bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bergschenhoek, tja... inmiddels al 7 jaar een haat/liefde verhouding met deze 3 "bergen". Vanaf het 1e ritje (veel lopen, zowel omhoog als omlaag) tot de smooth ritjes vandaag de dag.
Ik durf wel te stellen dat ik door deze track veel te rijden (8,5 km van m'n huis), daarna bijna alle andere route's probleemloos aan kon. Hier leer je namelijk wel wat techniek is, mede door de ondergrond.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Wat ligt het parcours er prachtig bij voor de tijd van het jaar! Ondanks alle regen van afgelopen maand nergens plassen of modder. Verder is er op de kleine berg en de singletrack langs het water aardig wat onderhoud gepleegd. Was behoorlijk druk voor een vrijdag, zal wel het corona-effect zijn.

En ja, als je Bergschenhoek vloeiend op tempo kan rijden, red je het ook wel in de Ardennen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Bergschenhoek en Zoetermeer. De hardste parcours van heel West-Nederland 8) :winkie:
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

sintesibiker schreef: vr 6 november 2020, 15:51 Wat ligt het parcours er prachtig bij voor de tijd van het jaar! Ondanks alle regen van afgelopen maand nergens plassen of modder. Verder is er op de kleine berg en de singletrack langs het water aardig wat onderhoud gepleegd. Was behoorlijk druk voor een vrijdag, zal wel het corona-effect zijn.

En ja, als je Bergschenhoek vloeiend op tempo kan rijden, red je het ook wel in de Ardennen.
Klinkt goed! Ik verklaar mijn werk gereed en ga ook een rondje doen :-q :-q
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Gistermiddag een rondje gedaan, en los van wat onnozel volk op de route lekker gereden, leuk dat er 3 drop-planken zijn gemaakt dankbaar gebruik van gemaakt! Goed ook dat de middelste niet helemaal simpel aan te rijden is en je dus beetje bewust je vaart moet kiezen / maken / houden..

Is het aansprakelijkheidtechnisch mogelijk om er nog een iets hogere bij te zetten? Dus 1m ipv de (ik denk) 60cm nu?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: vr 6 november 2020, 16:02 Bergschenhoek en Zoetermeer. De hardste parcours van heel West-Nederland 8) :winkie:
Ik heb gisteren weer eens Kwintelooijen gereden. En die is écht makkelijker te doen, ondanks de reputatie.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

paulus1981 schreef: zo 8 november 2020, 19:24 Gistermiddag een rondje gedaan, en los van wat onnozel volk op de route lekker gereden, leuk dat er 3 drop-planken zijn gemaakt dankbaar gebruik van gemaakt! Goed ook dat de middelste niet helemaal simpel aan te rijden is en je dus beetje bewust je vaart moet kiezen / maken / houden..

Is het aansprakelijkheidtechnisch mogelijk om er nog een iets hogere bij te zetten? Dus 1m ipv de (ik denk) 60cm nu?
Ik denk dat we even aankijken hoe lang het met deze hoogtes goed blijft gaan.... Ik heb al wat figuren gezien die aan het passen waren of ze er qua brackethoogte af konden rijden :~

In ieder geval niet eerder dan dat corona verleden tijd is en het trainingspak/gympie gehalte weer is afgenomen naar normale proporties.
Downhill is geen grapje
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

B100 schreef: ma 9 november 2020, 18:46
Ik denk dat we even aankijken hoe lang het met deze hoogtes goed blijft gaan.... Ik heb al wat figuren gezien die aan het passen waren of ze er qua brackethoogte af konden rijden :~
Dat heb ik ook geprobeerd :roll:
Op het bordje van de Linkse drop staat dat die niet rolbaar is, en eigenwijs als ik ben moest ik dat even testen. Theoretisch kan het wel :lol: erg prettig zal het niet zijn :wink:
Veni vidi mountainbikie :)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

B100 schreef: ma 9 november 2020, 18:46
paulus1981 schreef: zo 8 november 2020, 19:24 Gistermiddag een rondje gedaan, en los van wat onnozel volk op de route lekker gereden, leuk dat er 3 drop-planken zijn gemaakt dankbaar gebruik van gemaakt! Goed ook dat de middelste niet helemaal simpel aan te rijden is en je dus beetje bewust je vaart moet kiezen / maken / houden..

Is het aansprakelijkheidtechnisch mogelijk om er nog een iets hogere bij te zetten? Dus 1m ipv de (ik denk) 60cm nu?
Ik denk dat we even aankijken hoe lang het met deze hoogtes goed blijft gaan.... Ik heb al wat figuren gezien die aan het passen waren of ze er qua brackethoogte af konden rijden :~

In ieder geval niet eerder dan dat corona verleden tijd is en het trainingspak/gympie gehalte weer is afgenomen naar normale proporties.
Helder, en begrijpelijk....

Maar met dat soort figuren is een drop van 1,2m toch veel veiliger dan? :-)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Gister einde middag even geweest. Veel recreanten maar in goede harmonie. Ook veel modder, dus na 1 rondje afgekapt. Laat de winterzon maar snel komen, anders blijft het een glijbaan tot de lente vrees ik.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik (8,5 km van de route) kom hier eigenlijk nooit meer tussen oktober en april. Standaard modder, ook na een droge winterweek.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Giant-E schreef: zo 15 november 2020, 15:19 Ik (8,5 km van de route) kom hier eigenlijk nooit meer tussen oktober en april. Standaard modder, ook na een droge winterweek.
Da's niet helemaal waar gelukkig.
Na een paar droge dagen is het meestal wel weer goed.
Als het nat is kom ik ook niet op Bergschenhoek.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ja ben ook een paar keer verrast afgelopen winter. Dan lag de grote berg er nog best redelijk bij na een paar droge dagen, zeker na vorst/kou en/of winterzonnetje.

Maar gisteren was het echt niet best, de klei vloog weer alle kanten op in de afdalingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik had 't ook niet over de grote (ski)berg, maar over die andere twee, waar vooral in de klimmetjes modderstroken liggen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Matn schreef: zo 15 november 2020, 15:27
Giant-E schreef: zo 15 november 2020, 15:19 Ik (8,5 km van de route) kom hier eigenlijk nooit meer tussen oktober en april. Standaard modder, ook na een droge winterweek.
Da's niet helemaal waar gelukkig.
Na een paar droge dagen is het meestal wel weer goed.
Als het nat is kom ik ook niet op Bergschenhoek.
Nou, na meer dan 10 jaar ervaring met het parcours in Bergschenhoek deel ik de mening van Giant. Voor mij is Bergschenhoek meestal van medio oktober tot medio maart verboden terrein; is een combinatie van respect voor het parcours en hekel aan die plakkerige modder waarvoor Bergschenhoek bekend staat.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie