Rijswijk - Elsenburgerbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Wie heeft de Elsenburgerbos "route" in Rijswijk al eens gefietst? Hoor graag wat jullie er van vonden...
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
dread-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 augustus 2007, 23:17
Mijn mountainbike: oud ijzer

ik heb hem vorige week nog gereden, en het is voor Haagse begrippen best aardig. Beetje heuvelachtig, voornl. single track (als je het weet te vinden), paar kleine klimmetjes en afdalinkjes. Het enige probleem was dat ik steeds moest zoeken waar het verder ging. route-aanduiding zou niet verkeerd zijn.

leuk om een uurtje of wat te klooien als je in de buurt woont, maar niet om het halve land voor door te rijden. De mening op de link die je noemt, deel ik ook.
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Met wat bewegwijzering heb je een top route... nu weet je echt niet waar je heen moet. Af en toe kom je een paadje tegen, maar dat houdt dan net zo plotseling op als het begon :-{

En te veel brandnetels...
Laatst gewijzigd door BikerJoost op di 28 augustus 2007, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
dread-mtb
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 augustus 2007, 23:17
Mijn mountainbike: oud ijzer

haha, al dat onkruid was me ook opgevallen. Maar ja, dat heb je als er niet genoeg mensen fietsen + warm & nat weer. Maar je hebt gelijk hoor, bewegwijzering zou het een stuk leuker maken. Ik was de laatste keer vooral bezig met weer een paadje vinden en dan rij je niet echt lekker door.
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Afgelopen weekend daar ff wezen kijken, maar begin het nu aardig te volgen... Dan wordt het echt een leuk rondje... Alleen jammer dat ze nu in het Park aan het werk zijn en er overal rijplaten liggen.. Daar verlies je de route ook even uit het oog....
Zitte en Goán.....
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Ik kom er ook weleens (omdat het vijf minuten van mij vandaan is) en er zijn best technische paadjes te vinden. Maar het zijn allemaal losse flarden inderdaad dus een route moet je er zelf van breien. Toch leuk voor je techniek en de afwisseling.
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Wel uit kijken met voetgangers af en toe als je weer van zo'n smal pad ineens weer op een breed pad schiet... En ff de brandnetels kortwieken her en der.. Ga zeker zaterdag weer ff paar rondjes doen!
Zitte en Goán.....
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Het jammere van de baan is dat hij zeer slecht tegen regen kan. Het hoeft maar even te regenen en de baan is bijna onbegaanbaar door de modder (wat soms ook wel weer leuk is :))
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Ja, heb al een keer liggen modderhappen doordat ik weg slipte over een boomstronk!
Zitte en Goán.....
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Jammer, dat deze route weinig aandacht krijgt.....

Ik kom hier toch regelmatig even een paar rondjes rijden voor ik terug ga naar L'dam...

En ik moet zeggen dat het best een leuk parcours is met veel afwisseling tussen dalen en klimmen en het betere bochten werk... Deze route wordt toch nog altijd gebruikt door de Spartaan om te trainen ???

Vanmiddag ga ik weer lekker crossen in het Elsenburgerbos.....
Proberen of ik deze keer meer rondjes kan doen dan vorige keer....
Zitte en Goán.....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb er ook wel getraind, maar eigenlijk te weinig. 'T is wel een parcoursje waar je je goed op kunt uitleven, goed voor techniek, korte klimmetjes en interval. Veel plezier, 't ligt er lekker droog bij denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Ja ligt er zeker lekker droog bij... Enigste kleine nadeel is dat de brandnetels weer flink groeien.
Zitte en Goán.....
WimprezawrX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 3 oktober 2010, 22:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction Hybrid Pro 625

Gisteravond met de "jongens en meiden" van de Spartaan mee getraind.
Paar keer een paar rondjes gedaan, en dat was best pittig, maar erg leuk.
Je moet idd zelf een rondje verzinnen en dan op deze gewoon knallen, was helemaal top :-q

Elke dinsdag avond trainen ze daar, je kan zo maar 3x gratis mee trainen, daarna wordt er wel verwacht dat je lid wordt,
kost geloof ik 75e p/jaar dus dat valt ook nog wel mee... :winkie:
Huidige fiets: Cube reaction hybrid pro 625 / 2021
Ludozzz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: za 26 december 2009, 19:41
Mijn mountainbike: Pipedream Moxie, Genesis Vagabond

Waar trainen ze?

In het elsenburgerbos? Is het daar niet helemaal dichtgegroeid inmiddels?
DennMenn
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 19 september 2008, 04:22
Mijn mountainbike: Speelse Chameleon

Je kunt er nog best doorheen fietsen. Ben er vanmiddag geweest en vermaak me daar prima met alle routes die je kan fietsen daar. Als je het hele parcours een beetje weet te vinden kun je hier een geweldige route rijden met veel wisseling tussen leuke klimmetjes en leuke snelle afdalingen. Zeker nu het droog is kun je hier perfect rijden. En we moeten er ook blijven fietsen om het pad lekker vrij te houden..

Zaterdagmorgen ga ik weer fietsen vroeg in de ochtend...
Zitte en Goán.....
Plaats reactie