Rijswijk - Elsenburgerbos

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Zeker doen. En bij nat weer is het bos niet op z'n best inderdaad, het kan na stevige regen twee weken duren voordat de laatste blubbermeren zijn verdwenen. Maar de training gaat eigenlijk altijd wel door tenzij er dreiging is van onweer. We rijden eigenlijk nooit in het donker dus de komende trainingen zullen nog niet zo lang zijn. Blijft er wel meer tijd over voor bier!
Give me little bits of / more than I can take
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1533
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Mee eens. Ik ben trainer bij De Spartaan en ik heb er geen enkel probleem mee als je een keer met ons wilt meefietsen om het Elsenburgerbos te leren kennen. Vraag gewoon naar mij en alles komt goed.

Onze training start op dinsdag om 19 uur.
ak-77 schreef:Als je gewoon openlijk zegt dat je bij een andere club zit maar een keer mee wilt rijden omdat je de paadjes wilt leren kennen is daar niks oneerlijk aan, het zou me nogal verbazen als je weggestuurd zou worden, tenzij de groep eigenlijk al te groot is voor het aantal aanwezige trainers.
Elsenburgerbos is klein zat om zelf te ontdekken natuurlijk, maar omdat het heel veel paadjes per vierkante meter zijn en er geen route is kan het even duren voordat je door hebt hoe je een leuk rondje in elkaar draait.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Fijn om te horen/lezen :-q

Deze week "moet" ik zelf training geven, wellicht dat ik de week erna eens aanhaak.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Prima. Zullen we de hagelbuien dan maar thuis laten?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lijkt me een heel strak plan!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren mee gereden onder leiding van Sven, waarvoor nogmaals dank :-q

Het Elsenburgerbos heeft pittige klimmetjes en leuke passages. Hier ga ik vaker komen :)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Was jij dat met die witte fully en blauwig jasje? Ik had ff hallo moeten zeggen dan. Anyway, we hebben nog best een paar leuke paadjes overgeslagen, met name die op de heuvel aan de zuidkant en nog een paar meer richting de A4. Dus kom gerust nog een keer langs als het wat langer licht is!
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Witte fully, blauw shirt en een groene camelbak, dat was ik ja ;)

Welke fiets reed jij? (ben beter in fietsen dan gezichten)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Haha ja am mijn kleding was ik niet herkenbaar, ik had mijn spartaan pakkie aan. Misschien wel aan een zwarte Granville Hardtail met witte vork. Of bijdehante opmerkingen over niet bestaande hobbels.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Helaas niet blijven hangen :lol: Er overheerste iemand met zijn opmerkingen over Westland :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gisteren hier weer eens geweest, best een ritje vanuit Katwijk (25 km enkele reis). Maar het was alweer zo lang geleden dat elk paadje een nieuwe leek... Dus we hebben ons er goed vermaakt, en in het bos toch zo'n 17 km weten weg te trappen. En ondanks de regen was de ondergrond gek genoeg prima. Ik vermoed dat het aan het eind van de dag een stuk slechter was... Leuk om de paadjes met alle dropjes en technische wortelklimmetjes te ontdekken. Enige stuk waar ik niet bovenkwam was een korte steile grasklim (nee, niet die naar het bankje), waar ik begon door te slippen: de nopjes van de Bontragers liepen vol.

Al met al weer prima vermaakt hier, en thuis net geen 70 km. Gelukkig windje mee op de terugweg, want in dit kleine bosje kun je je beentjes aardig op de proef stellen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RisingX
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 14:17

Iemand enig idee hoe het elsenburgerbos er bij ligt, is er nog nog iets over van wat er lag? De laatste keer dat ik er was is zeker 5 jaar geleden, dus om nu heel erg teleurgesteld te worden even benieuwd of iemand er laatst nog geweest is.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ben er niet deze winter geweest, gezien aan de rest van de omgeving ben ik bang dat de leukere paadjes nog aardig dik in de blubber zitten. De grindpaden zijn natuurlijk nog prima, maar sommige van de singletrackjes worden een soort modderpoelen. Er is an sich nog genoeg aanwezig dat leuk te fietsen is, er is zelfs nog wat bijgekomen afgelopen jaar. Het gaat een hele tijd droog blijven dus ik gok dat er zo over een week wel weer goed te rijden valt. Hou er wel rekening mee dat het allemaal wandelpaden zijn, behalve de trainingen van de Spartaan op dinsdagavond mag er officieel niet gefietst worden. Wees dus niemand tot last, dat voorkomt gedoe (en het is sowieso aardiger).
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik wil er nog wel eens door fietsen op weg naar de uithof, maar veel verder dan de grindpaden ben ik de afgelopen maanden niet geweest. Veel worstelen om überhaupt een beetje te kunnen fietsen.
Als het nog anderhalve week droog blijft probeer ik het misschien weer een keer.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
RisingX
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 14:17

Oke, dat je er eigenlijk niet mag komen buiten de dinsdagavond is mij volledig ontgaan. Maar gelukkig ook nooit boze blikken gehad, wat op de uithof wel anders is en daar mag je wel elke dag rijden. Maar misschien dat ik nog eens uitwijk om een even een kijkje te nemen. Dank jullie wel.
Plaats reactie