Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Alex71
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 3 april 2016, 00:49

Parkeerplaats Bergerbos aan de oude eltenseweg.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Alex71 schreef: do 17 december 2020, 23:03 Parkeerplaats Bergerbos aan de oude eltenseweg.
Thanks!
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Juan007 schreef: do 17 december 2020, 22:42 Vandaag heb ik met mijn vriendin voor het eerst de route gereden en damn, dat was geweldig!
Vooral de flowy downhill stukken gelegen in de 2e helft zijn fantastisch. Wij zijn gestart bij het restaurant. Weet iemand een ander startpunt wat dichter bij de downhill stukken ligt?
Juan je zou kunnen starten aan de onderkant van de Hettenheuvel daar is een parkeerplaats aan de rand van het bos.
Dat is aan de Hooglandseweg N815 tussen Zeddam en Kilder. Ofwel ter hoogte van het plaatsje Braamt.
Kijk anders op MTBroutes.nl klik op Zeddam en je krijgt dan een plattegrond met de route.
En als je dan aan de kant vanaf Zeddam de route start krijg je alle klim en afdalingen achter elkaar en dan zou je via die zwarte lus weer terug kunnen gaan en dan nogmaals alle klim en afdalingen kunnen nemen want ik had het idee dat het bij jou daarom ging .
Succes ermee en geniet ervan.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoe ligt de route erbij.
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Route ligt er prima bij, 1 klein lusje redelijk modderig, rest prima.
Wel redelijk wat remknippen op de afdalingen, maar dat deert me niet zo op de fully.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Het is alweer een paar jaar terug sinds ik hier gereden heb, maar gisteren weer een rondje gedaan. Parcours is mooi aangepast zeg met die kombochtjes :-q
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Vandaag voor het eerst gereden, wat een leuke route! Inderdaad een meter of 50 modderbad, maar op een route van 26km die er verder droog bijligt :-q

Geweldige nieuwe stukken met leuke kommen en tafeltjes en dus flink wat klimmen. De brake bumps komen vanzelf wel als je zo'n mooie route hebt, zie ze als compliment, ik heb wel de OTT op mijn vork 2 tikjes meer opengegooid voor wat meer comfort. Top 10 van NL, we komen zeker terug.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Rob Dijkman schreef: za 19 december 2020, 23:32
Juan007 schreef: do 17 december 2020, 22:42 Vandaag heb ik met mijn vriendin voor het eerst de route gereden en damn, dat was geweldig!
Vooral de flowy downhill stukken gelegen in de 2e helft zijn fantastisch. Wij zijn gestart bij het restaurant. Weet iemand een ander startpunt wat dichter bij de downhill stukken ligt?
Juan je zou kunnen starten aan de onderkant van de Hettenheuvel daar is een parkeerplaats aan de rand van het bos.
Dat is aan de Hooglandseweg N815 tussen Zeddam en Kilder. Ofwel ter hoogte van het plaatsje Braamt.
Kijk anders op MTBroutes.nl klik op Zeddam en je krijgt dan een plattegrond met de route.
En als je dan aan de kant vanaf Zeddam de route start krijg je alle klim en afdalingen achter elkaar en dan zou je via die zwarte lus weer terug kunnen gaan en dan nogmaals alle klim en afdalingen kunnen nemen want ik had het idee dat het bij jou daarom ging .
Succes ermee en geniet ervan.
Bedankt Rob! Deze week weer een keer of 2 richting het mooie Zeddam :)
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Hoe licht de route erbij ? Te doen of te nat?
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Marcel964 schreef: do 24 december 2020, 21:36 Hoe licht de route erbij ? Te doen of te nat?
Eergisteren lag het er niet echt goed bij..
Rob Dijkman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 31 mei 2016, 20:30

Eerste kerstdag ritje het was heerlijk weer. Het pacour ligt er prima bij ondanks de vele regen van de afgelopen dagen. Hier en daar een slechte plek voor de rest zeer goed te doen. Aan de kant van s-Heerenberg bij de galgenberg worden er nu snoei en kap werkzaamheden verricht .
Zodra daar die werkzaamheden klaar zijn wordt het pacour ook daar goed aangepakt zodat dat gedeelte modder vrij gefietst kan worden dus mensen nog even geduld hebben.

Voor de rest zou ik zeggen ga lekker genieten van het mooie MTB pacour Zeddam/Montferland.
S38V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 03:38

Route ligt er erg goed bij ondanks de regenval van afgelopen dagen!
Had het veel erger verwacht, zoals Rob ook aangeeft; gewoon gaan!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

+1
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

Rob Dijkman schreef: vr 25 december 2020, 15:43 Zodra daar die werkzaamheden klaar zijn wordt het pacour ook daar goed aangepakt zodat dat gedeelte modder vrij gefietst kan worden dus mensen nog even geduld hebben.
dat was vandaag inderdaad het enige deel vd route dat super super super slecht was.... je ziet ook dat het 'alternatief' veelvuldig gebruikt wordt. Van alle aanpassingen begin dit jaar is dit ook de enige die ik echt nooit begrepen, dit is in mijn ogen een kansloos extra lusje. Heel benieuwd wat jullie plannen dan zijn met deze lus. Wat mij betreft weer het oude pad zodat je zo snel mogelijk uit dit deel van het bos weg bent waar geen uitdaging is ;-)
Plaats reactie