bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Mindfuck, inderdaad. Of kijktechniek. Als je teveel met de plek bezig bent waar je niet heen wilt, kun je er de donder op zeggen dat je er juist wel beland.
De afdaling langs de berg met aan beide kanten gras gaf me iets te veel moed, ik kon op tijd van de fiets loskomen maar liep onbedoeld ongeveer 50m door naar beneden, zonder dat ik kon stoppen.

Op zich wel een stoere actie! Ik zou niet zo snel van de fiets af durfen te springen.
Bedoel je trouwens de laatste afdaling van de skiberg richting de middenberg waar het fout ging? Of heb je het over het stuk er voor waar je in een afdaling een scherpe bocht naar rechts hebt waar je de 'diepte' in kijkt? (met enige fantasie vergelijkbaar met de switchback op de foto van VooDoochild)
Willy83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 16 januari 2008, 19:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 30 (met scale 20 parts)
Contacteer:

Ja het klopt helemaal, ik ben vandaag weer geweest en heb me gewoon naar beneden gestuurd en het ging redelijk goed. het 2e rondje zelfs niet hoeven af te stappen onderaan of voor een put (wel een paar keer omdat de conditie me in de steek liet :) )

Het is aan de kant dat je net uit de smalle single track komt en het open veld op rijdt, dan krijg je eerst en vrij lange klim naar boven gevolgd door de afdaling, dan krijg je eerst een bocht van 180 naar links, daar zit dus een behoorlijke put in, daar wilde ik dus niet heen maar stuurde er toen wel heen :) Gevolg een afdaling die ik met de been voort zette.

Het hele probleem was gewoon dat ik de voorrem niet genoeg gebruikte waardoor je het gewoon niet kon aanremmen. De kijktechniek is ook wel wat waar ik aan moet werken heb ik gemerkt, door veel verder vooruit te "scannen" zie je dingen waar je dan over een X aantal meter actie voor moet ondernemen. Als je net voor je voorband kijk dan zie je het te laat en kan je niet altijd meer wat doen met gevolg dat je moet afstappen.
xenios
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 7 oktober 2007, 12:09

Goed bezig! Zo te horen heb je die prive -clinic van VooDoochild niet meer nodig :-q
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

Vandaag ook weer 2 rondjes gereden. De laatste keer was alweer een aantal weken geleden en toen lag het parcour er beduidend beter bij. OK, geen modder, maar dat nieuwe grind/gravel zorgt er op de meeste punten voor dat je niet voluit kunt gaan. Meestal vervloek ik regen, maar voor het parcour zou het nu beter uitkomen.

Er was nog een groep bezig met de nieuwe huurfietsen van Outdoorvalley. Tijdens beide rondjes heb ik ze ingehaald :lol: Toen ik me opmaakte voor de terugreis kwam de groep ook weer terug bij de klimwand en ze besloten nog een kort rondje te doen. Aan het gejoel te horen hebben ze de "drop" geprobeerd. Niet doen als je niet geoefend bent... Uit eindelijk hebben ze 112 moeten bellen :((
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Oakley schreef:Er was nog een groep bezig met de nieuwe huurfietsen van Outdoorvalley. Tijdens beide rondjes heb ik ze ingehaald :lol: Toen ik me opmaakte voor de terugreis kwam de groep ook weer terug bij de klimwand en ze besloten nog een kort rondje te doen. Aan het gejoel te horen hebben ze de "drop" geprobeerd. Niet doen als je niet geoefend bent... Uit eindelijk hebben ze 112 moeten bellen :((
Fantastisch, goede PR voor de sport en het parcours. Van dat soort acties moeten we het niet hebben.

MTB hoeft echt niet gevaarlijk te zijn als je maar weet waar je mee bezig bent, geleidelijk opbouwt en niet overal als een blinde afstort. Daarom is het jammer dat (kennelijk onbegeleide) figuren het zo weer verprutsen.

Voor een hoop mensen zou het al enorm schelen om lid te worden van een MTB club waar een goede training wordt gegeven, niet alleen conditioneel maar vooral ook op techniek. En is ook gezelliger dan alleen rijden/prutsen.
Downhill is geen grapje
AadH
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 1 maart 2008, 13:45
Mijn mountainbike: scott expert racing xt 2008 sid rock shox

Ola,
Ik rij zelf 3 x in de week op de berg met veel plezier maar moet zeggen dat het de laatste tijd wel erg tricky word.
Gravel op de verkeerde plaatsen(begin van klimmetjes) en gravel op de lange afdaling op de achterste berg.De achterkant van de middenberg begint echt levensgevaarlijk te worden.Overal grote losse rotsen en stenen.
Sommige stukken zijn daardoor bijna niet controleerbaar,ben zelf zwaar over de kop gegaan door spoorvorming en een grote steen.
Van die gravel snap ik niks,zal best goed spul zijn maar heeft totaal geen grip in bochten en klimmetjes.
Voor beginners word de middenberg te moeilijk denk ik.

Zo genoeg gezeurd en nu gewoon verder fietsen :-q

Groet,
AadH
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

AadH schreef:Ola,
Ik rij zelf 3 x in de week op de berg met veel plezier maar moet zeggen dat het de laatste tijd wel erg tricky word.
Gravel op de verkeerde plaatsen(begin van klimmetjes) en gravel op de lange afdaling op de achterste berg.De achterkant van de middenberg begint echt levensgevaarlijk te worden.Overal grote losse rotsen en stenen.
Sommige stukken zijn daardoor bijna niet controleerbaar,ben zelf zwaar over de kop gegaan door spoorvorming en een grote steen.
Van die gravel snap ik niks,zal best goed spul zijn maar heeft totaal geen grip in bochten en klimmetjes.
Voor beginners word de middenberg te moeilijk denk ik.

Zo genoeg gezeurd en nu gewoon verder fietsen :-q

Groet,
AadH
Een beetje regen de komende dagen en de route ligt er weer piekfijn bij :)
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Moet niet te makkelijk worden, makkelijke rondjes zijn er genoeg.
Downhill is geen grapje
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

ik ben er al even niet geweest. is die er echt zulke spoorvorming nu? vond op de nieuwe berg de extra paar km wel een erg leuke aanwinst maar de gravel was ook niet mijn keuze eigenlijk. al zal het bij nat weer niet glad worden of daar plassen ontstaan... sommige klimmen zijn wel lastig met dat gravel, als je aanzet/aanloop niet goed is heb je kans dat je voetjes aan de grond moeten :P
Laatst gewijzigd door dope-on-wheels op di 20 mei 2008, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
AadH
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: za 1 maart 2008, 13:45
Mijn mountainbike: scott expert racing xt 2008 sid rock shox

OLa,
Het is al een stuk beter nu,wat een beetje regen niet kan doen.
Alleen het achterste gedeelte van de middenberg blijft een beetje tricky maar het moet inderdaad ook niet te makkelijk worden.

Groet,
AadH
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Ik vind het onderhoud op de route over het algemeen best goed de laatste tijd. Van't weekend hebben ze met een bosmaaier alle brandnetels etc. verwijderd :)

De route ligt er nu erg goed bij, beetje grind hier en daar om je alert te houden..
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Ben er een paar weken geleden geweest, sinds lange tijd. De middenberg kende ik nog niet.

Schitterend rondje! Je moet zowaar kunnen biken. De remweg is soms wat langer, door het grind, dus het komt aan op doseren om vloeiend en snel door de bochtjes heen te kunnen. Korte klimmetjes en de vele bochtjes naar rechts liggen mij wat minder, maar heb veel lol gehad met het proberen om er toch wat vaart in te houden. De drop op de kleine berg was ook weer eens leuk om te doen. Verheug me op de wedstrijd over iets meer dan een week! :-q

Ach gut... mensen die Nederlandse routes gevaarlijk durven te noemen, zouden verplicht bij de wedstrijden in o.a. Houffalize en Malmedy moeten starten. Routes zijn nooit gevaarlijk. Slecht kijken en zelfoverschatting is gevaarlijk.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

wedstrijd? heb je daar meer info over? lijkt me wel leuk om even te komen kijken daar! wat is de datum, tijd, etc?

thanks alvast! :-)
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
lc4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 4 april 2005, 21:17
Mijn mountainbike: véél...

dope-on-wheels schreef:wedstrijd? heb je daar meer info over? lijkt me wel leuk om even te komen kijken daar! wat is de datum, tijd, etc?

thanks alvast! :-)

http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=45335
jerry's kid
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
Contacteer:

Vandaag voor het eerst geweest (ik ben verhuisd naar R'dam) en vond het echt een super parcour! Ik vond de vele drop offs vrij uniek voor een Nederlands parcour :). Ik vond alles goed te doen alleen sommige klimmetjes waren lastig aangezien ik moest staan op de trappers (derailleur pakt het kleine tandwiel voor niet meer)...vaak weinig grip in het losse grind. Ik moet zeggen dat wel aardig bekaf was na een rondje (vanwege het vele staan op de klimmetjes). Ik ben hier zeker vaker te vinden ;).
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
Plaats reactie