bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ben net gelijk maar even gegaan.
Was heerlijk zo 's morgens vroeg! Lekker rustig tussen de vogeltjes en konijntjes.

Track ligt er erg goed bij :-q
Het aantal plekken dat kapot is gereden door de winterrijders valt nog wel mee.
Alleen dat stukje met mooie dropje in het bosje voor de grote berg is helaas volledig kapot gereden.

Verder lijkt er ook recent nog onderhoud te zijn gedaan op de trappen.

Anyway, ik verklaar het MTB seizoen tot geopend! :bier: :bier:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Geluksmomentje he, als je de conclusie trekt dat het weer kan op Bergschenhoek. Dan is het seizoen idd echt weer begonnen. Nu de wedstrijden & marathons nog...

De laatste afdaling (als je begint bij de klimmuur) ligt er ook erg mooi bij met die geul links. Komt in de buurt van de Ardennen zo.
Dropje in de bosjes is inderdaad kapot gereden, met groot olifantenspoor eromheen. Een dood spoor ook, want je komt helemaal niet goed uit als je die pakt.

Nog 2-3 maanden lekker fietsen, dan mopperen we weer dat het te glad is door de droogte :D
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Hoe gaat het met de wallride project @ bergschenhoek touwens?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Als ik voluit de grote berg op wil sprinten knal ik altijd tegen een muur van verzuring... of bedoel je dat niet? :winkie:

Fijn dat de route weer goed erbij ligt!
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Dhr Snelbroek schreef: di 23 februari 2021, 12:05 Hoe gaat het met de wallride project @ bergschenhoek touwens?
Ik moest even heftig googlen om te begrijpen wat je bedoelt maar vrees dat in B'hoek niet aan een wallride gewerkt wordt.
KILROY schreef: di 23 februari 2021, 11:47 De laatste afdaling (als je begint bij de klimmuur) ligt er ook erg mooi bij met die geul links.
Dat zijn net de enige paar meter die ik nooit rij. Ik neem altijd het TTF-parkje naar beneden.
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Morgen weer eens B’hoek rijden, ik ben benieuwd!
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Matn schreef: di 23 februari 2021, 15:52
Dhr Snelbroek schreef: di 23 februari 2021, 12:05 Hoe gaat het met de wallride project @ bergschenhoek touwens?
Ik moest even heftig googlen om te begrijpen wat je bedoelt maar vrees dat in B'hoek niet aan een wallride gewerkt wordt.
Waar baseer je dat op?
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

B100 schreef: wo 24 februari 2021, 13:20
Matn schreef: di 23 februari 2021, 15:52
Ik moest even heftig googlen om te begrijpen wat je bedoelt maar vrees dat in B'hoek niet aan een wallride gewerkt wordt.
Waar baseer je dat op?
Op mijn parate kennis! :D :D
Heb jij andere info?
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Vanmiddag 2 rondjes gedaan en het parcours ligt er voortreffelijk bij. Ik was meer dan een jaar niet geweest en kwam tot de conclusie dat het nog steeds veel van je bovenbenen vergt :lol:

ttf parkje ligt er ook goed bij. Die drop-offs zijn leuk maar alle 3 even hoog in mijn beleving :~ Ook nog even een paar x de jump-line gedaan, die blijft lekker :bier:
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Matn schreef: wo 24 februari 2021, 15:35
B100 schreef: wo 24 februari 2021, 13:20

Waar baseer je dat op?
Op mijn parate kennis! :D :D
Heb jij andere info?
Ja :D
Downhill is geen grapje
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

P@trick schreef: wo 24 februari 2021, 20:09 Vanmiddag 2 rondjes gedaan en het parcours ligt er voortreffelijk bij. Ik was meer dan een jaar niet geweest en kwam tot de conclusie dat het nog steeds veel van je bovenbenen vergt :lol:

ttf parkje ligt er ook goed bij. Die drop-offs zijn leuk maar alle 3 even hoog in mijn beleving :~ Ook nog even een paar x de jump-line gedaan, die blijft lekker :bier:
Dat zijn ze niet. De twee die direct naast elkaar liggen schelen ca. 15-20 cm qua hoogte. De landing ligt bij de lage ook iets dichterbij omdat je daar langzamer op aanrijdt dan op de hogere. Het is zo "getuned" dat je bij de juiste snelheid precies mooi vloeiend op de landing komt, en dat je ook bij een hogere drop nog steeds een vloeiende landing krijgt en geen klont-landingen. Wellicht dat ze daarom even hoog lijken, maar ze zijn het niet. De buitenste drop (meest links van boven gezien)heeft ongeveer evenveel hoogte als de hoogste van de 2 naast elkaar. Alleen omdat je die veel harder rijdt ligt de landing veel verder weg. Er is bij deze overigens wel een kleine "opvulling" gedaan voor de eigenlijke landing die is bedoeld om rijders die echt veel te langzaam gaan voor een OTB te behoeden. Maar als je deze drop op de juiste, hogere snelheid rijdt dan sla je dat helemaal over.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ah, dan ben ik te hard van alle 3 gegaan :tong

Morgenmiddag zal ik ze nog eens goed gaan bekijken, ik vind het zeker een welkome aanvulling! Ik kwam zo het en der ook wat leuke sprongetjes tegen op het parcours. Lekker bezig crew! :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Eind van de middag nog effe geweest, en nu eens wat langer blijven spelen op de kleine berg incl TTF park. Die jumpline blijft erg leuk, ook al ben ik geen springer.
De track ligt er verder gesloopt bij, dus oppassen voor geulen, stenen, kuilen, en vers kattengrind. Je ziet dat ze hard bezig zijn met herstel, snap ook wel dat 't moet, maar deze wat ruwere trails bevallen mij eigenlijk wel. :winkie:
TheSpank666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 12 september 2020, 07:56
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SLX 9 Team 2021

Hoe ligt het parcours er nu bij ? Veel modder ? Of goed te berijden ?
henk164
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 547
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 16:50

Prima te berijden 👌
Plaats reactie