bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

hmmm, sta ik nu voor lul? als amateur? Overigens heb ik nog geen idee waar die dropoff dan zit.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Nee hoor je staat niet voor lul.

Mildere variant van de drop-off? Dat moet dan stoeprand heten en die vind je genoeg in de stad lijkt me. Een drop van 60cm is niet echt wild te noemen.

Overigens is de officiele route langs en niet over de drop-off of de shore. Als je twijfelt aan je skills kan je gewoon het beste er langs rijden. Dus asjeblieft niet experimenteren hier, want als hier de komende tijd nog een eental omgelukken + evt. ambulance gebeurt haalt het recreatieschap alles weg.

Als je t dan toch doet: langzaam over het hout en daarna met voldoende vaart (gewoon laten rollen vanaf het hout) van de drop, heel klein beetje je stuur optrekken is genoeg.
Downhill is geen grapje
SeR
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 18:43
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AC
Contacteer:

Dus als ik het goed begrijp is het een dropje van niks en valt en kan er weinig stuk of je moet wel heel erg debiel doen?
One track mind
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Het hout ervoor is sowieso niet moeilijk (gewoon niet te hard gaan), en de drop is ook niet echt moeilijk als je je fiets gewoon vlak houdt en niet te langzaam gaat. De landing is dan ook niet hard of zo, rij er al jaren gewoon met lichte XC wieltjes met revolution spaken af. En pas weer remmen als beide wieltjes weer aan de grond staan.

Als je toch te langzaam gaat of je drukt gelijk je voorwiel naar beneden, dan kan je een aardige nose lander doen. En dat kan wel pijnlijk zijn.

Maar kijk eens hoe een meer ervaren rijder het doet, of doe eens een clinic of training in B'hoek. Als je twijfelt zou ik het iig niet doen, je moet echt niet hebben dat je de laatste meter toch nog even stevig in de remmen knijpt. Ook zonder de drop valt er genoeg te beleven op het parcours
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

.....want als hier de komende tijd nog een eental omgelukken + evt. ambulance gebeurt haalt het recreatieschap alles weg.
Echt waar? weer zo'n staaltje van verregaande overheids betutteling, alsof een of ander ambtenaartje in kan schatten wat gevaarlijk is of niet.
Iedereen moet toch zelf de afweging kunnen maken of hij/zij zijn of haar nek wil breken. :wink:

In dat licht bezien is het mischien ook beter dat ze bij tiekamp dan maar eens stoppen met die onbenullige bedrijfs feestjes waarbij ze van die doorgebierde gaatjesschoenenballen op een cube zetten en het parcours opsturen. Helaas is dit geen grapje, zelf gezien. :~

Oh en SeR, iedereen heeft het moeten leren, "easy does it" zeg ik altijd maar.
Gewoon blijven fietsen dan komt het vertrouwen vanzelf. Je zult zien dat je de stukken die je nu moeilijk vind, over een paar maanden lachend kunt rijden.
Covertly culling gingers.
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

. Dus asjeblieft niet experimenteren hier, want als hier de komende tijd nog een eental omgelukken + evt. ambulance gebeurt haalt het recreatieschap alles weg.
Gebeurt daar echt regelmatig wat? Zou enorm klote zijn als ze het sluiten door wat prutsers die niet kunnen rijden of denken dat ze kunnen rijden. Je kunt imers overal langs rijden. De eerste keer heb ik die sprong in dat donkere bos ook niet genomen omdat ik te weinig snelheid had, zo net na de bocht (ik kende het parcours ook nog niet). Ik mag toch hopen dat mensen zelf wel kunnen inschatten wat ze wel/niet kunnen. En anders treed er natuurlijk selectie op......helaas heeft de rest daar dan ook last van.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Wij willen a.s. zondag naar BHoek rijden om een paar rondjes te knallen weet een van jullie of het op een zondag druk is op het parcours ?

Ik ben benieuwd naar dit parcours hoor er veel over en staat op 11 op mtbroutes.nl

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

Wat is druk? Druk omdat je mensen in moet halen of omdat je zelf ingehaald wordt? Er is ruimte genoeg voor iedereen...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

De route is inderdaad groot genoeg voor iedereen!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

ADHD schreef:Wij willen a.s. zondag naar BHoek rijden om een paar rondjes te knallen weet een van jullie of het op een zondag druk is op het parcours ?

Ik ben benieuwd naar dit parcours hoor er veel over en staat op 11 op mtbroutes.nl

ADHD.....
Ik zou de ochtend en de vroege middag mijden. Meestal wordt het rond een uur of 3 - 4 lekker rustig
Downhill is geen grapje
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

woon niet te ver en rijd er regelmatig. nooit echt druk meegemaakt. altijd goed rijdbaar... alleen uitkijken als er een flapdrol besluit zijn loopgroepje op het MTB parcour te laten gaan... :evil:
meeste mensen die er rijden weten wel hoe je moet rijden. tis niet echt een beginners parcour. de n00bies die een bike huren bij outdoor valley zijn meestal snel klaar omdat ze aardig uitgeput raken vrij snel :lol:
maar zoals ik al zei over de drukte, dit valt altijd erg mee... dit heb ik iig ervaren...

de nummer 11 notering vind ik zelf goed bij de route aansluiten... tis geen super mooi bos gebied maar wel een erg leuke route :-q
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

Wat is druk ?

Als er bij ons in Westenschouwen meer dan 30 man op de route zitten wordt het toch aardig druk.
Ik zal zeker niet de langzaamste zijn dus het zal eerder zijn dat ik mensen in moet gaan halen, dit klinkt altijd zo bla bla maar mijn conditie is zeker goed te noemen.

Ik weet vanavond hoe laat we gaan rijden en zal het wel zien zondag maar goed om te weten dat het in de namiddag altijd wat rustiger wordt.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

er is regen voorspeld. zal daarom zowiezo wat rustiger zijn al schijn je nog uitstekend (of zelfs beter) te kunnen rondrijden daar...
de gravel is dan minder los door het natte...

s6 en veel plezier alvast!
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
sjon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 27 september 2004, 10:54
Mijn mountainbike: Santos SCC02

Drukte valt inderdaad mee.

En ik moet zeggen dat de hardlopers die je zo af en toe tegenkomt meestal tegen de richting in lopen en netjes aan de kant gaan...

Succes zondag (ik hoorde dat je een goede gids geregeld hebt! :tong )
ADHD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 14:42
Mijn mountainbike: Orbea Alma 29 S50 Beach en Cube Reaction GTC SL 29

We hebben de route vandaag gereden en heet lag er echt super bij.
Toen we weg reden kregen we een stortbui over onze helmen en zijn even gaan schuilen, na de regen naar de route gereden en was erg verast.

Dit is een zware en uitdagende route en door de regen lag het grint lekker vast en was het inderdaad lekker rustig.
En sjon we hadden inderdaad een goede gids bij die deze route al heel vat vaker had gereden ha, ha.

Aanrader voor iedereen.

ADHD.....
_______________________________________

Ik heb geen ADHD maar heb gewoon wat meer energie !!!
_______________________________________
Plaats reactie