bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Worden van zelf allemaal gravelritten. Kwestie van tijd en de juiste mensen door de juiste mensen een zetje geven naar de gravelpaden.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

MacReal schreef: zo 1 december 2019, 00:29 Vorige week is er een toertocht over het parcours gegaan.
Doorgaans bestaat de langste afstand uit drie rondjes parcours. Dat zal ook niet geholpen hebben
Zucht.....dat is toch niet slim :-(
Wie beheert de baan eigenlijk, wie draait er op voor de kosten van onderhoud?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het baan onderhoud wordt door Dirty Hill gedaan.
Zij hebben ook een winterstop en trainen bij slecht weer niet op de baan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 1 december 2019, 14:39 Worden van zelf allemaal gravelritten. Kwestie van tijd en de juiste mensen door de juiste mensen een zetje geven naar de gravelpaden.
Laten we het hopen :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Weet iemand hoe het er nu bij ligt? Was van plan morgenochtend even een rondje te doen
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Ik was er vorige week. Het is prima te doen. Sommige stukjes (vooral wat klimmetjes) zijn heel modderig en heb ik gelopen. Maar over het algemeen is het goed te doen
Veni vidi mountainbikie :)
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

I.Verheij schreef: do 6 februari 2020, 20:01 Weet iemand hoe het er nu bij ligt? Was van plan morgenochtend even een rondje te doen
Laat het even weten hoe het er nu bij ligt als je geweest bent.
Vorige week vrijdag vond ik het nog erg modderig en ben na 1 rondje weer weggegaan.
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Bleiswijker schreef: do 6 februari 2020, 21:38
I.Verheij schreef: do 6 februari 2020, 20:01 Weet iemand hoe het er nu bij ligt? Was van plan morgenochtend even een rondje te doen
Laat het even weten hoe het er nu bij ligt als je geweest bent.
Vorige week vrijdag vond ik het nog erg modderig en ben na 1 rondje weer weggegaan.
Eerst een rondje verkennen en daarna nog rondje over een route met veel pittige klimmetjes, leuke technische stukjes en een gaaf parkje met north shores. Licht modderig (misschien 2%) maar niet vervelend, zitten wel stukken in die hersteld moeten worden.
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Rustig hier in dit topic, was afgelopen weekend op het parcours wel anders :winkie:

Grappig om te zien hoe snel de track is veranderd van blubberig naar knalhard met veel los grind! De meeste schades van het winterseizoen zijn al weggewerkt, het ligt er heerlijk bij!
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

sintesibiker schreef: wo 25 maart 2020, 12:44 Rustig hier in dit topic, was afgelopen weekend op het parcours wel anders :winkie:

Grappig om te zien hoe snel de track is veranderd van blubberig naar knalhard met veel los grind! De meeste schades van het winterseizoen zijn al weggewerkt, het ligt er heerlijk bij!
Yep, was druk op de track inderdaad. Veel wandelaars ook weer op de baan.
En goed onderhoud uitgevoerd inderdaad.
Nu het zo droog is ga ik maar extra vaak :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Track ligt er super bij 👍

Ook voor de wat lompere fiets zijn er diverse leuke passages vanwege de keihard opgedroogde remkuilen en geulen icm het losse grind!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Gisteren ook genoten van een ritje uit Gouda inclusief 2 rondjes op de Dirty Hill. Twee weken geleden nog gescholden op de modder (Kleine Berg!), nu kurkdroog.

Wel een stukje voorzichtiger gereden dan normaal. In de bochten was het soms gruis-glibberen en ook de Supersnake lag er extra uitdagend bij door het losse grind en remkuilen (bijna drops...). I don't want to be that guy op de SEH...hoop dat recreanten beseffen dat deze route geen S1 is.

Als ik de toon van Aboutaleb zo hoor dan is er bij hem weinig marge voor drukte of onnodige ongevallen in de regio.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ja goed dat je t zegt, wat ik wel kon waarderen is momenteel best een tricky rondje als je t zonder ervaring op snelheid doet :-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik las op Strava over een heftig ongeval gisteren. Weet iemand hier al wat meer van? :((

Ik was er pas na 5 uur (drukte vermijden), maar wat mij wel opviel is dat de afdalingen er momenteel door de droogte gevaarlijk bij liggen.
Stroken van diepe kuilen, bochten vol kattengrind, en tricky geulen. Ik vond dat eigenlijk wel geinig, maar snap wel dat een toerist hier snel otb gaat.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vooral dat rollende grind op die harde ondergrond is tricky inderdaad. Je glijdt heel makkelijk weg met je voorwiel.
Snelheid aanpassen dus :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie