Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Het meest lastige vind ik zelf nog de bult die ergens halverwege zit in die lijn.
Je komt dan vanuit het stuk met veel bochten en dan is er die bult met een scherpe/korte top, waarna het ook weer steil naar beneden gaat.

Om een of andere reden krijg ik die niet lekker te pakken. Ben denk ik niet de enige gezien de remkuil(en) in de aanloop.

Als iemand begrijpt welke bult ik bedoel en tips heeft dan hoor ik het graag.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

ThijsE schreef: ma 29 maart 2021, 10:52 Het meest lastige vind ik zelf nog de bult die ergens halverwege zit in die lijn.
Je komt dan vanuit het stuk met veel bochten en dan is er die bult met een scherpe/korte top, waarna het ook weer steil naar beneden gaat.

Om een of andere reden krijg ik die niet lekker te pakken. Ben denk ik niet de enige gezien de remkuil(en) in de aanloop.

Als iemand begrijpt welke bult ik bedoel en tips heeft dan hoor ik het graag.
Is dat de eerst bult/tafel na de bochten sectie?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 10:55
ThijsE schreef: ma 29 maart 2021, 10:52 Het meest lastige vind ik zelf nog de bult die ergens halverwege zit in die lijn.
Je komt dan vanuit het stuk met veel bochten en dan is er die bult met een scherpe/korte top, waarna het ook weer steil naar beneden gaat.

Om een of andere reden krijg ik die niet lekker te pakken. Ben denk ik niet de enige gezien de remkuil(en) in de aanloop.

Als iemand begrijpt welke bult ik bedoel en tips heeft dan hoor ik het graag.
Is dat de eerst bult/tafel na de bochten sectie?
Je komt dan net vanuit een bocht naar rechts. De bult zit in een bocht(je) naar links, daarna begint de rechte lijn met tafels.

Heb zelf het gevoel dat ik te hard ga en recht door de lucht schiet de struiken in. Dus druk dan heel bewust het voorwiel naar beneden.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

ThijsE schreef: ma 29 maart 2021, 10:59
Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 10:55

Is dat de eerst bult/tafel na de bochten sectie?
Je komt dan net vanuit een bocht naar rechts. De bult zit in een bocht(je) naar links, daarna begint de rechte lijn met tafels.

Heb zelf het gevoel dat ik te hard ga en recht door de lucht schiet de struiken in. Dus druk dan heel bewust het voorwiel naar beneden.
Dat is idd een lastige wat timing betreft. Ik spring die in principe.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 11:01
ThijsE schreef: ma 29 maart 2021, 10:59

Je komt dan net vanuit een bocht naar rechts. De bult zit in een bocht(je) naar links, daarna begint de rechte lijn met tafels.

Heb zelf het gevoel dat ik te hard ga en recht door de lucht schiet de struiken in. Dus druk dan heel bewust het voorwiel naar beneden.
Dat is idd een lastige wat timing betreft. Ik spring die in principe.
Dan toch maar eens vaker oefenen daar :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 09:24
MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 09:14 Nog nooit geweest, is het een beetje vergelijkbaar met Rheden?
Als je doelt op de features in de rode lussen niet. Er is wel een hele mooie flow line, gebouwd door SFA. Ik heb er evt een video van voor je. (Niet online)
Dus het is vergelijkbaar met de groene lijn in Rheden?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 11:13
Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 09:24

Als je doelt op de features in de rode lussen niet. Er is wel een hele mooie flow line, gebouwd door SFA. Ik heb er evt een video van voor je. (Niet online)
Dus het is vergelijkbaar met de groene lijn in Rheden?
Dit is wel een goede impressie: https://m.youtube.com/watch?v=IK7WpR7_DQY

Rond 5:30 de lijn nog voor de aanpassingen waar her hierboven om gaat.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 11:13
Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 09:24

Als je doelt op de features in de rode lussen niet. Er is wel een hele mooie flow line, gebouwd door SFA. Ik heb er evt een video van voor je. (Niet online)
Dus het is vergelijkbaar met de groene lijn in Rheden?
Alles wat buiten de SFA stukken valt is idd hetzelfde. Het is eigenlijk gewoon een ontzettend lang XC parcour waar SFA een paar spannende stukken in heeft gemaakt. Op de complete 25km is dat wel heel weinig. Dan kan je, bij wijze van, beter een paar uur op Mook gaan spelen.

Het gaat wel door een mooiere omgeving dan Rheden, maar dat is uiteraard slechts mijn mening.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 12:14
MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 11:13
Dus het is vergelijkbaar met de groene lijn in Rheden?
Alles wat buiten de SFA stukken is idd hetzelfde. Het is eigenlijk gewoon een ontzettend lang XC parcour waar SFA een paar spannende stukken in heeft gemaakt. Op de complete 25km is dat wel heel weinig. Dan kan je, bij wijze van, beter een paar uur op Mook gaan spelen.

Het gaat wel door een mooiere omgeving dan Rheden, maar dat is uiteraard slechts mijn mening.
Oh echt? Ik vond Rheden al zo mooi. :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

MVMVML schreef: ma 29 maart 2021, 12:15
Juan007 schreef: ma 29 maart 2021, 12:14

Alles wat buiten de SFA stukken is idd hetzelfde. Het is eigenlijk gewoon een ontzettend lang XC parcour waar SFA een paar spannende stukken in heeft gemaakt. Op de complete 25km is dat wel heel weinig. Dan kan je, bij wijze van, beter een paar uur op Mook gaan spelen.

Het gaat wel door een mooiere omgeving dan Rheden, maar dat is uiteraard slechts mijn mening.
Oh echt? Ik vond Rheden al zo mooi. :winkie:
Gewoon gaan. Echt vergelijken kun je het niet. Het is een combi van de groene en rode lussen van Rheden. Nu weet ik niet hoever het voor je rijden is (voor mij 30min vanuit Eerbeek) maar zeker de moeite waard om vaker te bezoeken.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Het is idd een combi van de groene en rode lussen van Rheden ik vond de oude versie al leuk om te rijden maar nu met de nieuwe singeltracks is het een stuk beter geworden.
Wij zaten in een vakantie huisje in Braamt was 2 km fietsen naar de route
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zeddam is één van mijn favoriete routes. Laten we 't omschrijven als "speels XC+".
Veelzijdige route, waar veel in zit: Zware klimmen, flowy maar ook snelle afdalingen, wortelpaden, en een paar oldskool XC-paden met mooie vergezichten. Goed om bij te komen.
Voor mij 80 minuten rijden dus kom ik er hooguit 1 of 2x per jaar. Dan wel altijd voor 2 rondjes (54 km).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zeddam van wat ik nog weet uit 2016 was een soort oud rondje Rheden.
Ook mooi klimwerk en snelle afdalingen en brede paden.

Moet nog steeds eens heen om de updates te bekijken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4699
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is aardig achterhaald dan ... :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Ik vind Rheden en Zeddam lastig te vergelijken.

Bij Rheden ben je van rode lus naar rode lus aan het fietsen voor de echte spannende en leuke dingen, (voor mijn gevoel), uiteraard zitten er ook leuke groene stukken tussen.

Maar in Zeddam is werkelijk elke kilometer wat te beleven, (op de verbindingsstukjes na).

En daarnaast is het ook een super snelle route, terwijl je in Rheden wat meer op techniek bezig bent.

Ook valt me in Zeddam op dat er steeds meer kleine jumps links en rechts van de paden komen.
Plaats reactie