16 februari 2020, 00:20 Vandaag in Montferland geweest. Lag er mooi bij en geen omleidingen meer. Hier is het een stuk rustiger dan op de UHR. dat is ook wel weer eens lekker. De nieuwe stukken moeten wel nog aardig ingereden worden. Na 4 rondjes was mijn zitvlak wel aardig gaar.
4 rondjes is 100km bij hoeveel hoogtemeters?

Wil dit ook eens doen dit jaar, maar wel als het een beetje ingereden is :P
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Rayb81 schreef: zo 16 februari 2020, 00:56
wibas schreef: zo 16 februari 2020, 00:20 Vandaag in Montferland geweest. Lag er mooi bij en geen omleidingen meer. Hier is het een stuk rustiger dan op de UHR. dat is ook wel weer eens lekker. De nieuwe stukken moeten wel nog aardig ingereden worden. Na 4 rondjes was mijn zitvlak wel aardig gaar.
4 rondjes is 100km bij hoeveel hoogtemeters?

Wil dit ook eens doen dit jaar, maar wel als het een beetje ingereden is :P
1 rondje is 400 hm, dus als je hem 4 keer doet heb je 1600 hm
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

rondje is met nieuwe stukken 26,3 km en 440 hm.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dankje dat zijn serieuze hoogtemeters :-D
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Vandaag in Zeddam geweest, gestart vanuit Beek. Ik had begrepen dat het er goed droog bij zou liggen maar sommige stukken waren echt heel nat. Rustig aan gereden op die stukken om niet teveel kapot te rijden. Aangelegde singletracks zijn mooi maar lopen nog begrijpelijk, nog niet zo goed. Wel genoten en vooral afgezien door de steile hoogtemeters. Weer even met de neus op het gebrek aan conditie gedrukt :oops:
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Ik hoop hem dit weekend voor de allereerste keer te rijden, ik ben benieuwd (al zie ik een beetje tegen de zwaarte van de route op :cry: ) Is het een beetje te doen voor een beginnende mountainbiker?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

DvdW schreef: ma 2 maart 2020, 16:24 Is het een beetje te doen voor een beginnende mountainbiker?
Ligt aan hoe beginnend je bent, maar denk het wel, de route heeft een aantal afkortingen en het zwaarste en technische gedeelte is de hettenheuvel (zie mtbroutes.nl). Je kan dus rekening houden met je startpunt.
Het aanbevolen startpunt is bij het peeske, dus dan heb je het zwaarste stuk op het laatst (kun je wel mooi op krachten komen bij ‘t Peeske) of alsnog besluiten om af te korten langs de doorgaande weg.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Vooral zorgen dat je met een niet te zwaar verzet de heuveltjes op wilt rijden en halverwege al kapot bent.
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

ThijsE schreef: ma 2 maart 2020, 16:35
DvdW schreef: ma 2 maart 2020, 16:24 Is het een beetje te doen voor een beginnende mountainbiker?
Ligt aan hoe beginnend je bent, maar denk het wel, de route heeft een aantal afkortingen en het zwaarste en technische gedeelte is de hettenheuvel (zie mtbroutes.nl). Je kan dus rekening houden met je startpunt.
Het aanbevolen startpunt is bij het peeske, dus dan heb je het zwaarste stuk op het laatst (kun je wel mooi op krachten komen bij ‘t Peeske) of alsnog besluiten om af te korten langs de doorgaande weg.
Ik ben afgelopen week samen met een klein groepje geweest. Wat een route zeg. Ik merk meteen dat ik (nog lang) geen klimmer ben. We waren begonnen bij parkeerterrein Bergherbos aan de Oude Eltenseweg in Zeddam en ik vond hem al vrij snel behoorlijk pittig qua beklimmingen. Maar daar stonden leuke (semi-) technische afdalingen tegenover! Tweede helft (vanaf 't Peeske) liep voor mijn gevoel wat soepeler/vloeiender. De bewegwijzering was tiptop in orde en hoewel de route nog niet overal evengoed ingereden is loopt ie toch lekker. Kan niet wachten tot de volgende keer.
Rick9898
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 10:59
Mijn mountainbike: Epic WC

Mooie aanvulling dat modderstuk in het 's-Heerenberg deel!
Plaats reactie