bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Giant-E schreef: do 24 maart 2022, 10:21 Nou, de laatste reviews op mtbroutes.nl liegen er ook niet om.
Dus ik ga ook weer eens naar mtbroutes. Zie ik daar precies de tekst van mijn posting van gisteravond als review staan.
Heeft iemand dat letterlijk overgetikt of is hier een softwarebot aan het werk? It wasnt me....

Vanavond mogen zien dat het inderdaad geen subtiele steentjes zijn. Ben benieuwd of dit in de loop van de tijd een beetje dichtslibt.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Giant-E schreef: do 24 maart 2022, 10:21 Het lijkt wel of de gebruikelijke onderhoudscrew op langdurig stage is
Schijnt meer een mankracht probleem te zijn. Niemand die kan komen helpen, bij de laatste oproep waren er twee aanmeldingen :roll:
Meeste BWR's die in de winter het rondje helemaal kapot rijden geven sowieso niet thuis.

Ben zelf dit jaar lid geworden van Dirty Hill, in de hoop ook dat mijn lidmaadschap bijdraagt aan een betere baan.
Laatste keer kon ik echt niet helpen, maar volgende keer ga ik zeker staan. Ik zal eens vragen of ze een oproep voor baanonderhoud ook niet hier kunnen plaatsen, met oog op de betrokken forum leden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

KILROY schreef: do 24 maart 2022, 10:56 Ben zelf dit jaar lid geworden van Dirty Hill, in de hoop ook dat mijn lidmaadschap bijdraagt aan een betere baan.
Dat doe je goed. :-q
Voor mij helaas geen optie ivm versleten onderrug. Gek genoeg bij klussen etc geen last maar bijv met scheppen in de tuin moet ik na 5 minuten al stoppen.
Wie weet kom ik de volgende keer wel even kijken, kan ik gelijk eens aan de crew vragen waarom ze niet meer werken met ‘t fijnere, schonere, en dus betere repak.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Rijden inderdaad genoeg mensen die geen lid zijn van Dirty Hill, maar wel de baan gebruiken (me included). Facebook is alleen voor leden, terwijl ik best een dagje wil helpen scheppen. Moet ik alleen wel weten wanneer.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Giant-E schreef: do 24 maart 2022, 10:21 Nou, de laatste reviews op mtbroutes.nl liegen er ook niet om. Het lijkt wel of de gebruikelijke onderhoudscrew op langdurig stage is en is vervangen door komplete nitwits..
Ik kan je verzekeren dat de gebruikelijke crew afgelopen winter heel veel werk heeft verzet. Op zowel de skiberg als de middenberg is afgelopen winter meer dan 30m3 verkruid om de paden ondanks zeer nat winterweer en aanhoudende drukte enigzins rijdbaar te houden. Dat is aardig gelukt, kan me jaren herinneren dat de route er eind februari belabberder bij heeft gelegen.

Om dezelfde reden (zeer nat winterweer en aanhoudende drukte op de route) is heuvel B in jan/feb echter helemaal aan gort gereden. Er waren daar ook geen granulaatdepots meer voorhanden om paden te herstellen. Gelukkig is de onderhoudsaannemer ter wille geweest om op korte termijn extra granulaat aan te voeren en ook deels zelf te verwerken (aangezien er onvoldoende vrijwilligers waren om dit op korte termijn te regelen), helaas is daarbij echter niet de gebruikelijke kwaliteit granulaat aangevoerd. Teven heeft het kurkdroge weer van de afgelopen 1,5 maand ook niet geholpen bij het verwerken van het granulaat. De kwaliteit van het laatst geleverde granulaat is echter onder de aandacht en er momenteel gewerkt aan het binnenkort aanbrengen van een fijnere afdeklaag.
Downhill is geen grapje
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Bamboocha schreef: do 24 maart 2022, 14:35 Rijden inderdaad genoeg mensen die geen lid zijn van Dirty Hill, maar wel de baan gebruiken (me included). Facebook is alleen voor leden, terwijl ik best een dagje wil helpen scheppen. Moet ik alleen wel weten wanneer.
Baanwerkdagen worden ook aangekondigd op de FB pagina van het parcours, dat is een openbare groep.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De trail crew van Bergschenhoek in actie:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Met alle respect naar alle vrijwilligers hoor, maar dit soort grove meuk laat je toch niet aanvoeren?

Afbeelding

Je ziet nu al dat iedereen erlangs rijdt. Je loopt gelijk vast in dat spul. Dat wordt nog leuk straks als de regen terugkeert. Dan ligt er dus een onbereden Alpenpad met aan beide kanten een modderstrook.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Is dat foto fake of reeel? Ik hoop van het eerste. Rij de laatste tijd liever Zoetermeer; daar hebben ze geweldig onderhoud gepleegd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Alexandertjee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
Contacteer:

Afgelopen weken deze (thuis) route best regelmatig gereden. Op het skillsparkje kan je je best leuk uitleven bij de Northshores en de drop-offs...
Nu deze week deze route ook alweer twee keer gereden en wat een domper is het geworden zeg.. Normaal plaats ik eigenlijk helemaal geen berichten op het forum, maar moet dit toch even kwijt.

Zodra je het skillsparkje hebt gehad begint de ellende, grote stenen overal.. In de switchbacks, in de klimmetjes en in de afdalingen.
Als deze stenen bedoeld zijn om de route te verbeteren en om olifantenpaadjes te voorkomen dan heeft de crew de plank volledig misgeslagen, hierdoor gaan mensen daar waar mogelijk is massaal door het gras rijden. En de vraag is waarom? Genoeg andere plekken van de route waar wellicht de droge meuk nog wat "opvulling" kan gebruiken, maar niet in deze klimmetjes. Stenen zijn dusdanig groot dat ook na een paar flinke regenbuien deze zich absoluut niet in de bodem zullen nestelen.

Route op deze manier aardig verziekt, jammer :(
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Willem Altes schreef: do 24 maart 2022, 19:49 De trail crew van Bergschenhoek in actie:
Afbeelding
:winkie: :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Giant-E schreef: do 24 maart 2022, 20:25 Met alle respect naar alle vrijwilligers hoor, maar dit soort grove meuk laat je toch niet aanvoeren?
Als deze stenen bedoeld zijn om de route te verbeteren en om olifantenpaadjes te voorkomen dan heeft de crew de plank volledig misgeslagen, hierdoor gaan mensen daar waar mogelijk is massaal door het gras rijden.
Zoals hierboven al is uitgelegd, materiaal voor onderhoud wordt niet aangevoerd door de crew maar door de beheerders. En is e.e.a al aangekaart en een oplossing in de maak.
Downhill is geen grapje
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

rokl schreef: do 24 maart 2022, 20:30 Is dat foto fake of reeel? Ik hoop van het eerste. Rij de laatste tijd liever Zoetermeer; daar hebben ze geweldig onderhoud gepleegd.
Ik kan je verzekeren dat die foto echt is. Maar het gaat maar om een paar korte stroken op de kleine berg hoor, het overgrote deel van de track ligt er echt prima bij!

Op de p-plaats Vliegenzwamplaats ligt trouwens een enorme berg materiaal wat volgens mij perfect geschikt is voor het parcours! Zou, als ik Dirty Hill was, daar een paar kruiwagentjes van “lenen” om de kleine berg op te knappen!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

rokl schreef: do 24 maart 2022, 20:30 Is dat foto fake of reeel? Ik hoop van het eerste. Rij de laatste tijd liever Zoetermeer; daar hebben ze geweldig onderhoud gepleegd.
De foto is van half 6 vanmiddag. Ik kon wel janken. Dit formaat stenen ligt doorgaans tussen ‘t spoor.
En het ergste is dat er nog meerdere bergen van dit spul klaar liggen naast de track. Ook op de Skiberg.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

B100 schreef: do 24 maart 2022, 21:03 Zoals hierboven al is uitgelegd, materiaal voor onderhoud wordt niet aangevoerd door de crew maar door de beheerders. En is e.e.a al aangekaart en een oplossing in de maak.
Dank je voor de update. Ik nam de vrijwilligers al niets kwalijk.
Plaats reactie