bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Als je Bergschenhoek onder de 20 min wilt rijden moet er mijns inziens wel wat techniek aanwezig zijn. Ik ken een triathleet die op de racefiest me zo laat staan, maar op Bergschenhoek nog nooit onder de 20 min is gereden, alhoewel hij me op de skiberg bijna 1 minuut afpakt; maar hij verliest op de middelberg en heuvel B. Een fully heeft op Bergschenhoek geen meerwaarde; parcours is mijns inziens te smooth hiervoor; dan liever een lichte HT.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Een goede racefully is imho altijd in het voordeel.
Bicycle, bicycle, bicycle
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

daniel1975 schreef: vr 12 juni 2020, 21:21 Een goede racefully is imho altijd in het voordeel.
Ik doe mee met die stelling. Bij de fully kun je blijven zitten en concentreren op gemiddelde snelheid. Hardtail is met name op Middenberg en Kleine Berg harder werken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Op de technische afdalingen ben je sowieso sneller op een fully. Op de langere klimmen is een lichte HT wel in het voordeel.

Ik rij overigens een rondje in een krappe 24 minuten rond, dus kan niet écht vergelijken met de snellere jongens.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Giant-E schreef: vr 12 juni 2020, 21:58 Op de technische afdalingen ben je sowieso sneller op een fully. Op de langere klimmen is een lichte HT wel in het voordeel.

Ik rij overigens een rondje in een krappe 24 minuten rond, dus kan niet écht vergelijken met de snellere jongens.
23.18 is mijn snelste tijd hier. Ja alweer even geleden dat ik daar voor het laatst heb gereden, maar onder de 20 is een verre droom :o

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik rijd er elke week maar ik zie geen voordeel in een fully op deze route.
Zelf vind ik het vooral erg zwaar weinig herstel mogelijkheden.de gene met de meeste kracht die wint.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Voorlopig wordt het neerslagtekort momenteel drastisch naar beneden bijgewerkt. Wát een wolkbreuk. :o
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Giant-E schreef: vr 12 juni 2020, 22:43 Voorlopig wordt het neerslagtekort momenteel drastisch naar beneden bijgewerkt. Wát een wolkbreuk. :o
Niet normaal, zit lafjes binnen. Aardige flitsen ook!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Giant-E schreef: vr 12 juni 2020, 22:43 Voorlopig wordt het neerslagtekort momenteel drastisch naar beneden bijgewerkt. Wát een wolkbreuk. :o
Gaat lekker tekeer ja
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ben zelfs in Vlaardingen sneller op de fully dan op de hardtail. Op het vlakke scheelt het aardig wat energie dat alleen je wiel op en neer gaat over de hobbeltjes en niet je lichaam. Bergop is een ander verhaal, daar telt vooral gewicht. .
Maar nodig is iets heel anders. Nodig is het nooit.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik was er eerder op de avond even. Heerlijk gereden! Lekker rustig om deze tijd en mooie uitzichten met ondergaande zon. 3 rondjes plus wat klooien in het bikepark, 62 km totaal inc heen en terugreis. Dus aan die 50% moet nog even gewerkt worden :bier:

Ik heb ook even voor schoonmaker gespeeld. Als je een doorzichtige Continental bidon verloren bent op het parcours, of als je Lucas heet en je bent je zwarte fles kwijt, PB dan even.

Een wat minder leuke schoonmaakactie was toen ik op de afdaling van de skiberg, net na dat sprongetje van boomstammetjes dat er nog niet zo lang ligt, vol in de remmen moest omdat er drie dikke takken dwars over het pad waren gelegd. Ik had bij het klimmetje ervoor al gezien dat er een paar jongens met scooters omhoog waren gereden en daar in het bosje aan het klooien waren. Ik heb de takken verwijderd en 1 van ze aangesproken. Hij zei dat hij het niet meer zou doen maar het klonk niet heel overtuigend.

Ook minder leuk, maar gewoon part of the game, was dat ik van de wipkip af donderde. Ik heb die al vaak gedaan en wilde het te mooi doen. Kwam te vroeg stil te staan en bij het verder doorrijden verloor ik mijn evenwicht. Kwam met de schrik vrij gelukkig, en die zonnebril was toch al aan vervanging toe.
Give me little bits of / more than I can take
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Er wordt wat afgerommeld op Bergschenhoek... :-{

https://www.dumpert.nl/item/7934161_e935f8b7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

sintesibiker schreef: vr 19 juni 2020, 08:58 Er wordt wat afgerommeld op Bergschenhoek... :-{

https://www.dumpert.nl/item/7934161_e935f8b7
Crash and learn :lol:
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

sintesibiker schreef: vr 19 juni 2020, 08:58 Er wordt wat afgerommeld op Bergschenhoek... :-{

https://www.dumpert.nl/item/7934161_e935f8b7
Ook best knap zo'n dode matroos op een hopje van amper 10cm :roll:
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Dit is gewoon een serieuze prestatie... Hoe dan!

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Plaats reactie