bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Yep, sinds deze zomer rijdt 'ie het hele parcours non stop rond. Maar hij is wel wat gewend, neem hem (en z'n jongere broertje) al sinds ze een jaar of 5 zijn mee. De eerste jaren alleen de makkelijke stukken (singletrack langs het water bijvoorbeeld) en dan vooral op tijden dat het erg rustig is. Is altijd weer een mooi avontuur voor die kids. Ook mooi om te zien hoe soepel ze de technische stukken afkomen, dat gaat bij veel volwassenen toch vaak een stuk minder makkelijk.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Giant-E schreef: do 17 september 2020, 07:33 Dat door de droogte en slijtage alle stenen naar boven komen, geulen ontstaan in de afdalingen, klimmetjes vol los grind liggen. Leuk dus!
Vandaag even gaan kijken, en idd leuk!

Wie rijdt dat switchback dingetje op de een na laatste “afdaling” middenberg netjes? Ik moet wel heel langzaam erdoorheen om onderaan niet door te schieten...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hmmm, die zie ik zo even niet voor me.
De 2e trapafdaling? Dat is nu juist de eenvoudigste.
De enige krappe switchback die ik lastig vind is de 1e op de achterkant kleine berg.
Laatst gewijzigd door Giant-E op do 17 september 2020, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat is toch juist het hele punt van een switchback, dat je er langzaam doorheen moet?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: do 17 september 2020, 22:00 Hmmm, die zie ik zo even niet voor me.

De enige krappe switchback die ik lastig vind is de 1e op de achterkant kleine berg.
Tuurlijk wel, die naast de laatste trap :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MacReal schreef: do 17 september 2020, 22:00
Giant-E schreef: do 17 september 2020, 22:00 Hmmm, die zie ik zo even niet voor me.

De enige krappe switchback die ik lastig vind is de 1e op de achterkant kleine berg.
Tuurlijk wel, die naast de laatste trap :bier:
Hij heeft 't over de een-na-laatste afdaling. In mijn optiek de houten trapafdaling, toch?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

MacReal schreef: do 17 september 2020, 22:00
Giant-E schreef: do 17 september 2020, 22:00 Hmmm, die zie ik zo even niet voor me.

De enige krappe switchback die ik lastig vind is de 1e op de achterkant kleine berg.
Tuurlijk wel, die naast de laatste trap :bier:
Precies die!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

MacReal schreef: do 17 september 2020, 22:00 Dat is toch juist het hele punt van een switchback, dat je er langzaam doorheen moet?
Daar was ik dus benieuwd naar, moest bijna ff tot stilstand komen en dan t bochtje indraaien...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Giant-E schreef: do 17 september 2020, 22:04
MacReal schreef: do 17 september 2020, 22:00

Tuurlijk wel, die naast de laatste trap :bier:
Hij heeft 't over de een-na-laatste afdaling. In mijn optiek de houten trapafdaling, toch?
Technisch gezien zit er na die laatste trap nog een klein stukje naar beneden natuurlijk.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

paulus1981 schreef: do 17 september 2020, 22:18
MacReal schreef: do 17 september 2020, 22:00 Dat is toch juist het hele punt van een switchback, dat je er langzaam doorheen moet?
Daar was ik dus benieuwd naar, moest bijna ff tot stilstand komen en dan t bochtje indraaien...
Geen idee of dat aan mij ligt, maar zo doe ik dat ook.
Als je met weinig snelheid die bocht in draait, hoef je niet zoveel te remmen en kun je in/uit de bocht snelheid maken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
no99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 10 oktober 2010, 09:30

De laatste weken is er in het topic over het Bentwoud (tussen Zoetermeer, Alphen ad Rijn, Boskoop en Bleiswijk) weer wat leven ontstaan. Er zijn bij de aanleg van het bos mountainbike routes ingetekend maar nooit gerealiseerd. Gisteren zijn we met een aantal forumleden bijeen gekomen om te kijken wat we kunnen betekenen om een goede singletrack te realiseren. Het zou een mooie aanvulling (en wellicht in toekomst verbinding) zijn op het bestaande aanbod van de routes Zoetermeer, Bergschenhoek en tot op zekere hoogte Leiden/Wijk & Wouden.

Voor het topic, zie:

viewtopic.php?f=10&t=129662&p=2529467#p2529467
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

no99 schreef: di 29 september 2020, 12:25 De laatste weken is er in het topic over het Bentwoud (tussen Zoetermeer, Alphen ad Rijn, Boskoop en Bleiswijk) weer wat leven ontstaan. Er zijn bij de aanleg van het bos mountainbike routes ingetekend maar nooit gerealiseerd. Gisteren zijn we met een aantal forumleden bijeen gekomen om te kijken wat we kunnen betekenen om een goede singletrack te realiseren. Het zou een mooie aanvulling (en wellicht in toekomst verbinding) zijn op het bestaande aanbod van de routes Zoetermeer, Bergschenhoek en tot op zekere hoogte Leiden/Wijk & Wouden.

Voor het topic, zie:

viewtopic.php?f=10&t=129662&p=2529467#p2529467
Dank voor de info!
Nieuwe track erbij in de buurt is altijd fijn :)
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Leuke verassing in het TTF park :-q :-q
Gaat de goede kant op met Bergschenhoek :)
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Matn schreef: vr 23 oktober 2020, 18:06 Leuke verassing in het TTF park :-q :-q
Gaat de goede kant op met Bergschenhoek :)
Vertel eens meer?
Deze trail is nu zowat in mijn achtertuin sinds ik 3 geleden ben verhuisd dus dit word mijn thuis trail.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Ik vind dat je het eigenlijk zelf moet ontdekken, track ligt er super bij nu! (tot het weer gaat regenen).
Maar goed, tipje van de sluier. Je krijgt een aantal opties om even te zweven ;)

Je hebt een goede locatie gekozen om te wonen. Bergschenhoek is al meer dan twintig jaar mijn achtertuin. Denk dat ik er al een paar duizend rondjes gereden heb!
Plaats reactie