Rijswijk - Elsenburgerbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jazeker! Dat is eigenlijk de enige reden dat ik er heen fiets :roll:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MacReal op di 4 april 2017, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja die bedoel ik ja! Wij fietsen er vooral heen vanuit Katwijk als duurtraining, waar je op een klein bultje toch aardig intensief bezig kunt zijn. Maar met de Scout zijn die jumps ook wel weer eens leuk! Toch maar weer eens doen.

Ben je ook nog op dat kleine bikeparkje/bmx-baantje, noem ik het maar, geweest?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

De A4 trails, zo staan ze bekend. Geen idee hoe die er bij liggen momenteel. Ik zal vanavond eens een blik opzij werpen.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die A4 trails ben ik niet geweest. Vorig jaar kon je daar nog wel een rondje rond rijden met de MTB, maar een paar maanden geleden zag ik dat de lijnen zo zijn aangepast dat je hem bijna niet meer rond kan rijden zonder een paar jumps mee te pakken.
Dat is met de MTB nog wel een uitdaging....

Die jumps aan de andere kant daarintegen, die zijn wel erg leuk!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
MAXlMUM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 01:13
Mijn mountainbike: Gazelle Bloom

Eind februari heb ik de A4 trail bezocht, lag er toen vervallen bij
Hellendoorn local
Probleem'n
Poar neem'n
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Paar weken geleden nog in Rijswijk geweest. De A4 trails niet gereden, maar je kunt er grappig genoeg nog best lol hebben :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
BrianW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 19 augustus 2016, 22:34

Voor jumps kun je naar de Middenberm komen. Er liggen wat meer dirtjump achtige tables, maar ook een leuke step down, een soort van death gap drop/schans, een hip, kleinere tables en het wordt steeds leuker!
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Weet iemand of er een gpx bestaat van dit stukje bos?

Ben er nu een paar keer doorheen gereden en volgens mij kan hier een mooie uitdagende route worden uitgezet. :-D
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Onti schreef: do 11 juni 2020, 22:01 Weet iemand of er een gpx bestaat van dit stukje bos?

Ben er nu een paar keer doorheen gereden en volgens mij kan hier een mooie uitdagende route worden uitgezet. :-D
Er is geen echte route, want dit is gewoon een park. Waar je niet mag fietsen. Tenzij je daarvoor als club speciaal toestemming voor hebt gevraagd bij de gemeente, en je je daarbij aan allerlei coronamaatregelen houdt. Kost een aardige zooi hoofdbrekens en papierwerk kan ik je vertellen.
Er zijn wel 100 verschillende routes te bedenken hier, waaronder hele leuke. En als je goed zoekt op Strava vind je er ook wel wat denk ik. Maar hou er rekening mee dat
1 Het niet mag
2 Er allerlei mensen met honden en kinderen in het park rondlopen, ook op de singletracks waar je ze niet verwacht
3 Er geen vaste route is en je dus ook tegenliggers en kruisend verkeer kunt krijgen
4 Als er ongelukken zijn, of als iemand uit punt 2 gaat klagen bij de gemeente, punt 1 wel eens gehandhaafd zou kunnen gaan worden. En niet alleen voor jou maar ook voor anderen.

Dus doe wat je niet laten kunt, maar doe het voorzichtig!
Give me little bits of / more than I can take
Onti
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 17:09
Mijn mountainbike: Zwart Zand (primal 2020)

Hmm duidelijk verhaal. Gewoon zelf een route opnemen dan maar. :-D
De enige zekerheid op een mountainbike is de zekerheid dat geen enkele standaard, standaard is!
OneTwoTen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 april 2020, 09:59

Ik rij hier ook regelmatig. Doe af en toe ook een rit naar Zoetermeer of Vlaardingen. Heeft een van jullie misschien zin om af en toe eens samen te fietsen? Is toch leuker, vooral als je eerst ruim een half uur naar de verdere bestemmingen moet fietsen!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Iedereen die het bos wat beter wil leren kennen, op zoek is naar fietsmaatjes etc is trouwens van harte welkom om een proeftraining te komen doen met De Spartaan op dinsdagavond. Misschien steek je er zelfs wat van op als het om techniek gaat. Wel even aanmelden van tevoren. http://despartaan.nl/mountainbikers/trainingen.html
Give me little bits of / more than I can take
OneTwoTen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 april 2020, 09:59

@ak-77, Wie weet kom ik wel een keer mee doen!

Beetje last-minute, maar mocht er iemand vandaan nog tegen het eind van de middag vanaf regio Delft naar Bergschenhoek of Vlaardingen/Zoetermeer samen willen gaan, let me know! (daar 2 rondjes doen bv.)
Voetgangerspad
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 21:36

De paden in her Elsenburger bos zijn voetgangerspaden, aangegeven met een rond blauw bord met witte voetgangers. Het is ook een losloopgebied voor honden. Hier fietsen is strafbaar en asociaal bovendien.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie