Vernieuwde Zeewolde route

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Heeft er iemand de vernieuwde mtb route in het Hosterwold in Zeewolde al een keer gefietst? Ze afgelopen zomer de route van 10 en 15 kilometer opgeheven en er is 1 nieuwe route van 16 kilometer gemaakt. De eerste route paaltjes zijn helaas al weer gesloopt. Voor Flevolandse begrippen best aardig. Beetje plat, maar wel afwisselend.

Afbeelding
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
joeri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 19:50
Mijn mountainbike: Specialized fsr turbo comp

Laatst een keer gereden.Leuke route alleen de paaltjes stonden niet helemaal lekker waardoor wij de weg een beetje kwijt waren.We hadden soms het gevoel dat we stukken dubbel hebben gedaan.

erg leuke route alleen de paaltjes...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik las het in een van die MTB bladen van de zomer dat dit best een leuk parcours schijnt te zijn...

Gave foto's trouwens :-q En voor mij het bewij dat ik hier van de zomer, als het droog is..., zeker is moet gaan biken.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Stunning schreef:Ik las het in een van die MTB bladen van de zomer dat dit best een leuk parcours schijnt te zijn...

Gave foto's trouwens :-q En voor mij het bewij dat ik hier van de zomer, als het droog is..., zeker is moet gaan biken.
Moet je zeker eens gaan biken. Het is een leuke route (mijn thuisbaantje :D) met aardige afwisselingen.
In november heb ik er voor het laatst gereden en toen stonden alle paaltjes er nog/weer. Daarna ben ik er niet meer geweest omdat er twee stukken bij zaten die door de nattigheid niet meer te doen waren. En de polderklei wast een stuk lastiger van je fiets dan het zand van de veluwe. Ik wacht op het drogere weer.

De route is prima uitgezet, ik hoop wel dat ze er 's zomers wat meer onderhoud aan plegen (lees brandnetels e.d. snoeien).
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

hmmm misschien binnenkort eens vanuit Lelystad erheen fietsen kijken of het wat is. Ik hoop niet dat het dezelfde vervelende klote route is die ze in Almere hebben weten in elkaar te flansen want die is echt om te janken, de parkeerplaats van een gem. ikea vestiging biedt meer uitdaging. Maar goed op naar Zeewolde dus :-q
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

jopieklep schreef:hmmm misschien binnenkort eens vanuit Lelystad erheen fietsen kijken of het wat is. Ik hoop niet dat het dezelfde vervelende klote route is die ze in Almere hebben weten in elkaar te flansen want die is echt om te janken, de parkeerplaats van een gem. ikea vestiging biedt meer uitdaging. Maar goed op naar Zeewolde dus :-q
Hij is beter dan het Kotterbos is Almere, maar het blijft Flevoland... en dus plat.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
jopieklep
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3076
Lid geworden op: di 3 oktober 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Panasonic m1500
Contacteer:

Groot onverwacht pluspunt is de natuur: veel groen, konijnen, roofvogels, water, etc. Dat maakt weer een hoop goed!

Dat is ook zo'n beetje het enige leuke daar :wink:
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

jopieklep schreef:Dat is ook zo'n beetje het enige leuke daar :wink:
Yep Kotterbos is echt een draak van een route :tong
Was meer spoorzoeken en brandnetels proberen te ontwijken.
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Gisteren (4-5) de route gereden. Ondergrond is al aardig opgedroogd, alleen enkele stukken in het bos zijn nog nat, waardoor je erg snel wegglijdt vanwege de kleiachtige ondergrond.
Ik vind het een leuke route, geen hoogteverschil, maar de singletracks door de bosstukjes zijn zeer technisch, en soms wel heel erg krap met zo'n breed mtb-stuur.
Vond de bewegwijzering ook zeer goed, er miste geloof ik 1 bordje (wel de paal gezien, bordje was eraf gehaald).

Ik zal zekers deze route vaker rijden.
eXcalibur
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 453
Lid geworden op: ma 10 juli 2006, 22:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 (2009) en Specialized Epic (2007)
Contacteer:

Vandaag de route gereden. De ondergrond was zo goed als helemaal droog. Sommige stukken zelfs gevaarlijk droog. (sporen van harde klei)

Ik vond de route best leuk. Ik had er eigenlijk alleen nog maar negatieve dingen over gehoord en was eigenlijk niet van plan er te gaan biken. Maar vandaag toevallig met de bike in de buurt van Zeewolde en ik kon het toch niet laten.

Gelukkig ben ik aangenaam verrast. Leuke vrij technische stukjes singletrack door het bos, brede zandpanden over kleine heuveltjes, vlakke paden door de brandgangen in het bos en een paar keer de dijk op en af. Al met al een afwisselende route en pittiger dan ik had verwacht. Alleen miste ik één bordje. Was werkelijk nergens meer te bekennen. Ik heb toen gelukkig de juiste richting gekozen en kon een paar honderd meter verder weer de bewegwijzering volgen.
Mooie herinneringen maak je nu!
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

We hebben gisteren de route weer gereden. Inderdaad is de klei nu helemaal opgedroogd en keihard geworden.
Het ging weer iets sneller, 4 minuten sneller dan de vorige keer.
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Meegs schreef: Het ging weer iets sneller, 4 minuten sneller dan de vorige keer.
En wat is jouw nieuwe toptijd? Ik heb er laatst ook maar weer eens gereden. Het was een bijna droog rondje van ongeveer 44 min en 30 sec.
Haast u langzaam
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ohhh dat wil je niet weten.
ik noem het zelf geen toptijd. 65min 47 sec
angekimberly
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 18:37

Het is echt een prachtige route! Qua natuur en een paar hele steile klimmetjes :lol: . Het viel me 100 % mee !!
MartinW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 1 juni 2008, 12:18

Afgelopen juni begonnen met mountainbiken en de MTB route in Zeewolde was m'n eerste echte rouite. :-D
Ik heb 'm op 15 augustus gereden en over het algemeen vond ik het een leuke route (maar ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal :wink: ) en was prima te doen. Alleen de natte modderige stukken in het bos waren lastig door te komen. Fiets en ik zelf zaten na afloop dan ook aardig onder de bagger... :D

Voor de liefhebbers heb ik een tracklog, ik weet alleen niet of deze hier is posten :~

Martin :-D
Plaats reactie