bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Heeft strava geen Mountain King snoeien :~ dan loopt dat systeem behoorlijk achter zeg :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Snoeien was geen moeite hoor, voelde me als wekelijkse local nu een keer geroepen, meer niet.

Bergschenhoek is niet echt een track waar je regelmatig je PR wilt bijschaven. Dan ga je dood, ook met 1 rondje. Tegenwoordig pak ik de klimmen op hooguit 70%, omlaag wel altijd op de limiet.

We staan wel altijd verbaasd hoe weinig mensen ‘t TTF parkje bezoeken. De meeste stoempen er als een bezetene langs. Het is maar waar je lol uit haalt. :-{

Foto van gisteren, na ‘t snoeien tijd voor spelen:

Afbeelding
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Parcours ligt er echt heel erg goed bij! Alles netjes gesnoeid en nergens overhangende takken. Super!!
Gebruikersavatar
Alexandertjee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
Contacteer:

Toffe foto zo met de wielen in de lucht!

Daar blijf ik mijzelf ook regelmatig over verbazen.
Vind het veelal betrekkelijk rustig op deze route, daar waar het bij de UHR filerijden geblazen is.
Terwijl juist een track als deze veel meer technische features te bieden heeft.
Jammer dat je vrijwel nooit iemand in het Skillparkje tegenkomt, de drops en wipkippen zijn erg leuk om te rijden :D!

De BH route is ook laatste weken echt weer een geweldige track om te rijden en het ligt er veelal goed bij, zeker na afgelopen week weer wat weggeknipt te hebben en het nodige regenbuitje. Zelf vandaag ook maar een schaartje bij de Hornbach gehaald, mochten die stekels weer uitsteken neem ik 'm nee in het heuptasje. Maakt het rijden een stuk leuker zo zonder al die stekels
Giant-E schreef: za 23 juli 2022, 11:43 Snoeien was geen moeite hoor, voelde me als wekelijkse local nu een keer geroepen, meer niet.

Bergschenhoek is niet echt een track waar je regelmatig je PR wilt bijschaven. Dan ga je dood, ook met 1 rondje. Tegenwoordig pak ik de klimmen op hooguit 70%, omlaag wel altijd op de limiet.

We staan wel altijd verbaasd hoe weinig mensen ‘t TTF parkje bezoeken. De meeste stoempen er als een bezetene langs. Het is maar waar je lol uit haalt. :-{

Foto van gisteren, na ‘t snoeien tijd voor spelen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Alexandertjee schreef: wo 27 juli 2022, 22:50
Vind het veelal betrekkelijk rustig op deze route, daar waar het bij de UHR filerijden geblazen is.
Bhoek ben ik nog niet geweest en op de UHR daar heb ik (va april denk ik, ik moet ff op de GPS terug kijken) :oops: inmiddels kleine 2k aan km's rondjes rijden :D ....ik kom geen kip tegen nu biken kippen ook niet geloof ik maar ik ben van s'ochtend tot laat in de middag of soms begin avond op de UHR..... en ik zie helemaal niets van de omschreven drukte en zelfs niet iets wat daar op lijkt :~
Dus gewoon goed te biken en je uitstekend te vermaken :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Alexandertjee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
Contacteer:

Afgelopen zaterdag weer een rondje Kwintelooijen, Rhenen en Amerongen gereden, ik moet zeggen dat ik ook geen "kip" tegen ben gekomen :D Groot verschil met paar maandjes geleden :)!
Mario070 schreef: do 28 juli 2022, 09:03
Alexandertjee schreef: wo 27 juli 2022, 22:50
Vind het veelal betrekkelijk rustig op deze route, daar waar het bij de UHR filerijden geblazen is.
Bhoek ben ik nog niet geweest en op de UHR daar heb ik (va april denk ik, ik moet ff op de GPS terug kijken) :oops: inmiddels kleine 2k aan km's rondjes rijden :D ....ik kom geen kip tegen nu biken kippen ook niet geloof ik maar ik ben van s'ochtend tot laat in de middag of soms begin avond op de UHR..... en ik zie helemaal niets van de omschreven drukte en zelfs niet iets wat daar op lijkt :~
Dus gewoon goed te biken en je uitstekend te vermaken :-q :-q
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Gisteren avond werd er iemand met een ambulance afgevoerd vanaf de kleine berg (achterkant skills parkje). Iemand van hier? Ik begreep dat diegene waarschijnlijk zijn heup had gebroken en ik ben wel benieuwd hoe het met hem is.
radvocaat
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 15:05
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX MY20

Dat was het gevolg een wat ongelukkige schuiver van een best ervaren biker. Hij schoof onderuit tijdens het inrijden van de training bij Dirty Hill. Gevolg: bovenbeen gebroken. Inmiddels is hij geopereerd en maakt het prima!

Bedankt voor de interesse!

Waarschuwing aan een ieder: rij extra voorzichtig, want je wielen kunnen zomaar wegrollen door de losse en droge ondergrond.
dit blijft er onder de streep over
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ah, goed om te lezen dat het (naar omstandigheden) goed gaat met hem :-D
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Vandaag het seizoen 2023 maar afgetrapt. Parcours lag er prima bij, weinig schade van de winter te zien. Beetje opletten nog de komende 1,5 maand als er nog regen gaat vallen, maar het lijkt erop dat we met een prima parcours de lente ingaan!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb vanmiddag ook anderhalf rondje gereden. Lang niet geweest ivm trailrespect, maar nu valt ‘t inderdaad erg mee met de nattigheid. De Skiklim ligt er slecht bij, de klim voor de nieuwe drops ook, en ook de achterkant kleine berg (altijd wel nattig). Maar 95% droog en dat is prima. Ook nog even wat in het TTF parkje gespeeld maar daar was ik de enige, terwijl ‘t op de route zelf nog wel redelijk druk was.
Was weer lekker na zo’n lange tijd, blijft toch wel een erg fijne en veelzijdige track.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vanmiddag effe staan praten met Aad van SBB, die alweer aardig wat slechte stroken heeft gerepareerd. Dat gaat wel goedkomen voor dit voorjaar.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Iemand nog geweest deze week? Ben benieuwd of de track inmiddels opgedroogd is.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Vanmorgen geweest. Droog en nat. Nat door een dooiende toplaag. Anders was de route goed droog geweest denk ik. Je brengt zo geen schade aan de route, maar je ziet er uit als een varken na een paar rondjes.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hmmm, ik was er al bang voor, vandaar ook mijn eerdere post.
Geen zin in nattigheid, en slopen bovenlaag. Ik wacht wel tot in ‘t weekend.

Thanks voor de snelle update.
Plaats reactie