bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
D@vie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 maart 2008, 22:08
Mijn mountainbike: Cube Acid 2008

Ik heb deze route vandaag voor het eerst gereden.
En ik vond het fantastisch!!! Wat een mooi parcour.
Ik ben nog maar een beginner dus ik ging bij een paar steile hellingen aardig kapot!
Er zitten aardige afdalingen bij die je als het parcour niet goed kent niet te hard moet nemen.......
Zeker voor herhaling vatbaar.
Ik zal daar vaak te zien zijn dat is zeker.
Wilco1111
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 22:49
Contacteer:

Donderdag weer is twee rondjes gedaan,parcours lag er supergoed bij! En lekker rustig. Soms wat natte plekken maar over t algemeen errug goed en veel grip.

Inderdaad waren er nog sporen zichtbaar van de motorcrossers :( lekker volk zeg...beetje parcours naar de kl... helpen.

Laatste weken alleen maar in Drunen te vinden geweest maar dit parcours maar blijft toch ook wel een ongelofelijke impact hebben met z'n 7 km...
Cannondale what else?

http://app.strava.com/athletes/410147" onclick="window.open(this.href);return false;
lennytp
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 580
Lid geworden op: wo 8 november 2006, 14:27
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 1, Scott Spark WC
Contacteer:

Gisteren met Blackbull vijf ronden gebiked op dit parcours (voornamelijke de grote berg). De laatste keer dat ik hier was was bijna een jaar geleden; toen heb ik mn NRS afgeschreven :-{ ...

Het eerste rondje was wat onwennig door de losse/ natte ondergrond. Na het derde rondje zat ik eindelijk een beetje in de "flow" van racebaan. Damn, wat kun je hier lekker kapot gaan en zijn er weinig mogelijkheden om een stuurfout te maken zonder :(( ....
Freedom is in the hand of the key holder!!

2009 & 2010 LCMT Finisher!!
D@vie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 22 maart 2008, 22:08
Mijn mountainbike: Cube Acid 2008

Over die stuurfouten kan ik meepraten.
Vooral als de snelheid erin zit!
Maar deze baan blijft te gek.
Ik ga van de week weer daar spelen.
stmpjmpr'99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: za 3 november 2007, 20:12
Mijn mountainbike: stumpjumperM2 1997, self build no-name SS, rocky mountain in opbouw

ligt er goed bij daar op die twee en halve afvalberg! , leuk gereden donderdag ! north-shore elementen ook in orde!! , was wel even tricky voor het eerst .. helemaal met xc met het zadel hoog en een baggie broek.....
er moet meer gefietst worden...
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

Afgelopen zondag had ik een ontmoeting met een Quad !?
Reed nog in de verkeerde richting ook.
Ook waren er erg veel honden op de been.
Zij die gaan fietsen groeten u
stefan4x
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 11 april 2008, 10:43
Mijn mountainbike: yeti dirtjumper 2008

maar egt dropjes ensow zijn er verder niet:P
ga fietsen
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

stefan4x schreef:maar egt dropjes ensow zijn er verder niet:P
T is ook een XC parcours slimmerik....
Downhill is geen grapje
Willy83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 16 januari 2008, 19:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 30 (met scale 20 parts)
Contacteer:

Nou, vandaag ook in bergschenhoek geweest, maar hier zaten toch best wel pittige afdalingen in waarbij ik toch maar even naast de fiets ben gaan lopen :oops:

Verder zeker voor herhaling vatbaar maar sommige zijn echt bizar stijl.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Willy83 schreef:Nou, vandaag ook in bergschenhoek geweest, maar hier zaten toch best wel pittige afdalingen in waarbij ik toch maar even naast de fiets ben gaan lopen :oops:
:~ Remmen kapot?
Sunnyboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1348
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 12:09
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf

xenios schreef:
Willy83 schreef:Nou, vandaag ook in bergschenhoek geweest, maar hier zaten toch best wel pittige afdalingen in waarbij ik toch maar even naast de fiets ben gaan lopen :oops:
:~ Remmen kapot?
Grote kans dat je onderuit gaat als je gaat remmen!
Vorige week nog geweest, erg droge ondergrond met veel losse steentjes.
Je ziet er niet naar uit als je daar onderuit gaat.
De steile afdaling naar de klimtoren met onderaan een haakse bocht naar links was mij ook teveel.
Kan je wel over de ingegraven autobanden springen, maar ik kom liever weer heelhuids op m'n werk.
Mogelijk dat je vorige spreker wat minder ervaren is.
Als je de route vaker doet leer je vanzelf wel hoe je sommige lastige punten kunt overmeesteren.
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

Willy83 schreef:Verder zeker voor herhaling vatbaar maar sommige zijn echt bizar stijl.
Het is echt niet zo heel moeilijk, oefening baart kunst dus vooral niet opgeven.
We zijn regelmatig op zondag en woensdag-avond in b'hoek te vinden dus als je zin hebt stuur je me maar een keer PB, dan krijg je een prive "mtb clinic :-?" of hoe ze zoiets ook plachten te noemen. :wink:
Covertly culling gingers.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Sunnyboy schreef: Grote kans dat je onderuit gaat als je gaat remmen!
Vorige week nog geweest, erg droge ondergrond met veel losse steentjes.
Je ziet er niet naar uit als je daar onderuit gaat.
De steile afdaling naar de klimtoren met onderaan een haakse bocht naar links was mij ook teveel.
Kan je wel over de ingegraven autobanden springen, maar ik kom liever weer heelhuids op m'n werk.
Mogelijk dat je vorige spreker wat minder ervaren is.
Als je de route vaker doet leer je vanzelf wel hoe je sommige lastige punten kunt overmeesteren.
No offence, maar naar mijn mening moet je aan je (rem)techniek werken als je in Bergschenhoek moet afstappen voor een afdaling.

Als ik zelf twijfel over een afdaling, begin ik er al remmend aan (zonder te blokkeren). Gelijkmatig druk houden, dus niet agressief pompend remmen. Wees niet bang dat je je remmen overhit, want mijn Hayes Sole- baggerremmen trekken het ook prima (in Nederland dan). Soms remmen mensen te laat en graven dan een lekkere remgeul met hun blokkerende achterwiel.
Willy83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 16 januari 2008, 19:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 30 (met scale 20 parts)
Contacteer:

Ik ben inderdaad zeer onervaren en heb de meeste afdalingen wel genomen, maar ik dacht 2-3 die mij iets te veel van het goede leken, zeker voor een eerste keer op een MTB route.

Over de remmen ben ik niet bang en deze zijn zeker goed te doseren, heel af en toe een slippend achterbandje maar dan voor maar een heel klein stukje want slippen is minder remmen.
Het "probleem" was voor mij ook vooral, als ik het niet haal dan lig ik hier gruwelijk open of 1x een bocht waar allemaal prikkelbossen omheen stonden, daar wilde ik ook niet echt in belanden. De afdaling langs de berg met aan beide kanten gras gaf me iets te veel moed, ik kon op tijd van de fiets loskomen maar liep onbedoeld ongeveer 50m door naar beneden, zonder dat ik kon stoppen.

@ VooDoochild: Super, ik zal zeker een keer een PB versturen, over 6 weken ga ik naar Duitsland, daarna hoop ik wat meer te kunnen en zal dan een PB versturen.
Gebruikersavatar
VooDoochild
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: di 14 september 2004, 20:28
Mijn mountainbike: Sinaasappel en Pasteitje

Zo te zien ben je ten prooi gevallen aan de overbekende "mindfuck".
Zelfs ik heb daar na 20 jaar mountainbiken bij tijd en wijle ook nog wel eens last van.
Op de foto zie je een van mijn vrienden in een steile switchback in de alpen.
Het "rijden" van dit soort bochten zit voor 80% tussen de oren.
Het is niet echt moeilijk, maar je moet de gedachte dat je wel eens rechtdoor zou kunnen gaan, uit kunnen schakelen.

Afbeelding

ik heb zelf de komende weken ook flink wat op de agenda staan dus het komt goed uit dat je eerst naar Duitsland gaat. We maken tegen die tijd wel een afspraak.
Covertly culling gingers.
Plaats reactie