Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

hanjovdberg schreef: di 3 november 2020, 10:50 Okay met de droge voorspellingen van deze week moet het dus einde vd week wel gaan :-q
Daar twijfel ik niet aan!
En als het echt jaren geleden is dat je er hebt gereden dan wens ik je alvast veel plezier! De route is eind 2019 goed aangepakt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ja echt jaren. Toen ging ik wel regelmatig naar Zeddam voor meestal 2 rondjes ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Vorige week ook 2 rondjes gedaan, 1 verkennen en 1 op marathon tempo. Doe er nu toch aanzienlijk langer over en het kost meer energie voor 1 rondje. Totaal andere belevenis ook door alle extra singletracks en je komt voor veel klimmen net iets anders uit als voorheen.

1e Rondje 1u15 en 2e in 1u13 daar waar mijn tijden op het oude rondje rond de 1u5 lagen op vergelijkbaar tempo.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Roderbike schreef: di 3 november 2020, 12:20 Vorige week ook 2 rondjes gedaan, 1 verkennen en 1 op marathon tempo. Doe er nu toch aanzienlijk langer over en het kost meer energie voor 1 rondje. Totaal andere belevenis ook door alle extra singletracks en je komt voor veel klimmen net iets anders uit als voorheen.

1e Rondje 1u15 en 2e in 1u13 daar waar mijn tijden op het oude rondje rond de 1u5 lagen op vergelijkbaar tempo.
Verken je op marathon tempo? :wink:

Herken het wel, bijv. aan de kant van Braamt zijn lange rechte afdalingen vervangen door mooie slingerende singletracks met wat hoogte verschillen en de Hulzenberg klim wordt voorafgegaan door een zelfde soort singletrack. Dus minder herstel en lagere snelheid.
Gforce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 09:42

Gisteren lag er wel redelijk wat water op de route. Maar eind van de week zal het er weer prima bij liggen verwacht is. Na 2 droge dagen is er vast een mooie droge en harde lijn op de route.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag ook weer eens op Zeddam geweest. Op de trailbike met de 2.6 NN banden meer dan genoeg grip. Had me wel wat verkeken op de hoogtemeters.

Volgende keer weer beter op de marathon fully. Anderzijds gekozen voor een relatief rustig tempo dus dat was dan wel weer makkelijker op deze fiets.

Heel wat nieuwe stukjes idd. Leuke toevoegingen hoewel ik wat technische uitdagingen mis .. de nieuwe afdalingen zijn wel echt top. Mooie lijnen en met de dropper post naar beneden lekker knallen. De klimmen mogen van mij nog wel wat meer bochten bevatten. Die lange steile klimmen is nog wel wat old skool. De klim naar het oude ingestorte schuurtje (vlakbij Vitens gebouw) vind ik erg geslaagd :-q

2 rondjes gereden 2:35 uur, net voor schemer bij de auto. Heerlijk genoten.

Van het voorjaar ga ik voor 5x als training voor Stoneman. Mooi wat hoogtemeters scoren.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

Heel mooi om te zien dat er regelmatig onderhoud/aanpassingen gedaan worden. De kom-bochten in de eerste afdaling gezien vanaf start P Hettenheuvel geven een lekkere flow en zorgen voor meer snelheid.
Hetzelfde een eindje verder, op Strava heet dat segment “nieuwe afdaling met klimmetje beekermrk” al zijn deze bochten wellicht een beetje krap.
Het is alleen zo jammer dat binnen een paar weken dit soort bochten al kapot geremd zijn. Neem de nieuwe afdalingen aan de Zeddamse kant, kort geleden granulaat aangebracht, maar helaas zijn de eerste rem-knippen alweer gevormd.

Verder zou het mooi zijn als er nog eens kritisch gekeken wordt naar de toegevoegde waarde van het extra stukje aan de ‘s-Heerenbergse kant. Dat is zomer en winter het slechtste stuk en bijna altijd modderig. Waar vroeger de route gewoon rechtdoor liep en er geen problemen waren, gaat het met dit lusje niet goed komen vrees ik.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Wat is het minste stuk van de route?
Ofwel waar kan deze ouwe diesel het beste starten om warm te worden voor het echt leuke werk komt?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Dutch schreef: zo 22 november 2020, 11:00 Wat is het minste stuk van de route?
Ofwel waar kan deze ouwe diesel het beste starten om warm te worden voor het echt leuke werk komt?
Bij ‘t Peeske in Beek. Ruime parkeerplaats en eerst een een aanloopje door de weilanden.
Of als nog meer aanloop wil hebben, dan parkeerplaats Kustersland die ligt iets verder terug in de route. Je bewaart dan het pittigste gedeelte voor het eind.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Parkeerplaats Kustersland. Dan begin je met een lang stuk karrenspoor, en de 1e klimmetjes zijn niet zwaar.

Edit: Thijs was me voor. :wink:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou gisteren stond de wind pal tegen op dat pad en was het behoorlijk buffelen op de rechtdoor paden :roll:

Verder heb ik gisteren geen enkel modderplasje gezien. Maar het was de hele week nagenoeg droog geweest natuurlijk.

De remknippen tja zelfs op m’n hardtail heb ik er niet zo’n moeite mee. Vooral niet zelf teveel remmen.

@Rik leuk even kort je herkent te hebben aan je 11ants bike :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

@hanjo dat was ik niet, ik reed op een rode Specialized. Wel rond dezelfde tijd anderhalf rondje gedaan.

Ps die modderige bende aan de ‘s-Heerenbergse kan is niet te missen en ik zie op je Strava dat je er wel degelijk twee keer doorheen bent gebaggerd :-) schijnbaar heeft de goede conditie van de rest van de route ervoor gezorgd dat je dit stukje niet zo opgemerkt hebt ofzo.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Oh nu weet ik het. Jij was degene die mij inhaalde en waar ik later in de lange klim weer in je wiel zat. Maar ik moest even wat uitdoen want ik was veel te warm gekleed. Toen raakte ik je uit het zicht. En klimmen is met deze fiets niet echt makkelijk. Dat modderstukje is met NN geen probleem. Op mijn eigen thuisroute Ede en omstreken hebben we veel meer last van dit soort stukken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

hanjovdberg schreef: zo 22 november 2020, 12:19 Oh nu weet ik het. Jij was degene die mij inhaalde en waar ik later in de lange klim weer in je wiel zat. Maar ik moest even wat uitdoen want ik was veel te warm gekleed. Toen raakte ik je uit het zicht. En klimmen is met deze fiets niet echt makkelijk. Dat modderstukje is met NN geen probleem. Op mijn eigen thuisroute Ede en omstreken hebben we veel meer last van dit soort stukken.
Het was redelijk druk dus ik heb aardig wat mensen ingehaald. Ik kan me zo geen moment herinneren waarbij iemand in een klim in m'n wiel kwam. Als je op Strava je Fly-by instellingen aanzet kunnen we het zien, de mijne staan al aan.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dacht al dat je het niet merkte :winkie:

Ik reed met oranje/camouflage Camelbak en paarse Trek Stache.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie