bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Dan sla je de meest uitdagende klim op Bergschenhoek over. Na mate je ouder wordt wordt de klim stijler, gaat je hartslag al halverwege door het plafond en verzuren je benen :winkie: :winkie: :winkie:
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Je hebt wel gelijk ja. 10kg....ehh.....10jaar geleden voelde het als vals-plat :evil:
Bicycle, bicycle, bicycle
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

rokl schreef: di 30 maart 2021, 19:59 Dan sla je de meest uitdagende klim op Bergschenhoek over. Na mate je ouder wordt wordt de klim stijler, gaat je hartslag al halverwege door het plafond en verzuren je benen :winkie: :winkie: :winkie:
De leukste 2 stukken afdalen :D die klim is noodzakelijk kwaad...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

rokl schreef: di 30 maart 2021, 19:59 Dan sla je de meest uitdagende klim op Bergschenhoek over. Na mate je ouder wordt wordt de klim stijler, gaat je hartslag al halverwege door het plafond en verzuren je benen :winkie: :winkie: :winkie:
Haha, dat klopt wel ja. :-{ Dit was overigens de 1e keer dat ik bovenop rechtsaf sloeg en niet de Supersnake indook naar de Skiklim.
Ik heb een redelijke conditie (meer ook niet), maar 3 rondjes non-stop is op mijn leeftijd (54) nog best pittig. Daarom nu maar even geskipt.

Ik kom er steeds vaker de laatste tijd, de route ligt er ook gewoon beter bij dan vroeger. En een beetje spelen in het TTF-parkje blijft, ook als ouwe lul zijnde, best geinig.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

54 en ouwe lul? Dan heb ik goed nieuws voor jou: ik heb de meeste PRs (waaronder mijn PRs op Bergschenhoek) gereden toen ik 59 was. Das is al een aantal jaren geleden :D :D :D
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Goed bezig! Uitzonderingen heb je altijd, maar zowel zondag als vanavond was ik toch echt de oudste aanwezig was mijn inschatting.

(En in het TTF parkje voel ik me helemaal oud, met al dat jonge grut. :-{ )
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

rokl schreef: wo 31 maart 2021, 20:36 54 en ouwe lul? Dan heb ik goed nieuws voor jou: ik heb de meeste PRs (waaronder mijn PRs op Bergschenhoek) gereden toen ik 59 was. Das is al een aantal jaren geleden :D :D :D
Okee......nu denk ik een aantal mogelijke oorzaken :D en ben met m'n zelf tot de conclusie gekomen :roll: dood of de gladiolen op je 59e gedacht moet hebben en daarvoor.......behoorlijk aan het klootviolen :lol: wel lekker bloemrijk bezig hoor :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Het was vandaag weer zo'n dag dat je op de meest onverwachte plekken hele wandelende families tegen kon komen op de track.
Ik heb mijn milde muts maar opgezet want anders werd ik er gek van.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

Matn schreef: zo 4 april 2021, 16:30 Het was vandaag weer zo'n dag dat je op de meest onverwachte plekken hele wandelende families tegen kon komen op de track.
Ik heb mijn milde muts maar opgezet want anders werd ik er gek van.
Ja vreselijk, ik die mijn best vriendelijk aan te geven dat het een mtb fietspad is en gevaarlijk is om te wandelen. Vooral mensen die in de richting mee wandelen. Trail runners gaan meestal prijs op tijd aan de kant. Vrijdag waren er ouders met halve MTBs en helmen en kinderen zonder helm op een crossfietsje. :roll:
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Als trailrunners beetje slim zijn lopen ze tegen de richting in. Dan zie je bikers aankomen en kun je opzij gaan. Beste manier om zonder overlast samen gebruik te maken van de track.
Bicycle, bicycle, bicycle
Oakley
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 11:23
Mijn mountainbike: Rotterdam
Contacteer:

daniel1975 schreef: ma 5 april 2021, 09:59 Als trailrunners beetje slim zijn lopen ze tegen de richting in. Dan zie je bikers aankomen en kun je opzij gaan. Beste manier om zonder overlast samen gebruik te maken van de track.
Hier een MTB-er en trailrunner :)
Ik ren toch liever met de richting mee. Anders dan tijdens het fietsen hoor je tijdens het rennen veel meer omgevingsgeluiden. Mijn ervaring is dat je een fietser goed hoort aankomen.
En het is natuurlijk ook een kwestie van rekening houden met. Tijdens het rennen op het parcours ben ik dan ook altijd bedacht op een achterop komende fietser. En dus ren ik op de drukke momenten, vooral in het weekend, niet op het MTB-parcours. Alleen jammer dat er dan ook altijd MTB-ers zijn die de voetpaden ook als MTB-parcours beschouwen :-?
Kortom, een beetje rekening houden met elkaar en het komt wel goed. Oja, en vriendelijk groeten en bedanken helpt ook :-D
MTB: Scott Scale RC
Gravel/race: Mason Bokeh 650b/700c
Strava
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Trailrunners zijn meestal geen probleem. Alleen als ze in een groep lopen of niet opletten.
Verder is lopen op het parcours niet verboden, fietsen op wandelpad wel.
Overigens pak ik ook wel eens wandelpad.
Zo start ik bijvoorbeeld altijd bij het TTF park en ga dan eerst links naar boven (wandelpad) omdat het anders meteen zo'n heftige klim is.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Oakley schreef: ma 5 april 2021, 10:45
daniel1975 schreef: ma 5 april 2021, 09:59 Als trailrunners beetje slim zijn lopen ze tegen de richting in. Dan zie je bikers aankomen en kun je opzij gaan. Beste manier om zonder overlast samen gebruik te maken van de track.
Hier een MTB-er en trailrunner :)
Tot ik een vervelende heupblessure kreeg deed ik ook allebei (trailrun tot max 30km).
En ik vond tegen de richting fijner, hoefde je minder scherp te zijn op geluid.
Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Gewoon rekening met elkaar houden lost het meeste wel op :-q
Bicycle, bicycle, bicycle
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik hoor heel vaak mensen zeggen 'het komt wel goed al iedereen een beetje rekening houdt...'. Ik vind dat gewoon niet kloppen. Als ik dat doe betekent het dat ik binnen zicht moet kunnen remmen c.q. uitwijken. Dat is gewoon op Bergschenhoek niet mogelijk tenzij je met 25 min of langzamer over het parcours "kruipt". Maar er zijn best veel mountainbikers die onder de 20 min rijden en als wandelaars, trialrunners enz. over het parcours lopen (misschien nog met een baby in de kinderwagen en een kleintje van 2 jaar los laten lopen zoals ik gisteren heb meegemaakt), is dat bij deze snelheden domweg levensgevaarlijk voor iedereen. Ik heb al een aantal heel gevaarlijke ontmoetingen mee gemaakt met o.a. trailrunners, los van of ze het parcours links of rechtsom lopen. Kom je hen op de verkeerde plek tegen, gaat het mis. Ik begrijp niet waarom de route niet alleen voor mountainbikers open wordt gesteld. Het is de enige route in dit gebied van ca 7 km lang. Er zijn tientallen km aan wandelroutes in dit gebied, genoeg voor wandelaars en trailrunners.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Die 7 km zijn natuurlijk veel te weinig. In Capelle, Nieuwerkerk en vast ook in meer plekken rond Rotjeknor zijn er allerlei initiatieven om geluidswallen en -schermen te plaatsen langs wegen. Zo een geluidswal biedt misschien nog wat kansen voor hoogteverschil en mogelijkheden voor de buurt om zo een wal ook echt te gebruiken.
Voordeel van zo wal t.o.v. een talud of dijk is dat erosie niet direct tot een ramp leidt.
Plaats reactie