Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Harderwijk heeft geen vaste route daar wil de gemeente niet aan.
Je kan er wel mooi biken en het ook niet verboden waar je niet mag komen daar mag niemand komenstaat een bordje).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
mirjam1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 00:03

hoi hoi,

hier dan de zwangere zelf :).
Heeft er iemand misschien een adres/startpunt voor de mtb-route in Harderwijk?

Groetjes, Mirjam
mirjam1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 oktober 2010, 00:03

Ik heb wat gevonden op gpstrack.nl
Is dit het?

Deze route begint bij "van der Valk Hotel Harderwijk" (Leuvenumseweg 7, 3847 LA Harderwijk) en gaat daarna via 'single track' paden langs het Beekhuizerzand en de Hierdense/Leuvenumse beek (leuvenumse bos).
Er zitten in het parcour veel slingerende paden met heuveltjes. Uitdagend voor MTB-ers van ieder niveau, zeker de heuvel op 1/3 van het parcour.
Verder gaat de route verschillende keren via kleine bruggetjes over de Hierdense beek. De paden zijn voornamelijk harde ondergrond op een paar mulle stukken na. Het parour is ongeveer17.5 km lang en te fietsen in ongeveer1.5 uur.
De paden zijn allen veelgebruikte MTB paden.
wittetonnie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 10:20
Mijn mountainbike: Gary Fisher Sugar 2+

het probleem is die single tracks ;) staat er leuk maar er staat dus nergens iets aangegeven je zult daar toch gewoon een ronde moeten maken zonder bordjes en dat kan helaas alleen als je een van de "locals" bij hebt ;) misschien een idee om in de lets ride van harderwijk/ermelo te kijken ?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

mirjam1980 schreef:Ik heb wat gevonden op gpstrack.nl
Is dit het?

Deze route begint bij "van der Valk Hotel Harderwijk" (Leuvenumseweg 7, 3847 LA Harderwijk) en gaat daarna via 'single track' paden langs het Beekhuizerzand en de Hierdense/Leuvenumse beek (leuvenumse bos).
Er zitten in het parcour veel slingerende paden met heuveltjes. Uitdagend voor MTB-ers van ieder niveau, zeker de heuvel op 1/3 van het parcour.
Verder gaat de route verschillende keren via kleine bruggetjes over de Hierdense beek. De paden zijn voornamelijk harde ondergrond op een paar mulle stukken na. Het parour is ongeveer17.5 km lang en te fietsen in ongeveer1.5 uur.
De paden zijn allen veelgebruikte MTB paden.
@mirjam1980 die startplek die je bedoeld is de verzamel plaats van de MTB afdeling van wielervereniging Noord Veluwe, dus ik vermoed dat GPSroute door de wielervereeniging online is gezet.
Ik MTB al 6 jaar en 2 a3 keer per week en ben nog nooit een MTBroute gezien, ik zelfs de terein beheerder(de bossen om harderwijk zijn eigendom van de gemeente) een keer gesproken en die route zal er nooit komen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Gister de Zeewolde route gereden. Een leuke route en inderdaad erg veel modder maar dat vind ik niet erg. Toch wel een goede keuze geweest om mijn vriendin thuis te laten want voor haar was dit nu echt te zwaar en link.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Voor mij is deze route als veluwenaar te vlak, het hoogteverschil wat er is is de dijk waar je paarkeer over moet en is voor mij ook iets te nat in deze tijd van het jaar.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
flyer_richard
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 8 oktober 2010, 08:59
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper SL Expert 2010

Mensen nog bedankt voor de tip van harderwijk. Vandaag zijn mijn vriendin en ik daar wezen fietsen. Wat een mooi gebied is dat zeg. Gelukkig de GPS track op mijn Iphone gezet en zo toch nog makkelijk de weg kunnen vinden.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Heeft iemand de route afgelopen week nog gefietst? Ik wil morgenmiddag weer eens een rondje in Zeewolde gaan maken en ik ben benieuwd of het de moeite waard is.

Gr, Mees
Haast u langzaam
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ben er gister met de auto langs gereden.
Het waterpijl is in de sloten en kanalen vrij hoog dus ik neen aan dat het vrij nat is.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ATB route Zeewolde wordt opgeknapt :-q

500 kubieke meter zand voor herstel populaire route
Afbeelding
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
wittetonnie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 10:20
Mijn mountainbike: Gary Fisher Sugar 2+

betekend dat dan ook dat de route op het moment niet meer te berijden is ? :) ( gezien de werkzaamheden) aangezien ik woensdag graag een rondje zou fietsen....
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

wittetonnie schreef:betekend dat dan ook dat de route op het moment niet meer te berijden is ? :) ( gezien de werkzaamheden) aangezien ik woensdag graag een rondje zou fietsen....
Het lijkt er wel op, ik neem aan dat je uit Zeewolde komt en geen zin hebt om de hele stuk langs de dijk naar Harderwijk te fietsen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
wittetonnie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 10:20
Mijn mountainbike: Gary Fisher Sugar 2+

nee inderdaad, dat is voor de doordeweek savonds net wat te ver, maar er is nog niemand op de fiets doorheen geploegd dus dat geeft ook een uitdaging ;-)
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik horde giste dat de voet/fietsveer ook al een stuk duurder is geworden, dat lijkt mij ook al geen oplossing om hier naar de veluwe te komen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie