Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

erikvk schreef: za 26 december 2020, 19:09
Rob Dijkman schreef: vr 25 december 2020, 15:43 Zodra daar die werkzaamheden klaar zijn wordt het pacour ook daar goed aangepakt zodat dat gedeelte modder vrij gefietst kan worden dus mensen nog even geduld hebben.
dat was vandaag inderdaad het enige deel vd route dat super super super slecht was.... je ziet ook dat het 'alternatief' veelvuldig gebruikt wordt. Van alle aanpassingen begin dit jaar is dit ook de enige die ik echt nooit begrepen, dit is in mijn ogen een kansloos extra lusje. Heel benieuwd wat jullie plannen dan zijn met deze lus. Wat mij betreft weer het oude pad zodat je zo snel mogelijk uit dit deel van het bos weg bent waar geen uitdaging is ;-)
Hoi Erik hoe dat gedeelte tot stand is gekomen weet ik ook niet maar een ding is zeker dat ook dat goed aangepakt moet worden.
Het is eigenlijk doorn in het oog van deze mooie MTB route van Zeddam/Montferland.
Neem van mijn aan Erik dat ook dat gedeelte goed aangepakt wordt.
Nog even geduld hebben.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Bedoelen jullie deze lus?

Afbeelding
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Die lus kan het niet zijn, veel te groot.
Het gaat echt om een klein stukje rechtsaf en dan weer links en wederom links om daarna weer rechtdoor te gaan richting de laatste klim tot de oversteek op de grote weg.

Bij de stukje rechtsaf ga ik rechtdoor en dan links om op hetzelfde stuk uit te komen en de blubber te omzeilen.
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Volgens mij is het maar dit stukje wat je dus naar rechts gaat en dan weer naar links. Heb op een andere Strava route daar rechtdoor gereden waar eerder de route loopt.
Afbeelding[/url]
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

S38V schreef: zo 27 december 2020, 02:59 Volgens mij is het maar dit stukje wat je dus naar rechts gaat en dan weer naar links. Heb op een andere Strava route daar rechtdoor gereden waar eerder de route loopt.
Afbeelding[/url]
Dat is precies het stuk waar altijd modder is als het geregend heeft.
Daar zijn ze nu de komende tijd met snoei en zaag werkzaamheden bezig.
Wanneer ze daar klaar zijn dan gaan we kijken wat er verder nog stuk is gereden door de machines en dan word alles weer strak en opnieuw aangepakt.
Komt allemaal wel goed net zo als de rest van het pacour.
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Brul78 schreef: za 26 december 2020, 23:46 Bedoelen jullie deze lus?

Afbeelding
In dat gedeelte zijn ze met snoei en zaag werkzaamheden nu bezig.
in dat gedeelte zit inderdaad dat slechte stuk wat aangegeven wordt op die andere tekening/ platte grond van het pacour.
Maar wat jij daar aan hebt gegeven dat hele stuk van het pacour wordt ook nog aangepakt.
Maar we kunnen niet alles in een keer doen alles op z'n tijd het werk wordt allemaal verricht door vrijwilligers.
Het komt goed net als de rest van het pacour.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Ik vind dat altijd wel een mooi "race" gedeelte, afgezien van die 250m modder. Wat mij betreft hoeft daar, afgezien van die modderstrook, niets aan te veranderen.

Maar keep up the good work :-q
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Rob Dijkman schreef: za 26 december 2020, 23:12
Hoi Erik hoe dat gedeelte tot stand is gekomen weet ik ook niet maar een ding is zeker dat ook dat goed aangepakt moet worden.
Het is eigenlijk doorn in het oog van deze mooie MTB route van Zeddam/Montferland.
Neem van mijn aan Erik dat ook dat gedeelte goed aangepakt wordt.
Nog even geduld hebben.
Rob, na wat jullie de route 'aangedaan' hebben vertrouw ik daar meeeer dan 100% op :-q ! en met dat vooruitzicht hebben we heul veul geduld! En inderdaad het is niet die hele grote lus die hierboven genoemd werd, dat is de gehele 's-heerenberg-lus' die getekend is. dit gaat om stuk van 500? meter in deze lus. klinkt als weinig maar is nu gewoon een moddersloot. En inderdaad, simpel te 'omzeilen' door oude pad te volgen (niet verder vertellen he?)
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Ik ben altijd wel blij als ik eventjes glij (wat is het, 200 meter?), maar gezien de andere reacties ben ik de enige :-(.

Prachtige route natuurlijk!
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Grondvreter schreef: zo 27 december 2020, 16:01 Ik ben altijd wel blij als ik eventjes glij (wat is het, 200 meter?), maar gezien de andere reacties ben ik de enige :-(.

Prachtige route natuurlijk!
Nou dat is dan mooi voor jou, ik zou zeggen ga lekker genieten van de modder zolang het daar nog kan .
PS de naam heb je in ieder geval wel mooi mee ( GRONDVRETER ) alvast gelukkig nieuwjaar 2021. :winkie:
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Rob Dijkman schreef: ma 28 december 2020, 11:56
Grondvreter schreef: zo 27 december 2020, 16:01 Ik ben altijd wel blij als ik eventjes glij (wat is het, 200 meter?), maar gezien de andere reacties ben ik de enige :-(.

Prachtige route natuurlijk!
Nou dat is dan mooi voor jou, ik zou zeggen ga lekker genieten van de modder zolang het daar nog kan .
PS de naam heb je in ieder geval wel mooi mee ( GRONDVRETER ) alvast gelukkig nieuwjaar 2021. :winkie:
Mijn vrouw zegt ook altijd dat ik een varken ben, dus toepasselijk. Gelukkig nieuwjaar en dank aan alle geweldige route bouwers!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Vanochtend de route bezocht, de route opgefietst bij parkeerplaats hettenheuvel maar na nog geen 2 km besloten om te stoppen.
De regen van gisteren heeft de route behoorlijk verzadigd, er was (voor mij) weinig mountainbiken meer aan.

Nog wel een omgevallen boom tegen gekomen op de route, heb daar al melding van gemaakt bij Natuurmonumenten:

Afbeelding

Rechtsonderaan zie je parkeerplaats hettenheuvel.
Afbeelding
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

ThijsE schreef: ma 28 december 2020, 14:05 Vanochtend de route bezocht, de route opgefietst bij parkeerplaats hettenheuvel maar na nog geen 2 km besloten om te stoppen.
De regen van gisteren heeft de route behoorlijk verzadigd, er was (voor mij) weinig mountainbiken meer aan.

Nog wel een omgevallen boom tegen gekomen op de route, heb daar al melding van gemaakt bij Natuurmonumenten:

Afbeelding

Rechtsonderaan zie je parkeerplaats hettenheuvel.
Afbeelding
Hoi Thijs bedankt voor de mededeling van die om gewaaide boom op de route.
Die boom op die foto is al opgeruimd vanmiddag en er waren nog twee andere bomen ook die zijn verwijderd van de route.
Dus de hele MTB route van Zeddam/Montferland kan weer gewoon vol gebruikt worden.
Nogmaals bedankt voor de mededeling en ik wens jou nog een fijne jaarwisseling toe en op naar een corona vrij 2021 .

PS ter info voor de andere mensen/gebruikers van de MTB route mochten jullie van zulk soort probleempjes zien meld het dan bij Natuurmonumenten of bel via telefoon nr: 0683944623
Bedankt alvast en iedereen een fijne jaarwisseling op naar 2021 dat het maar een goed en gezond wandel en fietsjaar mag worden.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Rob Dijkman schreef: ma 28 december 2020, 18:07
Hoi Thijs bedankt voor de mededeling van die om gewaaide boom op de route.
Die boom op die foto is al opgeruimd vanmiddag en er waren nog twee andere bomen ook die zijn verwijderd van de route.
Dus de hele MTB route van Zeddam/Montferland kan weer gewoon vol gebruikt worden.
Nogmaals bedankt voor de mededeling en ik wens jou nog een fijne jaarwisseling toe en op naar een corona vrij 2021 .

PS ter info voor de andere mensen/gebruikers van de MTB route mochten jullie van zulk soort probleempjes zien meld het dan bij Natuurmonumenten of bel via telefoon nr: 0683944623
Bedankt alvast en iedereen een fijne jaarwisseling op naar 2021 dat het maar een goed en gezond wandel en fietsjaar mag worden.
Graag gedaan. Zal het telefoonnummer bewaren, handige tip!

Als het weer meezit kan ik in 2020 nog 1x genieten van de route, daar gaan we in 2021 zeker weer verder mee!

Jij ook een goede jaarwisseling en ga in 2021 vooral door met wat het afgelopen jaar is bereikt :-q
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

ThijsE schreef: ma 28 december 2020, 19:09
Rob Dijkman schreef: ma 28 december 2020, 18:07
Hoi Thijs bedankt voor de mededeling van die om gewaaide boom op de route.
Die boom op die foto is al opgeruimd vanmiddag en er waren nog twee andere bomen ook die zijn verwijderd van de route.
Dus de hele MTB route van Zeddam/Montferland kan weer gewoon vol gebruikt worden.
Nogmaals bedankt voor de mededeling en ik wens jou nog een fijne jaarwisseling toe en op naar een corona vrij 2021 .

PS ter info voor de andere mensen/gebruikers van de MTB route mochten jullie van zulk soort probleempjes zien meld het dan bij Natuurmonumenten of bel via telefoon nr: 0683944623
Bedankt alvast en iedereen een fijne jaarwisseling op naar 2021 dat het maar een goed en gezond wandel en fietsjaar mag worden.
Graag gedaan. Zal het telefoonnummer bewaren, handige tip!

Als het weer meezit kan ik in 2020 nog 1x genieten van de route, daar gaan we in 2021 zeker weer verder mee!

Jij ook een goede jaarwisseling en ga in 2021 vooral door met wat het afgelopen jaar is bereikt :-q
Dat gaan we zeker doen Thijs.
Misschien had je het al gezien op MTB routes.nl dat de MTB route Zeddam/Monferland op de 10 plaats is geëindigd op gemiddelde beoordeling op jaar basis bij MTB routes.nl
Dus wat dat betreft hebben we nog genoeg werk te doen om een hoger niveau te halen voor het jaar 2021.
Dat is weer een mooie uitdaging voor ons.
Nogmaals bedankt en maak nog een mooi rondje dit jaar :-q .
Plaats reactie