bergschenhoek?
- Taarmen
- All rounder
- Berichten: 86
- Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
- Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3
Hopelijk komen er meerdere vrijwilligersdagen om te helpen. Maar ik vind het toch vreemd om lezen dat er te weinig vrijwilligers zijn en de club zelf een leden stop voor de jeugd heeft en gevoelsmatig met tientallen volwassen op zondag aan het trainen is.
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Dat was gisteren ook onze gedachte. Zoveel leden, zo weinig onderhoud of veranderingen aan het parcours. Verbeterpuntje voor Dirty Hill.
Ik ben blij met de huidige 7 km hoor, dit soort intervaltracks zie je niet veel in NL, maar het ligt er al decennia hetzelfde bij. Terwijl er zoveel meer mogelijk is.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 629
- Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
- Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er
Het ligt aan de leiding van de club, ze hebben ook een nieuwe voorzitter. Die snapt het ook niet helemaal. Zonde van het mooie parcours daar.
Echt jammer.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 629
- Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
- Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er
Ben maar even wezen kijken vanmiddag, de baan ligt er prima bij veel beter als een paar weken terug. Alleen de toplaag op de kleine berg ja daar heeft iemand niet goed opgelet. Ik ga er vanuit dat dit snel opgelost wordt. Verder is er dus wel echt veel gedaan maand of wat geleden was het echt een hobbelige bende nu prima.
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
De goede staat van de overige 2 “bergen” komt ook door ‘t droge weer, hè? 2 weken terug waren alle schaduwtracks er namelijk nog drassig.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Ik denk dat je niet echt een goed beeld hebt van hoe het er in december-januari op de skiberg en de middenberg bij lag. Hoe het er nu bij ligt is echt niet alleen het resultaat van "even opdrogen".Giant-E schreef: ↑za 26 maart 2022, 10:52 De goede staat van de overige 2 “bergen” komt ook door ‘t droge weer, hè? 2 weken terug waren alle schaduwtracks er namelijk nog drassig.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
Downhill is geen grapje
Ik begrijp heel goed dat kritiek oefenen op de toestand van het parcours tot velle reacties leidt van degenen die een aanzienlijk deel van hun vrije tijd besteden aan onderhoud. De communicatie verloopt langs vaste regels en is gemakkelijk te voorspellen. Maar dat mag geen reden zijn om wel kritiek te uiten.B100 schreef: ↑za 26 maart 2022, 11:26Ik denk dat je niet echt een goed beeld hebt van hoe het er in december-januari op de skiberg en de middenberg bij lag. Hoe het er nu bij ligt is echt niet alleen het resultaat van "even opdrogen".Giant-E schreef: ↑za 26 maart 2022, 10:52 De goede staat van de overige 2 “bergen” komt ook door ‘t droge weer, hè? 2 weken terug waren alle schaduwtracks er namelijk nog drassig.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
Misschien zijn er mooie plannen met heuvel B en de gebruikers van het parcours hebben daar geen kijk op. Dat "probleem" kan Dirty Hill gemakkelijk oplossen door een bericht op hun website te plaatsen. Mochten dit soort plannen er niet zijn dan durf ik wel te zeggen dat wat op heuvel B is gebeurd er nergens op slaat. Ik vraag me ook af waarom men de lange klim op de skiberg nu heeft verplaatst en de mountainbikers nu twee keer een soms best druk wandel-/fiets-/looppad moeten kruizen. In het algemeen probeert men juist om dit soort kruizingen te voorkomen. Ook dit is een kwestie van communicatie. Ik zie regelmatig een atletiekvereninging daar trainen en fietstoeristen met een behoorlijke snelheid naar beneden donderen. Dat vraagt om problemen (ook is de snelheid van de mountainbikers daar vrij laag).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Dat klopt. Ik vermijd de baan namelijk tussen november en maart. Zouden meer bikers (Dirty-Hill leden) moeten doen. Elke winter wordt namelijk alles verrot gereden. Scheelt ook weer onderhoud.
1 les biologie is voldoende om te begrijpen dat de noordkant van elke helling waar dan ook meer aandacht nodig heeft dan een zuidhelling. Maar goed: Laten we afspreken dat ik zeker gaat proberen erbij te zijn. Ik verwacht dan wel dat er ook een substantieel aantal leden van Dirty Hill aanwezig is.Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
- Alexandertjee
- Mtb fanaat
- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
- Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
- Contacteer:
Dat is toch algemeen bekend bij dit rondje dat het in de winter bagger is en zodra de februari/ maart maanden beginnen dat het weer langzaam opdroogt. Wanneer er iemand broodjes en soep staat uit te delen, dan hoor ik graag de locatie, lekker een vullende versnapering na een rondje spelen!B100 schreef: ↑za 26 maart 2022, 11:26Ik denk dat je niet echt een goed beeld hebt van hoe het er in december-januari op de skiberg en de middenberg bij lag. Hoe het er nu bij ligt is echt niet alleen het resultaat van "even opdrogen".Giant-E schreef: ↑za 26 maart 2022, 10:52 De goede staat van de overige 2 “bergen” komt ook door ‘t droge weer, hè? 2 weken terug waren alle schaduwtracks er namelijk nog drassig.
Tip: Gooi fijn repak juist op die paden, en niet op de zuidhellingen. Die blijven wel droog, en liggen er lekker ruig bij met kuilen, stenen, geulen etc.
Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
Wat betreft het scheppen, harken en kruiwagen rollen had je de tijd beter kunnen besparen, net zoals het plaatsen van dat bord bij de kleine berg dat het op dit moment "mogelijk" gevaarlijk is door stenen.. Redelijke understatement.. jullie hadden beter die broodjes zelf tijdens een rondje kunnen opeten, dan tijdens het versjouwen van al dit badkamer meubilair en puin troep.
Of misschien op de tussenberg de trappetjes weer maken waar ze voor bedoeld zijn.. "technical obstacles", nu is het net een glijbaan geworden met wat kiezels speciaal in de bocht omhoog zodat je met een beetje vaart mooi op je plaat kan gaan.
Kortom, er wordt gewoon totaal niet over nagedacht.. baan zou er zonder dat kruiwagentje rollen en stenen storten op dit moment een stuk beter (en ruiger, daar hebben we immers een mountainbike voor) aan toe zijn..
Ik weet niet wat les 1 van biologie is, maar dit klopt gewoonweg niet. Sterker nog, deze winter hebben met name de zuidhellingen de meeste winterschade opgelopen, en daar is ook het meeste herstelwerk in gaan zitten (waarschijnlijk ivm de langere periode met opdooi). Terwijl de noordelijke paden zich gemiddeld gezien goed hebben gehouden. De les is dus dat de te onderhouden locaties zelden exact te voorspellen zijn.Giant-E schreef: ↑za 26 maart 2022, 12:05Dat klopt. Ik vermijd de baan namelijk tussen november en maart. Zouden meer bikers (Dirty-Hill leden) moeten doen. Elke winter wordt namelijk alles verrot gereden. Scheelt ook weer onderhoud.
1 les biologie is voldoende om te begrijpen dat de noordkant van elke helling waar dan ook meer aandacht nodig heeft dan een zuidhelling. Maar goed: Laten we afspreken dat ik zeker gaat proberen erbij te zijn. Ik verwacht dan wel dat er ook een substantieel aantal leden van Dirty Hill aanwezig is.Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
Overigens was 90% van de vrijwilligers bij de afgelopen onderhoudsdagen van Dirty Hill, terwijl zeker in de winter het overgrote deel van de rijders op de route geen leden zijn. Sterker nog, er is ook altijd een winterstop qua trainingen van medio november tot februari. Dus jouw "verwachting" kan ik niet helemaal plaatsen....
Downhill is geen grapje
De theorie dat al het onderhoud onzin is en dat alles vanzelf wel opdroogt had ik al een tijdje niet meer gehoord. Dat is misschien wel leuk voor een korte periode, maar al zou je op de maximaal 1m dikke klei-afdeklaag zoals je die in Bergschenhoek hebt geen verharding aanbrengen en onderhouden dan sta je binnen een jaar op de vuilstort en zou je oktober t/m april echt niet meer normaal rond kunnen komen.Alexandertjee schreef: ↑za 26 maart 2022, 12:19Dat is toch algemeen bekend bij dit rondje dat het in de winter bagger is en zodra de februari/ maart maanden beginnen dat het weer langzaam opdroogt. Wanneer er iemand broodjes en soep staat uit te delen, dan hoor ik graag de locatie, lekker een vullende versnapering na een rondje spelen!B100 schreef: ↑za 26 maart 2022, 11:26
Ik denk dat je niet echt een goed beeld hebt van hoe het er in december-januari op de skiberg en de middenberg bij lag. Hoe het er nu bij ligt is echt niet alleen het resultaat van "even opdrogen".
Maar zo te horen heb je er kijk op, kom de volgende keer gewoon eens langs bij een baanwerkdag dan kan je ter plekke adviseren. Als scheppen te zwaar is hebben we ook nog wel andere functies variërend van kruiwagen rijden, harken, aanstappen tot broodjes smeren, soep maken en koffie schenken
Wat betreft het scheppen, harken en kruiwagen rollen had je de tijd beter kunnen besparen, net zoals het plaatsen van dat bord bij de kleine berg dat het op dit moment "mogelijk" gevaarlijk is door stenen.. Redelijke understatement.. jullie hadden beter die broodjes zelf tijdens een rondje kunnen opeten, dan tijdens het versjouwen van al dit badkamer meubilair en puin troep.
Of misschien op de tussenberg de trappetjes weer maken waar ze voor bedoeld zijn.. "technical obstacles", nu is het net een glijbaan geworden met wat kiezels speciaal in de bocht omhoog zodat je met een beetje vaart mooi op je plaat kan gaan.
Kortom, er wordt gewoon totaal niet over nagedacht.. baan zou er zonder dat kruiwagentje rollen en stenen storten op dit moment een stuk beter (en ruiger, daar hebben we immers een mountainbike voor) aan toe zijn..
En maak je maar niet druk over de afstapjes op de middenberg, die komen vanzelf weer terug. Kan je als technisch georiënteerde rijder in de tussentijd aan je stuurtechniek op een losse ondergrond werken. Komt misschien van pas als je van de zomer nog eens in de echte bergen gaat rijden.
Downhill is geen grapje
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Dat van die opdooi wist ik niet. (Ik spaar de track in de winter). Begin maart was ‘t 1e ritje weer, en toen waren alle noordhellingen drassig. Vandaar mijn conclusie dat juist daar wat (fijnmazig) repak storten nodig was.B100 schreef: ↑za 26 maart 2022, 12:28 Ik weet niet wat les 1 van biologie is, maar dit klopt gewoonweg niet. Sterker nog, deze winter hebben met name de zuidhellingen de meeste winterschade opgelopen, en daar is ook het meeste herstelwerk in gaan zitten (waarschijnlijk ivm de langere periode met opdooi). Terwijl de noordelijke paden zich gemiddeld gezien goed hebben gehouden. De les is dus dat de te onderhouden locaties zelden exact te voorspellen zijn.
Huh? Ik begreep juist dat ‘t erg veel moeite kost om vrijwilligers te bewegen tot onderhoud. Dan had ik ‘t mis. 90% van 250 Dirty Hill leden moet ruim voldoende zijn voor een top onderhouden parcours met ‘t juiste formaat repak.Overigens was 90% van de vrijwilligers bij de afgelopen onderhoudsdagen van Dirty Hill, terwijl zeker in de winter het overgrote deel van de rijders op de route geen leden zijn. Sterker nog, er is ook altijd een winterstop qua trainingen van medio november tot februari. Dus jouw "verwachting" kan ik niet helemaal plaatsen....
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 168
- Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
- Mijn mountainbike: Ghost Lector fs
En het begon allemaal met een waarschuwing voor het grind........geen commentaar, maar gewoon anderen proberen te waarschuwen .
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine
Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine
Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4827
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Ja excuses, misschien dram ik wat door, ‘t frustreert gewoon dat er kompleet verkeerd materiaal is gestort. Gelukkig ben ik niet de enige, nog nooit zoveel reviews in een paar dagen gezien op mtbroutes nl.
Ik zal stoppen, de boodschap is hopelijk aangekomen.
Ik zal stoppen, de boodschap is hopelijk aangekomen.