bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Juan007
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:02
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Geen modder en je fiets schoon kunnen weg zetten? Ik was er tussen 12 en 1 en toen was de situatie wel anders hoor. Mijn bike heb ik nadien overigens grondig moeten schoonmaken.. :-D
Fuzzy schreef: za 16 januari 2021, 16:31 Route lag er erg goed bij aan het einde van de ochtend vandaag na 4 dagen zonder neerslag, vrijwel nergens modder. Op een aantal plekken zie je wel dat de toplaag beschadigd is door fietsers die wel direct na regen hebben gefietst. Sommige delen zijn al wel hersteld door de vrijwilligers.

Heerlijk om zonder te poetsen de fiets weer in de schuur te kunnen zetten ;)

Ben wel bang dat na de sneeuw van vanmiddag en de voorspelde regen van volgende week de hele baan weer aan bonken wordt gereden :x
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Vanmiddag een rondje gemaakt op een besneeuwd parcours! Was prima te doen, verrassend veel grip nog op de aangereden sneeuw. Achterop de middenberg een paar stukjes klunen door de ingewaaide sneeuw. Leuk om het parcours een keer onder deze omstandigheden te doen!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

niet glad??
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Nee, totaal niet glad. Had prima grip met afgesleten racing ralphes.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Enig idee hoe de route er nu bij ligt na het smelten van de sneeuw?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik was er zondag, toen de dooi net begonnen was. Ben het parcours niet eens opgeweest, zo slecht lag het erbij.
Vrees dat het nu niet veel beter zal zijn en het minimaal nog 48 uur nodig heeft om wat bij te trekken.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

MarkMeisner schreef: wo 17 februari 2021, 13:54 Enig idee hoe de route er nu bij ligt na het smelten van de sneeuw?
Voorlopig nog slecht, vlak voor de sneeuw was alles al kletsnat. Komt nu smeltende sneeuw bij... Als het mee zit zal het in de loop van volgende week (weer wat zon, hogere temperaturen) weer de goede kant op gaan.
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Lijkt me heerlijk om voor het eerst sinds (hele) lange tijd weer eens een rondje B'hoek te doen.
Maar het zal inderdaad zeker een dikke week droog moeten zijn voordat het kan.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Een dikke week, ik heb er wel zin in. In december voor het laatst geweest en als ik langs met de auto langs de baan reed zag ik veel olifanten paadjes in de bochten en om plassen. Hopelijk dat er een klus weekend komt waar ook niet leden welkom zijn.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Taarmen schreef: wo 17 februari 2021, 17:29 Een dikke week, ik heb er wel zin in. In december voor het laatst geweest en als ik langs met de auto langs de baan reed zag ik veel olifanten paadjes in de bochten en om plassen. Hopelijk dat er een klus weekend komt waar ook niet leden welkom zijn.
Ivm corona maatregels mag er van SBB niet met groepen worden gewerkt. Dus voorlopig kan er alleen het hoognodige worden gedaan met max. 2 man.
Downhill is geen grapje
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Iemand vandaag of gisteren nog een rondje gedaan?
Zijn er nog stukken waar slecht te fietsen is of is er al weer een rondje te maken zonder in de modder te te rijden in Bergschenhoek?
Gezien het droge weer en warme weer van de afgelopen dagen wilde ik het er weer eens op wagen.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Kom er net vandaan, de route ligt er, met uitzondering van de usual suspects, prima bij! Stuk rauwer en ruiger dan normaal, ik was op m'n hardtail maar had beter de fully kunnen pakken. Wel mooi hard en droog, met uizondering dus van eerder benoemde stukken.

Overigens veel kinderen/recreaten op pad daar (voorjaarsvakantie), dus vooral op de fietspaden is het snelheid aanpassen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Is de Skiberg wel vrij van modder? Blijft toch wel mijn favoriet, ondanks die k*tklim. :-{
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Grote berg is moddervrij! Twee plekjes nog een beetje nat maar dat heeft bijna geen naam. Wel veel kuilen op het parcours, maar dat heeft zo z’n charme toch ;-). Was vandaag met het zonnetje echt genieten!!
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Goed te horen!
Ik ga vanmiddag ook voor het eerst sinds lange tijd weer eens naar B'hoek :-D
Plaats reactie