Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Dat blubber stuk aan de s'heerenberg kant is inderdaad lekker glibberen en glijden.

Verder wordt de route met de week beter. Nog een enkele afdaling die wat liefde verdiend en dan is het helemaal top.

Wel goede training om eerst kei hard een klimmetje te doen en dan nog met hoge hartslag goed en gecontroleerd de afdaling te nemen. Merk toch wel dat dat nog best een uitdaging is.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Gister rond het middaguur een rondje gedaan, de wind was idd goed voelbaar.
Drukte veel reuze mee en de track was top!
De remkuilen zijn er, die zullen ook nooit helemaal wegblijven dus horen er ondertussen bij. De afdalingen worden goed onderhouden, het mag van mij zelfs wel wat ruwer blijven.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

RikD schreef: zo 22 november 2020, 10:56 Het is alleen zo jammer dat binnen een paar weken dit soort bochten al kapot geremd zijn. Neem de nieuwe afdalingen aan de Zeddamse kant, kort geleden granulaat aangebracht, maar helaas zijn de eerste rem-knippen alweer gevormd.
Haha, mooi om te zien dat sommige dingen nooit veranderen in/op Montferland route :D

Lang niet meer gefietst maar 'vroeger' zag ik met regelmaat mensen afstappen bij afdalingen. De knippen en geulen zijn er altijd al wel geweest. Is een beetje de aard van de route.

Erg benieuwd hoe het nu is. Misschien weer eens kijken.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

RikD schreef: zo 22 november 2020, 10:56 Verder zou het mooi zijn als er nog eens kritisch gekeken wordt naar de toegevoegde waarde van het extra stukje aan de ‘s-Heerenbergse kant. Dat is zomer en winter het slechtste stuk en bijna altijd modderig. Waar vroeger de route gewoon rechtdoor liep en er geen problemen waren, gaat het met dit lusje niet goed komen vrees ik.
Ja ik snap echt niet waarom dat erin gedaan is heeft echt geen toegevoegde waarde en is bijna altijd een modder bende. Snap ook niet waarom dat pad rechtdoor dicht gegooid is, dan kan je toch zelf kiezen of je vies wil worden of niet.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Denk dat het is aangelegd om wandelaars en fietsers meer te scheiden. Beetje jammer dat we er nu 1 grote modderpoel voor hebben terug gekregen.
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Hoe helpt dat stukje om de wandelaars te scheiden? De wandelaars kunnen ook niet meer het oude pad pakken. En het is overigens ook maar 500 meter ofzo.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Oh ja ze hebben heel die toegang natuurlijk geblokkeerd. Never mind 😅😅. Geen idee waarom ze dit gedaan hebben haha.
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Zag daar gisteren nog wel gewoon mensen rechtdoor gaan hoor.

Het was glibberen en glijden gisteren op sommigen stukken.

Maar erg goed om te zien dat er weer een hoop stukken aangepakt en verbeterd zijn.
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Ben ik uniek in mijn mening dat die paar 100 meter blubber ook bij mountainbiken hoort? ;-).
Gebruikersavatar
Linc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 16:12

Grondvreter schreef: ma 23 november 2020, 17:16 Ben ik uniek in mijn mening dat die paar 100 meter blubber ook bij mountainbiken hoort? ;-).
Vast niet, maar ook al was het niet altijd zo'n modderbende op dat ene stuk dan snap ik nog steeds niet waarom dat stuk erbij is gekomen. Want het loopt gewoon parallel aan het originele stuk pad en is ook recht toe recht aan. Dus het is ook niet een leuk stuk single track wat erbij gemaakt is wat op alle andere plekken waar de route veranderd is wel gebeurd is.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Grondvreter schreef: ma 23 november 2020, 17:16 Ben ik uniek in mijn mening dat die paar 100 meter blubber ook bij mountainbiken hoort? ;-).
Ja :winkie: :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Aron B schreef: zo 22 november 2020, 18:40 Erg benieuwd hoe het nu is. Misschien weer eens kijken.
Gisteren geweest voor de tweede keer. Eerste keer was lang geleden. Wat een fatastische route zeg. Lekkere klimmetjes en heerlijke afdalingen. Het begrip kombocht hebben ze naar mijn mening wel begrepen. Af en toe iets te ambitieus -> een "oei ....woohoo!" momentje gehad en een grote grijns op mijn gezicht :winkie: Had grotendeels ook wel te maken met de hoeveelheid remkuilen, waardoor je niet altijd evenveel grip hebt als waar je vanuit gaat :D
Ook wel lekker om niet alleen maar geweld te hebben op de route, maar ook stukken waar je even heerlijk om je heen kunt kijken.

Het lag er gisteren echt fantastisch bij. Slechts op 1 stuk modder, waar het hooguit een meter of 10 glibberen was. Hoort erbij en het zat niet op een technisch stuk, dus geen gevaar. Ik zou geen reden zien om niet te gaan :-q
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Linc schreef: ma 23 november 2020, 17:49
Grondvreter schreef: ma 23 november 2020, 17:16 Ben ik uniek in mijn mening dat die paar 100 meter blubber ook bij mountainbiken hoort? ;-).
Vast niet, maar ook al was het niet altijd zo'n modderbende op dat ene stuk dan snap ik nog steeds niet waarom dat stuk erbij is gekomen. Want het loopt gewoon parallel aan het originele stuk pad en is ook recht toe recht aan. Dus het is ook niet een leuk stuk single track wat erbij gemaakt is wat op alle andere plekken waar de route veranderd is wel gebeurd is.
Misschien behoort dat nog tot toekomst plannen? Ik heb zelf geen idee. Maar je hebt wel een punt, wat is de extra meerwaarde (naast de blub)?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Gister weer rondje gefietst, lag er prima bij.

In de afdaling aan de kant van braamt is weer onderhoud geweest en zijn aanpassingen gedaan!
Ook 2 nieuwe features waarbij je kan kiezen om te rollen of te springen (waren er vorige week nog niet). Wordt zo steeds uitdagender en technischer.
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Gelukkig hebben ze aan gegeven dat de situatie daar gewijzigd is. Anders zou ik toch flink verrast zijn met die jumps. Waarom hebben ze de boven kant niet afgevlakt trouwens? Dat het meer een tafel is. Nu moet je redelijk goed uit komen anders ga je zeker otb. Of meer oefenen natuurlijk 😅

Wel goed om te zien dat er nog steeds lekker aan de route gewerkt wordt. Complimenten daarvoor!
Plaats reactie