bergschenhoek?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Gisteren paar rondjes gedaan. Op de berg met het TTF parkje is wat onderhoud verricht. Heet geen grind meer, maar opgevuld met stenen. Nog erg los. Wees voorzichtig.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Bamboocha schreef: wo 23 maart 2022, 08:04 Gisteren paar rondjes gedaan. Op de berg met het TTF parkje is wat onderhoud verricht. Heet geen grind meer, maar opgevuld met stenen. Nog erg los. Wees voorzichtig.
Was er ook gisteren, eindelijk weer een keer kort/kort met zonnetje. Dan is het toch echt genieten daar. Viel me wel op hoe los de gravel op sommige stukken nu al is, normaal heb je in het voorjaar net iets meer zekerheid. En inderdaad, de kleine berg is bijna niet de fietsen na de uitkijktoren, constante mini rock garden 2.0. Dat moet nog wel even inslijten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En net voor de uitkijktoren heeft iemand zijn badkamerpuin gestort. :-{
Ik vind ‘t wel lachen momenteel, beetje glibberen en glijden. En de bwr’s blijven weg.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Ben ook geweest vandaag. Lijkt wel ballastmateriaal voor het spoor wat ze gebruikt hebben op de kleine berg. Dat gaat natuurlijk niet werken, zeker niet in de bochten omhoog. Doe dan liever dat kattengrit dat na 2 regenbuien een fijne ondergrond vormt…

Verder is er ook druk gemaaid rondom het parcours. Erg fijn, alleen jammer dat het parcours daardoor al 2 weken bezaaid ligt met oude braamtakken (paar stukken middenberg en kleine berg). Gelukkig nog niet lek gereden tot nu toe, maar handig is het niet echt…

Buiten dat blijft het een top parcours hoor hier in het vlakke westen. En volgens mij komt er binnenkort nog een nieuw stukje singletrack aan de zuidzijde van de grote berg!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

sintesibiker schreef: wo 23 maart 2022, 14:41
En volgens mij komt er binnenkort nog een nieuw stukje singletrack aan de zuidzijde van de grote berg!
Het was mijn droom om in 2022 eindelijk eens een keer dat kl*te rondje onder de 20 te rijden. Meer dan 100 eerdere pogingen en deze winter echt serieus doorgetraind met de zwart/wit aanpak van Join. Gaan ze na 10 jaar geen enkele aanpassing juist nu aan de slag :o :wink:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik vind het badkamerpuin wel een aanvulling, een rondje vraagt nu bijna om wat stuurmanskunst 👍👍
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

KILROY schreef: wo 23 maart 2022, 15:05
sintesibiker schreef: wo 23 maart 2022, 14:41
En volgens mij komt er binnenkort nog een nieuw stukje singletrack aan de zuidzijde van de grote berg!
Het was mijn droom om in 2022 eindelijk eens een keer dat kl*te rondje onder de 20 te rijden. Meer dan 100 eerdere pogingen en deze winter echt serieus doorgetraind met de zwart/wit aanpak van Join. Gaan ze na 10 jaar geen enkele aanpassing juist nu aan de slag :o :wink:
Haha ja het wordt er wat dat betreft niet makkelijker op! Het nieuwe stukje na het bosje kost je een seconde of 15 extra. En het grove spul op de kleine berg kost je ook zoiets…

Een beetje afvallen na de winter wil ook wel helpen trouwens, elke kilo extra kost je op de hele ronde ongeveer 30 sec…
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Komt prima uit toch die extra seconden (of minuten voor sommige)? Heb je mooi wat meer de tijd om van de omgeving te genieten. En niet te veel klagen met z'n allen over al die stenen op het parkoers, is voor een goed doel en anders zijn er nog genoeg geasfalteerde fietspaden rond de Rotte zonder los spul. Ik ben in ieder geval blij dat we weer kunnen rijden in B'hoek. Veel plezier allemaal :-q
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

M.T.B. schreef: wo 23 maart 2022, 17:13 Komt prima uit toch die extra seconden (of minuten voor sommige)? Heb je mooi wat meer de tijd om van de omgeving te genieten. En niet te veel klagen met z'n allen over al die stenen op het parkoers, is voor een goed doel en anders zijn er nog genoeg geasfalteerde fietspaden rond de Rotte zonder los spul. Ik ben in ieder geval blij dat we weer kunnen rijden in B'hoek. Veel plezier allemaal :-q
Niemand die klaagt hoor, bovenstaande was vooral ironisch bedoeld. De marteling die het rondje op snelheid kan geven werkt verslavend en hoort voor een grote groep liefhebbende recreanten ook bij de sport. Voor mij geldt: genieten doe ik wel op een UHR tocht, deze vuilnisbelt is om aan te vallen met bloedende oogkassen. Zo hard mogelijk, elke keer weer een beetje sneller. :wink:

Prachtig dat de routebouwers mijn misplaatste ambities nu proberen te blokkeren. Maar ik zal overwinnen. Of weer een week steentjes uit mijn scheenbeen plukken, dat kan ook.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik rij ‘m meestal 2x, en dan de klimmetjes op hooguit 80%. Ook dan is ‘t nog zwaar zat, maar kan je met een lagere hartslag de afdalingen vol nemen.

Hooguit 1 of 2x per jaar test ik mijzelf, en doe ik een PR aanval.
Dan ga je idd (in mijn geval) ruim 23 minuten kompleet naar de vaantjes.
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Gisteren 23.02 minuten als beste tijd. Pr vorig jaar juli gereden in 21.05.

Als ikdan de KOM tijd zie op Strava van 16.33 min, dan dan denk ik alleen maar; hoe dan? 😳 respect 🙏
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

paulus1981 schreef: wo 23 maart 2022, 15:59 Ik vind het badkamerpuin wel een aanvulling, een rondje vraagt nu bijna om wat stuurmanskunst 👍👍
Vanavond mogen zien dat het inderdaad geen subtiele steentjes zijn. Ben benieuwd of dit in de loop van de tijd een beetje dichtslibt.
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Bamboocha schreef: wo 23 maart 2022, 19:01 Gisteren 23.02 minuten als beste tijd. Pr vorig jaar juli gereden in 21.05.

Als ikdan de KOM tijd zie op Strava van 16.33 min, dan dan denk ik alleen maar; hoe dan? 😳 respect 🙏
Hoe dan? Gewoon heel veel trainen. Gok dat mensen die een dergelijke tijd neerzetten een uur of 15 per week op de fiets zitten gemiddeld. In de tijd dat ik mijn pr zette van 18-laag zat ik zo’n 5-10 uur per week op de fiets. Nu fiets ik alweer een paar jaar een stuk minder en rij ik rondjes rond de 20-21 minuten, en als ik echt m’n best doe iets van 19:30 ofzo…
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nou, de laatste reviews op mtbroutes.nl liegen er ook niet om. Het lijkt wel of de gebruikelijke onderhoudscrew op langdurig stage is en is vervangen door komplete nitwits.
Ik kreeg wat foto’s opgestuurd van een fietsmaat, het formaat grind (golfballen) wat deze week is gestort zie je doorgaans alleen tussen spoorrails liggen. Ik vond ‘t badkamerpuin al erg wat ze op de 1e klim kleine berg hadden gestort, dit schijnt vele malen erger te zijn. Hoe kan je nou verwachten dat dit ooit gaan inklinken?
Maar goed, straks eind van de middag maar eens zelf gaan checken. Ben erg benieuwd of ‘t zo erg is als de reviews en foto’s doen vermoeden.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

sintesibiker schreef: do 24 maart 2022, 00:17 Hoe dan? Gewoon heel veel trainen. Gok dat mensen die een dergelijke tijd neerzetten een uur of 15 per week op de fiets zitten gemiddeld.
Denk dat je voor 95% gelijk hebt in deze. Wel zie ik maatjes van me die op dat soort uren zitten toch wel vastlopen rond de 18 minuten.
Daaronder komen final details aan bod, die eigenlijk alleen relevant zijn voor elite/topsporters:

-Talent
-Train je vanaf je jeugd of ben je een MAMIL strijder (zoals ik)
-En als laatste (helaas) lichtere/duurdere spulletjes op je fiets
Plaats reactie