bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Giant-E schreef: wo 10 juni 2020, 13:16
rokl schreef: wo 10 juni 2020, 09:31
Maar de 'vijf van' is een serie let's ride forum bijeenkomsten op de heuvelrug waar eerst een maandenlange discussie over bier en wie er wel en niet komt en wat ze dan wel niet gaan doen aan vooraf gaat. Misschien leuk om dat ook eens hier in de buurt te doen.
De eerstvolgende 5x is sowieso niet op de UHR. :wink:
Rhenen toch? Telt dat niet als UHR of mis ik wat?
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

MacReal schreef: wo 10 juni 2020, 12:53
ak-77 schreef: wo 10 juni 2020, 10:52

Transhoek ken ik, heb ik wel eens aan meegedaan ook.
Maar de 'vijf van' is een serie let's ride forum bijeenkomsten op de heuvelrug waar eerst een maandenlange discussie over bier en wie er wel en niet komt en wat ze dan wel niet gaan doen aan vooraf gaat. Misschien leuk om dat ook eens hier in de buurt te doen.
Ik ben voor!

Maar zullen we dan wel wat makkelijker beginnen? De vijf van de Uithof ofzo?
Dan word je minder moe maar qua leuke technische dingen mis je ook wel wat. Desnoods verzin je voor de W/kg challenged crowd een rondje dat de leukste jumpjes en drops meepakt en de langste klimmen laat voor wat ze zijn? Ik noem maar wat voor Bergschenhoek: Eerste stuk normaal, dan links aanhouden het asfalt, dwz eerste middenberg en vlakke deel overslaan en bij de achterste parkeerplaats er weer in. Bovenaan de skiberg niet de eerste afdaling en de hijgklim maar afsnijden en gelijk de tweede afdaling in, dan normaal vervolgen tot eind middenberg. (Of eventueel twee dipjes en eerste betontrap overslaan op middenberg). Na middenberg via asfalt tot bovenaan skillpark, daardoorheen naar beneden en je hebt een minder zwaar rondje.
Zoetermeer zou je kleine berg, Snowworld heuveltje en rockgarden als rondje kunnen doen.
Give me little bits of / more than I can take
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Of gewoon echt de vijf. Bergschenhoek, vlaardingen, spijkenisse, rozenburg en oostvoorne. Ben je ook wel een dagje onder de pannen.. :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb wel eens Oostvoorne, Rozenburg en Vlaardingen gedaan met de gravelbike vanuit Berkel. Dat was best wel een pokke eind fietsen, met erg veel asfalt en een pont. Bergschenhoek erbij zal nog wel lukken (Al heb ik daar 2x moeten afstappen met de gravelbike) maar dan nog door naar Zoetermeer is denk too much.....Mag ik ook de "mountainbike" route van Berkel dan nemen? :winkie:

Edit: o wacht, ik zie nu pas dat je het over Spijkenisse hebt ipv Zoetermeer..... Dan zou het wel moeten kunnen :tong
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Vanuit Delft heb ik laatst nog Rozenburg, Oostvoorne, Hoek van Holland gedaan. Vlaardingen was niet gepland maar ivm dicht pontje wel langs gereden in het begin. Achteraf spijt dat we die niet hebben gedaan ipv dat rare Hoek van Holland ding. Kost een hoop tijd met pontjes etc voor relatief weinig parcours maar leuke ervaring.

Zoetermeer, Bergschenhoek, Vlaardingen is een mooi rondje dat ik wel eens heb gedaan beginnend en eindigend in Delft. 94 km in totaal, grootste deel van de asfaltstukken gaat door aangenaam gebied.

Als je dit soort grappen doet met 2 auto's en je er geen rondje van hoeft te maken kun je meer parcours mee pakken. Bijv. Puinduinen-Uithof-Zoetermeer-Bergschenhoek-Vlaardingen-Rozenburg is dan wel doenbaar op een dag.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

ak-77 schreef: do 11 juni 2020, 00:07 Vanuit Delft heb ik laatst nog Rozenburg, Oostvoorne, Hoek van Holland gedaan. Vlaardingen was niet gepland maar ivm dicht pontje wel langs gereden in het begin. Achteraf spijt dat we die niet hebben gedaan ipv dat rare Hoek van Holland ding. Kost een hoop tijd met pontjes etc voor relatief weinig parcours maar leuke ervaring.

Zoetermeer, Bergschenhoek, Vlaardingen is een mooi rondje dat ik wel eens heb gedaan beginnend en eindigend in Delft. 94 km in totaal, grootste deel van de asfaltstukken gaat door aangenaam gebied.

Als je dit soort grappen doet met 2 auto's en je er geen rondje van hoeft te maken kun je meer parcours mee pakken. Bijv. Puinduinen-Uithof-Zoetermeer-Bergschenhoek-Vlaardingen-Rozenburg is dan wel doenbaar op een dag.
zie mijzelf dit rondje op zich niet echt maken, te veel moeite om continue te verplaatsen in plaats van de parcours zelf te rijden. Respect :tong :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mathijs_7 schreef: wo 10 juni 2020, 20:07 Of gewoon echt de vijf. Bergschenhoek, vlaardingen, spijkenisse, rozenburg en oostvoorne. Ben je ook wel een dagje onder de pannen.. :D
Dan toch liever 5xBerschenhoek. 100% mtb kilometers.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Aangezien ik meestal ga fietsen naarhet parcours moet ik toch zeker 4 rondjes doen om op 50 procent mtb km te komen :D
Nou ja, het stuk langs de Berkelse Zweth is ook off road natuurlijk.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

30km heen en weer over asfalt hier. Rondje is 6km?

Dan komt 5 rondjes wel aardig uit voor 50% offroad kilometers :lol: :-{
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bergschenhoek is 7.1 km (tenminste wanneer je de hele parcours rijd).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Hmmm.... dan is 4 rondjes hem dus net niet...

Toch maar wat trainen dan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

B’hoek 2x , langs de Rotte naar Zoetermeer en daar 2x en dan weer terug naar B’Hoek?

Zo’n 60km en het ritje langs de rotte om bij te komen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MacReal schreef: do 11 juni 2020, 22:11 Toch maar wat trainen dan.
Nóg meer? :o
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

KILROY schreef: do 11 juni 2020, 22:31 B’hoek 2x , langs de Rotte naar Zoetermeer en daar 2x en dan weer terug naar B’Hoek?

Zo’n 60km en het ritje langs de rotte om bij te komen.
Ik start hem wel in Zoetermeer ;)
Maar ja, dat is geen verkeerd rondje!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 12 juni 2020, 07:57
MacReal schreef: do 11 juni 2020, 22:11 Toch maar wat trainen dan.
Nóg meer? :o
Nu fiets ik maar een beetje. Trainen kan ik het niet noemen :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie